Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 6265 Masseri  (Luettu 18402 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
6265 Masseri
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???

+250

  • Vieras
Vs: 6265 Masseri
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???
Ei,on,ei,ei.
Ja se on viä rumakin 8) ;D ;D

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: 6265 Masseri
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???

Eiköhän lie yksi onnistuneimmista Massikoista, tuo 6200-sarja. Joku voisi pitää laiskan puoleisena noita sarjan pienempiä malleja. Kestävä voimansiirto, joskin päävaihdekeppi kankea käyttää. Hyvin toimiva suunnanvaihtaja ja pikavaihde. Hiljainen ohjaamo. Alkuperäiset sivurajoittimet on syvältä, heti vaihtoon.

Kytkinpolkimen ala-asennon kytkimen (100€) joutuu vaihtamaan reilun 1000 tunnin välein, ainakin etukuormainkäytössä kun kytkintä käytetään paljon. Helppo vaihtaa, kun ymmärtää irrottaa koko kytkinpolkimen kolmella pultilla rintapellistä.


Mika

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Vs: 6265 Masseri
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???

Eiköhän lie yksi onnistuneimmista Massikoista, tuo 6200-sarja. Joku voisi pitää laiskan puoleisena noita sarjan pienempiä malleja. Kestävä voimansiirto, joskin päävaihdekeppi kankea käyttää. Hyvin toimiva suunnanvaihtaja ja pikavaihde. Hiljainen ohjaamo. Alkuperäiset sivurajoittimet on syvältä, heti vaihtoon.

Kytkinpolkimen ala-asennon kytkimen (100€) joutuu vaihtamaan reilun 1000 tunnin välein, ainakin etukuormainkäytössä kun kytkintä käytetään paljon. Helppo vaihtaa, kun ymmärtää irrottaa koko kytkinpolkimen kolmella pultilla rintapellistä.


Mika

Miten tuo kytkinpolkimen ala-asennon anturi oireilee, jos se on mennyt rikki? Kop kop, ei ole tarvinnut vaihtaa vielä.

Molemmat jarruvalojen kytkimet on sen sijaan vaihdettu. Kytkimien toimimattomuus aiheuttaa sen, että neliveto ei kytkeydy jarrutettaessa ja tietysti jarruvalot eivät syty. Hinta Keskolla 100 euroa per kytkin. Tilalle sopii heittämällä Fiat 600:n kytkin, joka maksaa 6 euroa kappale.

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: 6265 Masseri
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???

Eiköhän lie yksi onnistuneimmista Massikoista, tuo 6200-sarja. Joku voisi pitää laiskan puoleisena noita sarjan pienempiä malleja. Kestävä voimansiirto, joskin päävaihdekeppi kankea käyttää. Hyvin toimiva suunnanvaihtaja ja pikavaihde. Hiljainen ohjaamo. Alkuperäiset sivurajoittimet on syvältä, heti vaihtoon.

Kytkinpolkimen ala-asennon kytkimen (100€) joutuu vaihtamaan reilun 1000 tunnin välein, ainakin etukuormainkäytössä kun kytkintä käytetään paljon. Helppo vaihtaa, kun ymmärtää irrottaa koko kytkinpolkimen kolmella pultilla rintapellistä.


Mika

Miten tuo kytkinpolkimen ala-asennon anturi oireilee, jos se on mennyt rikki? Kop kop, ei ole tarvinnut vaihtaa vielä.

Molemmat jarruvalojen kytkimet on sen sijaan vaihdettu. Kytkimien toimimattomuus aiheuttaa sen, että neliveto ei kytkeydy jarrutettaessa ja tietysti jarruvalot eivät syty. Hinta Keskolla 100 euroa per kytkin. Tilalle sopii heittämällä Fiat 600:n kytkin, joka maksaa 6 euroa kappale.

Oireilee niin, että joskus veto ei kytkeydy vaan jää vilkuttamaan häiriövaloa. Tokenee sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen. Jostain syystä oireilee lämpimänä enemmän. Homma ei äkkiseltään tunnu liittyvän kytkinpolkimen mitenkään, koska veto voi katketa kytkimeen koskematta tai suuntaa vivulla vaihdettaessa. Voi hajota myös kerrasta, kuten minulle viimeksi kävi. Onneksi oli osa hyllyssä.

