Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Passat/V70  (Luettu 10036 kertaa)

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 591
Passat/V70
Ois ostoslistalla jompikumpi dieselfarkku, mä oisin enempi passatin kannalla mutta nainen tahtos volvon.  Kumpi noista ois halvempi pitää? Auto pitäs lähtä n 10 tonnilla eli joku 2000 malli joilla ajettu yleensä 180-260 th. Mielellään omakohtasia kokemuksia ja onko pahoja tyyppivikoja ??

Leinoranta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27
Vs: Passat/V70
Muutaman vuoden päristelin Passatin räppänällä vm-98. Kerran vuoteen vaihdettiin uudet pallonivelet eteen. Tyyppivikana vuosimalleissa -97--02.
Kesko maahantuo => varaosien hinnat.

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 591
Vs: Passat/V70
Eikö palloniveliä saa tarvikeosina?? Miten passat muuten pelitti? Paljonko on jakoremmin ja kiristimien vaihtoväli??

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Passat/V70
Ei sinne irtonaasia palloniveliä saa (tukivarsiin), ne vaihretahan kokonansa. Tarvikkeena saa samaa Lemförderin osaa kun on alakuperääsetkin, hinta noin 60% alakuperääsestä. Ja yleensä tuon ikääsihin on ne vialliset vaihrettuna läpi, ei oo oikiastansa ongelma enää. Jotaki pikkuvikoja niis tahtoo olla niinku kaikis eurooppalaasis, sanoosin tuntumalta jotta vähemmän ku Volovoos.

Jos sellaasta oot ostamas niin osta saman tien neliveto(syncro/4motion, täysin identtinen), ei käytännös maksa sen enempää ku etuveto, ei vaikuta juuri kulutuksehen. Eikä oo sen tiimoolta käytännös enempää ylläpitokulujakaan. Ainut jotta pikkuusen vaikiampi löytää. Ja se neliveto on valovuoren paree ku Volovon sen ikääset Haldexit, jokka liukkahalla lähinnä teköö kaarreajosta epävarmempaa.

Jakoremmen vaihtoväli 90 000, samalla aina vesipumppu ja kiristimet uusiksi.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Passat/V70
Mekin muutama vuosi takaperin mietittiin ihan samaa asiaa, ja päädyttiin sitten Passattiin. Yksi suurimmista syistä oli se, että Passatin tavaratila on käytännössä parempi kuin Volvon. Volvossa tavaratila on leveä mutta suhteellisen matala, kun taas Passatissa on korkeutta enemmän ja leveyttä vähän vähemmän.

Etupäähän on kyllä osia vaihdettu melko reippaasti, mutta eiköhän niillä nyt taas hetken pääse.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Passat/V70
Eikös se auto ole kuitenkin ajamista varten. Siinä mielesssä Volvo on ehdottomasti parempi.

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 674
Vs: Passat/V70
Miksi ostaa loppuunajettuja,kun myynnissä on uusiakin? Itse en huolisi yli satatonnia ajettuja edes asunnon ja konehallin väliseen kulkemiseen.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Passat/V70
Miksi ostaa loppuunajettuja,kun myynnissä on uusiakin? Itse en huolisi yli satatonnia ajettuja edes asunnon ja konehallin väliseen kulkemiseen.

No se on hyvä se! Mulla "paremmassa" kulkineessa on 629 tkm, "huonommassa" 246 tkm. No eipä mulla oo konehalliakaan, pieni pihamakasiini vaan eikä sinne mahdu montaakaan konetta. No eipä noita koneita montaa olekaan.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Passat/V70
Täällä päin on melkein joka talossa uuden karhea xc 90 Volvo.
Mutta täällä päin muutenkin RAha "asuu " kiitos köyhien suurtilallisten .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Passat/V70
Eikös se auto ole kuitenkin ajamista varten. Siinä mielesssä Volvo on ehdottomasti parempi.

Se joka pitää Volvon ajettavuutta Passattia parempana on ilman referenssejä. Volvoa saa ohjata 3 kertaa mutkassa, ensin vähän, sitten enemmän ja sitten edellisen korjaus. Katso kun ajat Volvon perässä maantiellä, se liikkuu koko ajan sivusta sivuun. Lisäksi koko voimalinja on laiskemman oloinen kuin VW:ssä, Volvossa polkee ja polkee ja kun katsoo mittaria niin mennään kahdeksaa kymppiä.

