Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaikkiin Challengereihin linnavuorelaiset moottorit  (Luettu 10766 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7386
  • karkki vai keppana?
Miksi ihmeessä pitää V 12 kone tehdä, kun suoralla kuutosella pärjää työssä kuin työssä. Tien päällä rivi6 hakkaa V8 mennen tullen.

  Mut kyllä ainakinK-700:sen Kirovetsin  tusinapyttyisen ääni on kuin urkuja polkasis..
  Oma mielipiteeni on pyttyjen lukumäärästä huolimatta parhaat traktorinmoottorit tekee MWM ja Mann..

Paitti et tuo Motoren Werkw Munchen o myyty vinosilmässille kiinalaissille jo aja sitte. Mikä lie laatu ny?
Kiinassa taitaa olla tehtaita aika monella? Mikähän niiden laatu lienee?
pessimisti ei pety!

hexatol

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Mun käsityksen mukaan tuo V12-moottorin resurssit on sinne 800-900 hp asti... Ajosilppureissa käytössä tehoa tarvitaan 600-800 hp..

David Brown

  • Vieras
Joo, sovitaan niin

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Onko sillä lohkon geometrialla jotain merkitystä moottorin ominaisuuksiin (lukuunottamatta tasapainotusta ja värinöitä)?  V-kone mahtuu tietysti lyhyempään tilaan, samoin kuin bokserit.

Sylinterien lukumäärälläkään ei taida hirveästi olla merkitystä - useampi pienempi on kalliimpi ja monimutkaisempi valmistaa ja hyötysuhde heikkenee, mutta toisaalta pienemmät liikkuvat massat sallivat lajemman kierroslukualueen. Siksi autopuolella suositaan usein V8-V12 kun haetaan huippusporttisuutta,  ja sen F1-koneen pitää kiertää aina sinne 10 000 kierroksen tuntumaan.

Maailman suurimmat (?) koneet ovat muuten suoria,  14-reikäisiä... noin 1800 l/reikä. Väännössä löytyy.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wärtsilä-Sulzer_RTA96-C

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27810
  • vastustan
thermodynamiikan kannalta tuo valmetin käyttämä 1,1 litraa/ sylinteri on ehkä optimi, sitte taas on paljon järkevämpi lisätä sylintereitä joissa identtiset männät, kiertokanget ja kansi hiluineen (yksikkökansien kohdalla)  ;) :D 8) :)

tiettyhän joku perkkinssi voidaan tehdä suoraan lohkoon poratuilla sylintereillä ja joka useita eri tilavuusvariaatioita sylinteriä kohden  ;D ;D ;D ;D

Viimeksi muokattu: 07.09.13 - klo:22:37 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Onko sillä lohkon geometrialla jotain merkitystä moottorin ominaisuuksiin (lukuunottamatta tasapainotusta ja värinöitä)?  V-kone mahtuu tietysti lyhyempään tilaan, samoin kuin bokserit.

Sylinterien lukumäärälläkään ei taida hirveästi olla merkitystä - useampi pienempi on kalliimpi ja monimutkaisempi valmistaa ja hyötysuhde heikkenee, mutta toisaalta pienemmät liikkuvat massat sallivat lajemman kierroslukualueen. Siksi autopuolella suositaan usein V8-V12 kun haetaan huippusporttisuutta,  ja sen F1-koneen pitää kiertää aina sinne 10 000 kierroksen tuntumaan.

Maailman suurimmat (?) koneet ovat muuten suoria,  14-reikäisiä... noin 1800 l/reikä. Väännössä löytyy.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wärtsilä-Sulzer_RTA96-C


niinno paitsi, että f1 moottorithan eivät toimi huonostikaan vielä tuolla 10 000 kierroksen pinnassa. liki 20 000 kierrosta ne laulaa silloin, kun ajetaan isoa kovaa ja siksipä siellä ei venttiileistäkään käytetä jousia. rautajousi kun ei enää pysy kiireessä mukana :)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!