Kyseessä on nimenomaan se kytkin mihin menee kolme johtoa (se kaksijohtoinen on vain startin estoa varten jos kytkin ei ole pohjassa). Tuokin on ihan tavallinen vaihtokärjillä varustettu katkaisin hieman erikoisemmissa messinkikuorissa, pitäisikin rakentaa vanhoihin kuoriin kiinnitys tavalliselle mikrokytkimelle niin osakustannus pienenisi 97%  :P

Taitaa muuten kytkinpolkimen anturit olla merkistä riippumatta eniten nykytraktoreita halvaannuttavia osia...


Mika

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: 6265 Masseri
Kytkinpolkimen ala-asennon kytkimen (100€) joutuu vaihtamaan reilun 1000 tunnin välein, ainakin etukuormainkäytössä kun kytkintä käytetään paljon. Helppo vaihtaa, kun ymmärtää irrottaa koko kytkinpolkimen kolmella pultilla rintapellistä.

Tuohon pitäisi ilmeisesti olla nykyään parannettu komponentti olemassa, ettei tarvitse toistuvasti vaihtaa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: 6265 Masseri
No kai sitä kattomassa voi sitten käydä.
Ei taida olla olemassakaan masseria missä ei olis jotain vikaa kytkimessä :D

Meininki ois vähän niinku vaihtaa 300-sarjalainen uudempaan tai ostaa kolmas traktori että tuskin tuossa kuitenkaan kovin suurta virhettä voi tehdä :-X

Viimeksi muokattu: 01.09.13 - klo:18:38 kirjoittanut JD6630

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: 6265 Masseri
Kannattaa katsoa onko pakosarjan alapuoli öljyisessä ihvassa se tietää kallista remonttia jos on,myös runsas sininen savu moottoria ryntäyttäessä kielii pahaa ja viittaa samaan vikaan = sylinterit kiillottuneet.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: 6265 Masseri
Hieman piristetyllä 6265:sella on tullu tänä kesänä kiskottua Claassin 375:sta paalainta ja tehtyä muutakin sekalaista maatilan yleishommaa. On mielestäni erittäin näppärä ja mukava traktori käyttää; myös kuormaushommissa. Ohjaamossa on hallintalaitteet sijoiteltu aika pitkälti saman kaavan mukaan kuin monissa muissakin verkuissa ja siksi sopii ainakin itselleni hyvin käteen.

Tässä on tunteja 7000h ja kestänyt tähän mennessä omistajan mukaan melko hyvin. Etuakselissa oli vuosi sitten jotain pientä ongelmaa, en nyt millään vaan muista että mitä.. Ja tännä keväänä tosin tuli isompi remontti kun vetolevy tuli tiensä päähän. Koneella on kyllä toisaalta tehty melko paljon raskasta kuormaustyötä. Mutta muuten toiminut kuulemma tähän mennessä ongelmitta. 6200 sarjassa ei ainakaan kuulopuheiden mukaan vissiin ole mitään suurempia ''tyyppivikoja''.

Ja omasta mielestäni ainakin kannattaa ostaa.
Power By Perkins

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: 6265 Masseri
Tuo etuaksilahomma on saattanut hyvinkin olla vetonivelten sortuminen. Se oli ainakin danan akselin heikko kohta omien kokemusten mukaan. Uusi vetarin ristinivel olikin vahvistettu huomattavan paljon alkuperäiseen nähden. Tuo mallisarja on kyllä hyvä, siitä vain puuttuu ominaisuuksia, joita nykyään osaa arvostaa: automaatti-ilmastointi, jousitukset ja hydr. joystic......