Noissa vuosimalleissa hytti on Volvossa mukavampi, istuimet valovuosia Passattia edellä, jarrut hyvät ja alkuperäinen radio markkinoiden paras. VW:ssä ongelmana VNT turbojen ahtopaineen ohjaus, paineanturit ja alatukivarret. Volvossa kaikki muu...

Osta Passat nelivetona, saat Torsenin joka hakkaa ajamisen ilossa lähes kaiken tuossa hintaluokassa, ja se kompensoi jonkin verran huonoa lämmitysjärjestelmää ja äänekkään hytin. Volvoa 3v ajaneena ja joka kolmas kk 500,- korjaamolaskuilla ikinä ei tule Volvoa meille enää.

Veikkaisin molempia olevan aika lailla yhtä kalliita pitää.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Passat/V70
Nyt voi sanoa olevan ostajan markkinat jos Passattia halajaa. Myynnissä tuntuu olevan kohtuuhintaisia yksilöitä joilla ei ole ajettu välttämättä edes 200 tkm. Koko tukivarsisetti maksaa eteen n. 500 laadukkaana tarvikkeena ja sitten saa huoleti ajaa 160-200 tkm

Käytetyssä voi tulla vastaan osien vaihtotarvetta jossain vaiheessa, mut yleensäottaen passatti on kestävyydeltään ja käyttöominaisuuksiltaan laadukas. Sähkövikoja on esiintynyt ainakin ensimmäisissä yksilöissä.

Volvon nelikon rakenne oli noissa ensimmäisissä versioissa aivan lapsellinen, korjaamolla tutkailin moista sätöstä. Passatin torsen nelikkoa taas on tehty vuodesta -87 Audissa ja se kestää.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Passat/V70
Eikös se auto ole kuitenkin ajamista varten. Siinä mielesssä Volvo on ehdottomasti parempi.

Se joka pitää Volvon ajettavuutta Passattia parempana on ilman referenssejä.

***Ok myönnetään, että passatin ajokokemukset rajoittuu koeajoon+ 400 km reissuun. Volvoilla takana ajoa yli 10 vuoden ajan. Tämä on niitä makuasioita, joista turha kiistellä. Ostaahan joku jontikankin vaikka Dyna VT:n on olemassa.

Negatiivi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Passat/V70
Eikös se auto ole kuitenkin ajamista varten. Siinä mielesssä Volvo on ehdottomasti parempi.

Se joka pitää Volvon ajettavuutta Passattia parempana on ilman referenssejä.

apemies on apemies,ajaahan se massikallakin,niittää ja noukkii kronellakin,teki appeen ennen junkkarilla,jakaa sen pellinpajan värkeillä ja lypsää käsinlypsykoneella ja luulee olevansa kaikessa  maailman napa,eikö se kerro jo aika paljon.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Passat/V70
Eikös se auto ole kuitenkin ajamista varten. Siinä mielesssä Volvo on ehdottomasti parempi.

Se joka pitää Volvon ajettavuutta Passattia parempana on ilman referenssejä.

apemies on apemies,ajaahan se massikallakin,niittää ja noukkii kronellakin,teki appeen ennen junkkarilla,jakaa sen pellinpajan värkeillä ja lypsää käsinlypsykoneella ja luulee olevansa kaikessa  maailman napa,eikö se kerro jo aika paljon.

***Kyllä on heikosti mun asiat....onneksi en kuitenkaan ole Negatiivi :D

Tuo noukkari Krone on muuten myynnissä, joten voisin sen sulle Negatiivi sopuisasti myydä, jos välttämättä haluat

Viimeksi muokattu: 16.09.08 - klo:07:49 kirjoittanut apemies

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Passat/V70

Tuo noukkari Krone on muuten myynnissä

Meni ot:ksi mutta tuliko VT:stä niin paljon raakaa voimaa että alkoi Krone porsimaan ja laitoit myyntiin?  ;)