Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Juurakon hulda  (Luettu 2445 kertaa)

Umpiaita

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Juurakon hulda
Olen kyntänyt vanhaa peltoa, ja pajun juurakot ovat jatkuvasti kiusana. Miten saan juurakot parhaiten poistettu ennen äestystä. Traktorissa, DB 1290 on etukuormaaja, muttei mitään koukkua. Onko jostakin saatavissa jonkinlainen tongin, jolla juurakoita voisi myllätä ylös? Kantokoukku, kantohara, trukkipiikit tms? tietääkö joku antaa hyvän vinkin?

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Juurakon hulda
Vanhanajan raivauskoukulla jos ajelis peltoa, niin vois juurakot nousta?

Valtteri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 247
Vs: Juurakon hulda
Oletko ajatellut venäläistä piikkirumpua? Tai mikä se lieneekään oikealta nimeltään. Turveurakoitsijat käyttävät sitä. Pellollekin juurakoiden keräämiseen varmaan kätevä peli. Ei ole kokemuksia. Kone on tullut nähtyä.

Tällainen: http://www.vapo.fi/filebank/498-KPK-3.pdf

Viimeksi muokattu: 11.09.13 - klo:18:48 kirjoittanut Valtteri

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Juurakon hulda
Olen kyntänyt vanhaa peltoa, ja pajun juurakot ovat jatkuvasti kiusana. Miten saan juurakot parhaiten poistettu ennen äestystä. Traktorissa, DB 1290 on etukuormaaja, muttei mitään koukkua. Onko jostakin saatavissa jonkinlainen tongin, jolla juurakoita voisi myllätä ylös? Kantokoukku, kantohara, trukkipiikit tms? tietääkö joku antaa hyvän vinkin?

Ota joku täppäri ajaan se pelto jyrsimellä, säästät hermoja ja tupakkia. :)
It ain't over till the fat lady sings

Viina-Antti

  • Vieras
Vs: Juurakon hulda
Olen kyntänyt vanhaa peltoa, ja pajun juurakot ovat jatkuvasti kiusana. Miten saan juurakot parhaiten poistettu ennen äestystä. Traktorissa, DB 1290 on etukuormaaja, muttei mitään koukkua. Onko jostakin saatavissa jonkinlainen tongin, jolla juurakoita voisi myllätä ylös? Kantokoukku, kantohara, trukkipiikit tms? tietääkö joku antaa hyvän vinkin?

Mitäs sää sait vuokraa siitä 10 hehtaarista?

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Juurakon hulda
Olen kyntänyt vanhaa peltoa, ja pajun juurakot ovat jatkuvasti kiusana. Miten saan juurakot parhaiten poistettu ennen äestystä. Traktorissa, DB 1290 on etukuormaaja, muttei mitään koukkua. Onko jostakin saatavissa jonkinlainen tongin, jolla juurakoita voisi myllätä ylös? Kantokoukku, kantohara, trukkipiikit tms? tietääkö joku antaa hyvän vinkin?
Sikuja lauma kesäksi sinne, tonkii kaikki kivet, juurakot ynnämuut ylimääräiset ja vielä perusmuokkaa ja lannoittaa. :D