mah

  • Vieras
Vs: 6265 Masseri
Tuo etuaksilahomma on saattanut hyvinkin olla vetonivelten sortuminen. Se oli ainakin danan akselin heikko kohta omien kokemusten mukaan. Uusi vetarin ristinivel olikin vahvistettu huomattavan paljon alkuperäiseen nähden. Tuo mallisarja on kyllä hyvä, siitä vain puuttuu ominaisuuksia, joita nykyään osaa arvostaa: automaatti-ilmastointi, jousitukset ja hydr. joystic......
Toisaalta, jos on omistanut N-sarjan advancevaltran, ovat juuri nuo ominaisuuksia, jotka nostavat mieleen huonoja fiiliksiä... :'(

jiipee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: 6265 Masseri
Joskus 6290 oireillu lämpimällä toi anturi. Ei oo tarvinnu sammuttaa käyttää vaan suunnanvaihtovivun vapaalla niin taas toimii... Ei oo tullu vaihettua. Kun helteellä oireili enemmän en käyttäny kytkin poljinta ollenkaan.

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Vs: 6265 Masseri
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???

Kuten tuossa edellä onkin kerrottu, niin perustekniikka on näissä 6200-sarjalaisissa ollut ihan kestävä. Kiusana enemmänkin juuri nuo kytkin- ja anturiviat. Seuraavat kytkimet ja anturit vaihdettu, jos nyt oikein muistan (kyseessä siis MF 6255 ls-hydrauliikalla):

- hydrauliikan matalapainepiirin anturi (pikavaihteet, neliveto yms. ei toimi, jos viallinen)
- nuo jarruvalokytkimet, mistä postasin aiemmin
- ovessa samanlainen kytkin, kuin jarruvaloissakin, vaihdettu, sytyttää sisävalon
- vaihteistoöljyn/suodattimen anturi vaihdetaan huomenna  ;D
- lämpömittarin anturi, mutta vika olikin mittarissa eikä anturissa

Em. toimenpiteet on tehty itse eli vian paikallistaminen on kohtuu helppoa, varsinkin jos on puhelimen päässä yhtä hyvä huoltomies kuin meillä :D

Jotkut varaosat saattavat sitten tuntua kalliilta, jos joutuu ostamaan marmoritiskiltä  ;D

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: 6265 Masseri
Molemmat jarruvalojen kytkimet on sen sijaan vaihdettu. Kytkimien toimimattomuus aiheuttaa sen, että neliveto ei kytkeydy jarrutettaessa ja tietysti jarruvalot eivät syty. Hinta Keskolla 100 euroa per kytkin. Tilalle sopii heittämällä Fiat 600:n kytkin, joka maksaa 6 euroa kappale.

Hmph >:(  Just tulin hallilta. Irroitin molemmat jarruvalon kytkimet, kumpikin sökönä. Just huollon yhteydessä nuo vaihdettiin uusiin, a' 104,57e. Lisäksi olivat jotenkin muuttuneet, joten niihin tuli myös uudet kiinnitysmutterit, a' 13,40e >:(
Toinen katkaisijoista johti jopa aavistuksen verran sähköä...

Huomenna Motonettiin katsomaan sit vaikka jotain Kusiaisen katkaisijoita, Tonton vihjeen perusteella, varalle. Nuo irroittamani menevät takuuseen. Tai parempi jos saisin vain euroni takaisin.
So What?!

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Vs: 6265 Masseri
Molemmat jarruvalojen kytkimet on sen sijaan vaihdettu. Kytkimien toimimattomuus aiheuttaa sen, että neliveto ei kytkeydy jarrutettaessa ja tietysti jarruvalot eivät syty. Hinta Keskolla 100 euroa per kytkin. Tilalle sopii heittämällä Fiat 600:n kytkin, joka maksaa 6 euroa kappale.

Hmph >:(  Just tulin hallilta. Irroitin molemmat jarruvalon kytkimet, kumpikin sökönä. Just huollon yhteydessä nuo vaihdettiin uusiin, a' 104,57e. Lisäksi olivat jotenkin muuttuneet, joten niihin tuli myös uudet kiinnitysmutterit, a' 13,40e >:(
Toinen katkaisijoista johti jopa aavistuksen verran sähköä...

Huomenna Motonettiin katsomaan sit vaikka jotain Kusiaisen katkaisijoita, Tonton vihjeen perusteella, varalle. Nuo irroittamani menevät takuuseen. Tai parempi jos saisin vain euroni takaisin.

Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D