Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kverneland  (Luettu 17074 kertaa)

firebird

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 108
Vs: Kverneland
Nelisiipisenä eka runkopalkki saattaa katketa uudemmissa eka pala vahvistettu siis pulttirunkoisista

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kverneland
Mites tuommoset ab-mallin sarka-aurat? Pihassa 2kpl kyseisiä auroja 3-siipisenä ja ajatus ois tinata noista yhdet 5-siipiset. Kestääkö ja mistä kannattas vahvistaa? Varmaan ainaki se tuki kannattaa työntövarren korvakosta siirtää vähä taaemmas.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kverneland

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kverneland
Onko kummassakaan noista rungon päässä sitä liitospaikkaa lisäsiiville? Itse katkaisisin toisesta rungon ensimmäisen ja toisen siiven välistä, hitsaisin takapalaan vastaavan runkoliitoksen ja pulttaisin kiinni ehjään auraan (jos vain mahdollista).

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kverneland
Onko kummassakaan noista rungon päässä sitä liitospaikkaa lisäsiiville? Itse katkaisisin toisesta rungon ensimmäisen ja toisen siiven välistä, hitsaisin takapalaan vastaavan runkoliitoksen ja pulttaisin kiinni ehjään auraan (jos vain mahdollista).

Joo kummassakin on takapäässä se jatkopaikka. Näin minäki sitä suunnittelin. Lähipajan laaserilla sopivat palat ja reiät ja ne siihen jatkoon pulunpaskalla kiinni. "Alkuperäseen" ei tulis sitte hitsauksia ollenkaan.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kverneland
Kumpi nyt on paree, Kverneland es 80-160 vai Överum Xcelsior Cx 490H?

Viimeksi muokattu: 11.05.15 - klo:15:27 kirjoittanut John Ferguson

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Kverneland
Mites tuommoset ab-mallin sarka-aurat? Pihassa 2kpl kyseisiä auroja 3-siipisenä ja ajatus ois tinata noista yhdet 5-siipiset. Kestääkö ja mistä kannattas vahvistaa? Varmaan ainaki se tuki kannattaa työntövarren korvakosta siirtää vähä taaemmas.
Mulla on kanssa juurikin samanmoiset aurat. On kanssa kaksista 3siipisistä koottu 4siipisiks.  Sen tuki raudan siinä päällä vaihdoin pidempään että sain kauempaa kannatuksen. Mulla olis kyllä tuossa vielä 2siipeä jäljellä ja se runkon pätkä. Kokosin ihan sähkölinnunpaskalla nuo. Mutta tokihan siistimmän saat sillä pultti hommalla :-[ On käynyt mielessä että laittais vielä yhden siiven mutta luulen että vetopään raudat alkaa irvistää :-\
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kverneland
Mites tuommoset ab-mallin sarka-aurat? Pihassa 2kpl kyseisiä auroja 3-siipisenä ja ajatus ois tinata noista yhdet 5-siipiset. Kestääkö ja mistä kannattas vahvistaa? Varmaan ainaki se tuki kannattaa työntövarren korvakosta siirtää vähä taaemmas.
Mulla on kanssa juurikin samanmoiset aurat. On kanssa kaksista 3siipisistä koottu 4siipisiks.  Sen tuki raudan siinä päällä vaihdoin pidempään että sain kauempaa kannatuksen. Mulla olis kyllä tuossa vielä 2siipeä jäljellä ja se runkon pätkä. Kokosin ihan sähkölinnunpaskalla nuo. Mutta tokihan siistimmän saat sillä pultti hommalla :-[ On käynyt mielessä että laittais vielä yhden siiven mutta luulen että vetopään raudat alkaa irvistää :-\

