Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Imuja ja paineita  (Luettu 4236 kertaa)

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Imuja ja paineita
Miksi vanhoissa sivistysmaissa lietevaunut ovat varustettu kompuralla ja täällä periferiassa keskipakopumpulla? Onko Suomen ilmasto sellainen ettei imupainevaunut toimi? Valaiskaa tietämätöntä?
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Imuja ja paineita
Miksi vanhoissa sivistysmaissa lietevaunut ovat varustettu kompuralla ja täällä periferiassa keskipakopumpulla? Onko Suomen ilmasto sellainen ettei imupainevaunut toimi? Valaiskaa tietämätöntä?


kyllähän ne toimimisen puolesta toimii ja kyllä jotkut niitä käyttävätkin. tehojahan tietysti saadaan noilla keskipakopumpuilla välittömästi paskan liikutteluun. ei tartte odotella sitä paineen nousua/laskua.

ja sitten se pointti. kompura tarvitsee aina kaverikseen paineastian, siis sen vaunun ja se vaunukokoluokan paineastia on järkyttävän paljon kalliimpi valmistaa ja myös ostaa, kuin tuo tavallinen peltipytty.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Imuja ja paineita
Muutama vuosi sitten kysyin eräältä ulkomaisen vaunun edustajalta tarjousta kummastakin vaihtoehdosta. Hinta oli tasan sama.  :o Ehkä säiliökin oli sama ja siten keskipakopumpulle ylimitoitettu, tiedä häntä..
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Imuja ja paineita
kotimaisissa tairetaan vaatia hitsarilta paree lappu takataskusta vaikka juovuksis hitsaaliski ruosteisella langalla..

taas saa joku paperinpyörittelijä palakkansa...
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Imuja ja paineita
Paine/imu astia keskipako pumpulla on paree... joka olosuhteessa... Ja saakelin nopee...
Ilman keskipakopumppua ovat aika tarkkoja imu vuodoista.... että täyttyy
Nii se on...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Imuja ja paineita
EU:n painelaitedirektiivi... harva valmistaja pystyy/uskaltaa lähteä leikkiin mukaan. Jos ei muuta niin kallista touhua pienelle pajalle.

http://www.tukes.fi/Tiedostot/julkaisut/3_2009.pdf
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Viina-Antti

  • Vieras
Vs: Imuja ja paineita
EU:n painelaitedirektiivi... harva valmistaja pystyy/uskaltaa lähteä leikkiin mukaan. Jos ei muuta niin kallista touhua pienelle pajalle.

http://www.tukes.fi/Tiedostot/julkaisut/3_2009.pdf

Asiaan mitenkään liittymättä.... :-[

Kun illalla imee prosentteja baarissa, on aamulla kaalissa painetta baareina...........

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Imuja ja paineita
Keskipakopumpulla olevan vaunun säiliön voi tehdä muunkin muotoiseksi kun pyöreä, kuten Palmu ja Agronic versiot..
Jos tarvitaan sekoitusta ajon aikana, se on helppo toteuttaa kierrätyksellä.
Vaunun saa myös ihan täyteen tankattua. Tuossa kompuratäytössä pytty jää mun mielestä vähän vajaaksi.
Venakot on toki tehnyt pitkään vaunua missä kompura täyttö ja normipumpulla tyhjennys. Näissä onkin melko paljon lysähtänyt pyttyjä sisään, kun vanhuuttaan pehminneet. Lisäaikaa saa kärrylle kun laittaa pumpun puomin päähän.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Imuja ja paineita
olikahan tua yhyrellä joskinin imupaine johona kärsäs viä hyrraulinen keskipakopumppu, kehu että pari min menee täytös, olisko ollu +14m3
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Imuja ja paineita
Naapuri aikoinaan imaisi oman pyttynsä luttuun,,kotimainen oli...

Darksmoke

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: Imuja ja paineita
EU:n painelaitedirektiivi... harva valmistaja pystyy/uskaltaa lähteä leikkiin mukaan. Jos ei muuta niin kallista touhua pienelle pajalle.

http://www.tukes.fi/Tiedostot/julkaisut/3_2009.pdf

Itse olin kesällä emännän pitämillä kursseilla, PEDin perusteet (pressure equipment directive). Sen jälkeen oli painelaitteet kunnossa  ::)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Imuja ja paineita
Keskipakopumpulla olevan vaunun säiliön voi tehdä muunkin muotoiseksi kun pyöreä, kuten Palmu ja Agronic versiot..
Jos tarvitaan sekoitusta ajon aikana, se on helppo toteuttaa kierrätyksellä.
Vaunun saa myös ihan täyteen tankattua. Tuossa kompuratäytössä pytty jää mun mielestä vähän vajaaksi.
Venakot on toki tehnyt pitkään vaunua missä kompura täyttö ja normipumpulla tyhjennys. Näissä onkin melko paljon lysähtänyt pyttyjä sisään, kun vanhuuttaan pehminneet. Lisäaikaa saa kärrylle kun laittaa pumpun puomin päähän.

Pahus ku ei tuu mieleen et kuka niitä pumppuja myy. :P
Oon vaatimaton!