Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ikh:n invertteri  (Luettu 12357 kertaa)

kooma

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
ikh:n invertteri
Kokemuksia kaivataan tuollaisesta ikh:n tarjous invertteristä, eli tuollainen migatronic delta 160 ois tarjouksessa 299€. Kannattaako vaivautua?

jusu

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: ikh:n invertteri
on se parempi ku hakaksen hi 160, molemmilla tullu hitsaaltua mutta vituttaa ku tuo hakas on oma >:(
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Osta sellainen joka on ns. "generaattorikelpoinen". Noilla halpiksilla ei voi hitsata oikeasti.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

jusu

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
voi niillä kunhan on +6kw agrikaatti ja pienemmillä ei eres tee mitää..

arzyboy

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Autetaan miestä mäessä...
Minä ostin viime keväänä tuon vikatronikin just samaisella hinnalla ja kyllä se mun mielestä hintansa haukkuu. Puikko syttyy hiukan huonosti ja puikonpidin kannattaa vaihtaa kun tuossa on sellainen kierrettävä malli. Mutta kyllä se asiansa ajaa ja pitäis palaa isokin puikko tarvittasessa. KM:ssä oli vertailussa noita invertterihitsejä 2010 ja ihan kohtuullisesti tuo migatronic pärjäsi. Moitittiin juuri tuota puikon huonoa syttymistä pahimmaksi viaksi. Nupista kun säätää 100A tai enemmän niin sitten saa syttymään kohtuudella. Pienemmällä virralla yhtä tuskaa... EWM:n olisin laittanu jos ei olis ollu noin halpa tarjoushinta.

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Mun "generaattorimallisella" Telwinillä saa 2,5 millisen puikon syttymään 30 amppeerilla ja 3,25:n 40 A:lla  :D Auttaa aika mukavasti aloituksissa, kun ihan kaikki rauta ei pala ja sula edestä pois  :D

Millin pelliä on tullut hitsattua millin puikolla ja 15 A:lla.

Polttolaitteet ovat sitten erikseen

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Darksmoke

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Minä ostin viime keväänä tuon vikatronikin just samaisella hinnalla ja kyllä se mun mielestä hintansa haukkuu. Puikko syttyy hiukan huonosti ja puikonpidin kannattaa vaihtaa kun tuossa on sellainen kierrettävä malli. Mutta kyllä se asiansa ajaa ja pitäis palaa isokin puikko tarvittasessa. KM:ssä oli vertailussa noita invertterihitsejä 2010 ja ihan kohtuullisesti tuo migatronic pärjäsi. Moitittiin juuri tuota puikon huonoa syttymistä pahimmaksi viaksi. Nupista kun säätää 100A tai enemmän niin sitten saa syttymään kohtuudella. Pienemmällä virralla yhtä tuskaa... EWM:n olisin laittanu jos ei olis ollu noin halpa tarjoushinta.

Käyttäjässäkin vikaa vai koneessa? Omani syttyy aina hienosti. Hitsauteltua tulee kerran vuodessa kyseisellä koneella  ::)

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer

Käyttäjässäkin vikaa vai koneessa? Omani syttyy aina hienosti. Hitsauteltua tulee kerran vuodessa kyseisellä koneella  ::)

Kertakin on liikaa jos se kone syttyy

arzyboy

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Voi olla paljon käyttäjässäkin vikaa ja ehkä puikoissakin ::) On vaan valtava ero kun nikkariporukalla oli froniuksen invertteri ja sillä ei puikkoja saanu liimattua metalliin kun raudoituksia hitsailin. Pitänee kokeilla ostaa esabin puikkoja kun niitä moni on kehunu. Aikaisemmin puikot lojui (on niitä vieläkin) laatikoissa tallin seinustalla, mutta nyt on viety pannun päälle kuivaan paikkaan.

Darksmoke

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:

Kertakin on liikaa jos se kone syttyy

Mulla palaa vaikka sukkapuikko jos sikseen tulee  8)
Mutta harrastuksen helpottamiseksi olen tyytynyt käyttämään 316L puikkoja 2,5mm. Ei ruostu saumat niin helposti  ::)

Peltola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Osta suoraan Minarc niin ei tarvii testailla ja vaihdella.

arzyboy

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kun tuli noista puikoista jo aikaisemmin puhetta niin kyselenpä nyt muuten että mitä puikkoja käytätte hitsatessa. Isä on tähän asti ostanut puikot (aina halvimpia mitä löytyy) ja uskoisin että hitsatessa kyllä huomaa eroja aika helpostikin. Ainakin mitä hitsailin sillä froniuksen invertterillä parilla eri merkkisellä puikolla niin eroa oli aika lailla. Varmaan ns. 48 puikko on eniten käytetty maatiloilla?

jusu

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
heran, firman ja walliuksen merkiillä on mun koneille sopivimmat puikot ollu, nykyinen walliuksen tilalle tullu wameta ei sovi..

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Osta suoraan Minarc niin ei tarvii testailla ja vaihdella.
Ei missään tapauksessa kotimaista.Jos Virossa tehdään noita koneita se on paras ja edullisin ja siinä saa tehtyä kiusaa Suomalaiselle teollisuudelle ja palkasaajalle.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

David Brown

• Vieras
Walliuksen invertteri ollut v.sta-98 eikä ole moittimista,aivan asiallinen peli.