Paljo noita näkyy olevan 5-siipiseksi muutetun. Mulla ku ei käyttökään oo kovin isoa nii kai se sen kestäs?
Jos sen tuen siirtää esim kolmosen ja nelosen väliin luulis vetopäänki pääsevän vähemmällä.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Kverneland
Mites tuommoset ab-mallin sarka-aurat? Pihassa 2kpl kyseisiä auroja 3-siipisenä ja ajatus ois tinata noista yhdet 5-siipiset. Kestääkö ja mistä kannattas vahvistaa? Varmaan ainaki se tuki kannattaa työntövarren korvakosta siirtää vähä taaemmas.
Mulla on kanssa juurikin samanmoiset aurat. On kanssa kaksista 3siipisistä koottu 4siipisiks.  Sen tuki raudan siinä päällä vaihdoin pidempään että sain kauempaa kannatuksen. Mulla olis kyllä tuossa vielä 2siipeä jäljellä ja se runkon pätkä. Kokosin ihan sähkölinnunpaskalla nuo. Mutta tokihan siistimmän saat sillä pultti hommalla :-[ On käynyt mielessä että laittais vielä yhden siiven mutta luulen että vetopään raudat alkaa irvistää :-\

Paljo noita näkyy olevan 5-siipiseksi muutetun. Mulla ku ei käyttökään oo kovin isoa nii kai se sen kestäs?
Jos sen tuen siirtää esim kolmosen ja nelosen väliin luulis vetopäänki pääsevän vähemmällä.
Ja voishan sitä veto päätä hiukan modailla esim jostain kauhan huuliloevystä väsäilis hiukan korkeemman siitä. Niin sen tuen sais parempaan kulmaan. Voisihan siihen vetokarttuunkin hiukan lisätä rautaa. Ulkonäköhän tietysti muuttuu näillä konsteilla, mutta mulla ainakin nuo on työkaluja ei koriste esineitä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kverneland
Kumpi nyt on paree, Kverneland es 80-160 vai Överum Xcelsior Cx 490H?

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2538
  • Etelä-Karjala
Vs: Kverneland
Kumpi nyt on paree, Kverneland es 80-160 vai Överum Xcelsior Cx 490H?

1 ääni siniselle.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kverneland
https://www.youtube.com/watch?v=nvgmPISiPb8

Sen voi näköjään lisäsiiven toteuttaa noinki.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20079
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Kverneland
Kovasti on pyörät lytyssä, 7 - siipinen Kverneland nostolaitepaluuaura ja
edessä vaakatasojyrsin, aika joutusaan tulee syysvehnämaata kyllä, niukat 8 km/h.
Lokkeja näkyy, eli matoja on, vaikka saattavatki vähä vinkasta päisteessä.

https://www.youtube.com/watch?v=GS0Fhje6Ziw

-SS-

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kverneland
Kovasti on pyörät lytyssä, 7 - siipinen Kverneland nostolaitepaluuaura ja
edessä vaakatasojyrsin, aika joutusaan tulee syysvehnämaata kyllä, niukat 8 km/h.
Lokkeja näkyy, eli matoja on, vaikka saattavatki vähä vinkasta päisteessä.

https://www.youtube.com/watch?v=GS0Fhje6Ziw

-SS-

Eipä paljoa jäänyt enää varaa etteikö olisi jo vannekin maahan saakka painunut. On kyllä melkoisen tehokasta muokkausta ja hyvän näköinen työnjälki.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Hohhoijjaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 95
Vs: Kverneland
Kovasti on pyörät lytyssä, 7 - siipinen Kverneland nostolaitepaluuaura ja
edessä vaakatasojyrsin, aika joutusaan tulee syysvehnämaata kyllä, niukat 8 km/h.
Lokkeja näkyy, eli matoja on, vaikka saattavatki vähä vinkasta päisteessä.

https://www.youtube.com/watch?v=GS0Fhje6Ziw

-SS-

Eipä paljoa jäänyt enää varaa etteikö olisi jo vannekin maahan saakka painunut. On kyllä melkoisen tehokasta muokkausta ja hyvän näköinen työnjälki.
Ei
Joo ja varalta on vannepainotkin takana jos ei tarpeeksi linttaa.. No tartteehan tommonen jo pitoakin.