niinno paitsi, että f1 moottorithan eivät toimi huonostikaan vielä tuolla 10 000 kierroksen pinnassa. liki 20 000 kierrosta ne laulaa silloin, kun ajetaan isoa kovaa ja siksipä siellä ei venttiileistäkään käytetä jousia. rautajousi kun ei enää pysy kiireessä mukana :)

Kiitos korjauksesta, se oli näppihäirimö jonka korjaus jätti vielä isomman virheen :-/
Taitavat nyt muuten pyrkiä turbo-V6 tekniikkaan tulevaisuudessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7188


niinno paitsi, että f1 moottorithan eivät toimi huonostikaan vielä tuolla 10 000 kierroksen pinnassa. liki 20 000 kierrosta ne laulaa silloin, kun ajetaan isoa kovaa ja siksipä siellä ei venttiileistäkään käytetä jousia. rautajousi kun ei enää pysy kiireessä mukana :)

Kiitos korjauksesta, se oli näppihäirimö jonka korjaus jätti vielä isomman virheen :-/
Taitavat nyt muuten pyrkiä turbo-V6 tekniikkaan tulevaisuudessa.

Eikös ens vuonna ole 1.6 turbo V-6 käytössä? On kyllä melkoiset litratehot noissa :o

Onhan catilla isojakin suoria kuutosia, nyykkärin ajosilppurissakin 18 litraa iskutilavuutta ja voimaa pyöreät 700 heppaa.

Viimeksi muokattu: 08.09.13 - klo:08:40 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
eiköhän se nyky sisudiisseli joka tapauksessa ole parempi kuin catti. aika surkeita moottoreita ovat ollu 18l catit esim hakkureissa ja murskissa. c15 todella ongelmallinen moottori sisun kuorma-autoissa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7386
  • karkki vai keppana?
eiköhän se nyky sisudiisseli joka tapauksessa ole parempi kuin catti. aika surkeita moottoreita ovat ollu 18l catit esim hakkureissa ja murskissa. c15 todella ongelmallinen moottori sisun kuorma-autoissa.
Ei voi catti olla huono, sehän on oikein mate in ulkomailla >:(
pessimisti ei pety!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Catin moottoreihin varaosat sika kalliita mäntä voi maksaa 1000 eurosta alkaen kappale  :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Catin moottoreihin varaosat sika kalliita mäntä voi maksaa 1000 eurosta alkaen kappale  :o

Cumminssiin suutinremppa tonnin/reikä.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Catin moottoreihin varaosat sika kalliita mäntä voi maksaa 1000 eurosta alkaen kappale  :o

Cumminssiin suutinremppa tonnin/reikä.
Jep ja valtran scr koneen nokka-akseli on kans yli tonnin...  Viikonlopun aikana oli hinta pompannut reilusta 300€:sta yli tonniin runsaan kysynnän vuoksi... Kysyntä kyllä johtui ihan muusta kuin siitä että niitä olisi hajonnut  ;)   

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7386
  • karkki vai keppana?
Catin moottoreihin varaosat sika kalliita mäntä voi maksaa 1000 eurosta alkaen kappale  :o

Cumminssiin suutinremppa tonnin/reikä.
Jep ja valtran scr koneen nokka-akseli on kans yli tonnin...  Viikonlopun aikana oli hinta pompannut reilusta 300€:sta yli tonniin runsaan kysynnän vuoksi... Kysyntä kyllä johtui ihan muusta kuin siitä että niitä olisi hajonnut  ;)   
Eli joku vaihtaa niitä muuten vaan ja kone voi paremmin! Ja isäntä ::)
pessimisti ei pety!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Catin moottoreihin varaosat sika kalliita mäntä voi maksaa 1000 eurosta alkaen kappale  :o

Cumminssiin suutinremppa tonnin/reikä.
Jep ja valtran scr koneen nokka-akseli on kans yli tonnin...  Viikonlopun aikana oli hinta pompannut reilusta 300€:sta yli tonniin runsaan kysynnän vuoksi... Kysyntä kyllä johtui ihan muusta kuin siitä että niitä olisi hajonnut  ;)   
Eli joku vaihtaa niitä muuten vaan ja kone voi paremmin! Ja isäntä ::)
Juu ja luonnovaroja ei tartte poltella niin paljoo maailmalle  ;D