Oletteko tehneet pidempiä pellon vuokrasoppareita, 5 - 10 vuotta? Ja jos olette, onko vuosivuokra koko vuokra ajan sama, vai oletteko sitoneet hinnan johonkin. Ja jos, niin mihin.
Ja SKN:n ei tarvitse kertoa mitä hän on sitonut ja mihin.. 
-yksi suusanallinen vuodeksi kerrallaan. Hinta on se mikä sovitaan tai ainakin lähes

- yksi 5v:n sopimus, hinta on ollut koko ajan sama. Edellises sopparis maksoin vähän lisää vuosien saatossa. nyt sovittiin että hinta on siinä.
- 10v sopimus jossa hinta sidottiin vuokran antajan toiveesta "indesiin". Edellises vaati kesken kauden nostamaan vuokraa koska pitäähän se olla indeksiin sidottu. ( Ei ollut mainintaa sopimuksessa, mutta kieltämättä halpa oli vuokra)No kuluttajahintaindeksistä olen nyt yrittänyt katsoa ... alkuperäinen sopimus osapuoli tosin siirtynyt jo yläkertaan. Uusi "omistaja" ehdotti uutta sopimusta ja yhden lohkon siitä poistoa. Itte olin jääräpäinen ja sanoin sopimuksen olevan voimassa vieläkin ja niitä lohkoja ei voi poistaa viljelykäytöstä miten sattuu

Luultavasti on käyttänyt viikkoja itse ja lakimiehen kanssa selvittääkseen asiaa, eipä ole enää asiasta muistutellu

Ja kuulemma se yhden lohkon poisto sopimiksesta ei tällä hetkellä ajankohtainen, koska siihen ei huvilaa saanutkaan rakentaa ja "kuume" muutenkin vissiin laantunut

Osapuolistahan tuo eniten on kiinni ei paperista tai vuosiluvuista. Eniten mä olen tykännyt tosta suusanallisesta. Hiukka ne moitiskelee maataloustoimistossa , mutta mitäs se niille kuuluu