Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Casen puimuri?  (Luettu 10276 kertaa)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Casen puimuri?
Onko puintikelalle kuinka säätöjä? Nopeutta tietenkin pystyy varmaan säätää mutta voiko "puintiväliä" säätää? Tai oljen läpimenonopeutta?  :P

härski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Casen puimuri?
Vanhemmissa ainakin varstoja säädellään koneen kyljessä olevalla räikällä, asteikolla easy tresh - hard tresh ;D
Barns are red, tractors are green.

jorndere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: Casen puimuri?
Onko puintikelalle kuinka säätöjä? Nopeutta tietenkin pystyy varmaan säätää mutta voiko "puintiväliä" säätää? Tai oljen läpimenonopeutta?  :P

"Kelan" pyörimisnopeutta voi säätää muistaakseni 1600-sarjassa jo sähköisesti ohjaamosta, samoin varstasiltojen asentoa, eli "puintiväliä". Oljen läpimenonopeutta voi säätää muuttamalla kelatunnelin yläosassa (alaosan muodostavat varstasillat) olevien eräänlaisten ohjainten asentoa sekä tietysti muuttamalla itse kelan konfiguraatiota, ts. vaihtamalla varstoja erilaisiin.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Casen puimuri?
Noita 1600-sarjalaisia olis jenkkilässä ja kanadassa pilvin pimein käytettyinä, mitähän mahtaisi meren yli kuljettaminen maksaa... voi olla sen verran arvokas temppu ettei kannata, euroopasta varmaan saa niin edullisesti näitä koneita.
Missähän hinnoissa nuo alkaen ovat nuo 1600-sarjalaiset? Onkohan isäntien kanssa helppo käydä kauppaa? Tuolla taitaa joka isännällä olla oma koneliike. Maksaa se rahti ranskastakin.  :P

MPK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Vs: Casen puimuri?
Onkohan varusteis eroa jos tuo suoraan Usasta ? Rahti vois olla aika kallis mutta Dollari on edelleen halpa...

jorndere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: Casen puimuri?
[[/quote]Missähän hinnoissa nuo alkaen ovat nuo 1600-sarjalaiset? Onkohan isäntien kanssa helppo käydä kauppaa? Tuolla taitaa joka isännällä olla oma koneliike. Maksaa se rahti ranskastakin.  :P
[/quote]

Todella pikainen vilkaisu 1660- ja 1680-malleista heitti esiin hintoja alkaen jostain 25000 usd:sta, tunteja oli tosin tuossa hintaluokassa kyllä jo satojen sijasta 3-4 tuhatta. Täytyy vielä tutkia tarkemmin kun loppuviikosta ehtii, uskoisin että kohtuullisesti ajetun koneen sieltä löytäisi suht edullisesti, täytyy vähän tota rahtiakin vielä selvitellä...

 

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Casen puimuri?
Ranskan hinnat näyttäisivät lähtevän 1660:llä reilusta kymmenestä tuhannesta ja alle parillakympillä on jo valinnanvaraa aika lailla. Ittelle ei nuo tunnit niin meinaa mitään. Todellinen käyttöarvo voi 5000:n tunnin jälkeen toisella koneella olla yhtä suuri kuin toisella vuoden ikäisenä. Monesti saa hyvän koneen kun ostaa tahallaan paljon ajetuksi ilmoitetun. :P

jorndere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: Casen puimuri?
Ranskan hinnat näyttäisivät lähtevän 1660:llä reilusta kymmenestä tuhannesta ja alle parillakympillä on jo valinnanvaraa aika lailla. Ittelle ei nuo tunnit niin meinaa mitään. Todellinen käyttöarvo voi 5000:n tunnin jälkeen toisella koneella olla yhtä suuri kuin toisella vuoden ikäisenä. Monesti saa hyvän koneen kun ostaa tahallaan paljon ajetuksi ilmoitetun. :P

Vähän enemmän kaiveltuna noita 1660 ja 1680- malleja löytyy jenkkilästä jo ihan diilereiltä useampia kymmeniä, hintaluokassa 10.000 - 50.000 dollaria, pääasiassa tunneista ja koneen iästä riippuen, muutama isompi varuste, mm. neliveto näkyy hinnassa enemmän. Noissa euroopan ja jenkkilän hinnoissa kannattaa muistaa, että leikkuupöytä niihin ei sisälly koskaan, sen joutuu ostamaan erikseen, mutta toisaalta sitten saa millaisen haluaa.

Käsittääkseni suurimmat erot euroopantuontimallien ja jenkkikoneiden välillä ovat "lakiteknisissä" varusteissa, eli eurooppaan tuodessa koneissa jotkut suojat ovat erilaisia, valot on vähän erilaiset jne. CE-merkkiä tuon ikäisissä koneissa ei vielä ole missään, lähinnä tieliikennevalot vois olla se ongelma jos siinä nyt joku ongelma olisi.

40-jalkasen merikontin rahti atlantin yli on jotain reilun 2500 euron luokkaa satamasta tänne suomeen pihaan, mutta koneen pakkaamiseksi merikonttiin joutuis kyllä tekemään jonkin verran töitä, ei taida ihan pelkästään renkaat irrottamalla sinne mahtua... Pyysin yhtä tuttua, joka tekee ulkomaankauppaa tuohon suuntaan työkseen, selvittää harrastuksenaan että mitä tuollaisen koneen rahtaaminen kokonaisena tulis maksamaan.

MPK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Vs: Casen puimuri?
Mitähän ne pöydät maksaa? hyvä kun selvität noita hintoja.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Casen puimuri?
Tuntuisi että konttiin ei tuollainen puimuri sovi millään. Vastaan tulee leveys, korkeus ja pituus. Pituus siinä tapauksessa että pöytä halutaan mukaan. Eli siis rahdattava osina tai kokonaisena laivan kannella jolloin rahti on vähän eri kun kontilla. :P

jorndere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: Casen puimuri?
Mitähän ne pöydät maksaa? hyvä kun selvität noita hintoja.

Pöytiä on pilvin pimein, 15 - 36 jalkaisia, hinnat välillä 1000 - 50000 dollaria, vähän pöydän tyypistä ja iästä riippuen. 1660:een sopiva täällä varmaan olis joku 18 - 22 jalkainen...

Rahdin selvitys kokonaiselle koneelle on vielä vähän kesken, merikonttiin kone kyllä mahtuu mutta teettää paljon töitä, renkaat, alennusvaihteet, taka-akseli, viljasäiliön yläosa tms. on irrotettava... Saattaa tulla purkutyölle sen verran hintaa, että kannattaa yrittää tuoda kokonaisena. Ei senkään nyt niin mahdottoman kallista pitäisi olla, laivataan noita koneita atlantin yli jatkuvasti muutenkin.