Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kiintiövalmetti  (Luettu 13378 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Kiintiövalmetti
;D ;D juujuu  ;D ;D Ihan huokuu asiantuntemus kommenteista  8)
On sitä tullu noilla vehkeillä ajettua ihan
tarpeeksi....
Kynnössäkin saa kaasua tirvasta 3x14 auroila että ei sammu ku liikkellee lähtee...

Tyhjäkäynnilläkö sitä pitäis liikkeelle lähtee, vai mitä sä satuilet?
Olikos 405 pienempi kone kun 605 jossa on 3,3l? 605 oli ainakin todella sitkeä tyhjäkäynnilläkin.
pessimisti ei pety!

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kiintiövalmetti
;D ;D juujuu  ;D ;D Ihan huokuu asiantuntemus kommenteista  8)
On sitä tullu noilla vehkeillä ajettua ihan
tarpeeksi....
Kynnössäkin saa kaasua tirvasta 3x14 auroila että ei sammu ku liikkellee lähtee...

Tyhjäkäynnilläkö sitä pitäis liikkeelle lähtee, vai mitä sä satuilet?
Olikos 405 pienempi kone kun 605 jossa on 3,3l? 605 oli ainakin todella sitkeä tyhjäkäynnilläkin.

305 ja 405 ahdettulla 309DS koneella joka on 2,7 litrainen ja kun tuota pikkukonetta vertaa johonkin kuutos-Megaan niin onhan sen alavääntö ihan olemattoman tuntuinen. Omassa sarjassaan kuitenkin tuo pikkumoottori oiva ja todella vähäruokainen laite, 305:sta en myy ikinä pois.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

hankkijamies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Kiintiövalmetti
No kyllä noin paremmat koneet saa ainakin pienemmällä poljenalla liikkeelle...
tietenkin se voi se 3 mukinen o kone vaikuttaa  :
mutta en edelleenkää parjaa muutenkaan 455 käteen sopiva peli on kyllä
Massey-Ferguson 165-Suomen eniten ostetuin traktorimalli 15000 kappaletta

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Kiintiövalmetti
Yllättävän nätisti se kumminki tuohon pihaan istuu, viiatin ja maxxumin väliin. Täähän on tosiaan 15v vanha 6400, että ei ihan tuore.

Minkäs ikäsistä velimateista löytys jo ne vyötärövalojen piuhat valmiiksi?

Hyvä värkki tuo 6400 on, moottori varsinkin sitkeä -95 mallista eteenpäin, kun tuli hukkaportillinen turbo.

Vyötärövaloille vedin ylätyövaloilta nousukahvaa pitkin vain piuhat. Ihan vaan pinta-asennuksena, ei oo itseä häirinnyt. Syttyy samalla kun ylävalotkin ja on kyntäessä varsinkin ehdottomat, niin näkee sivullekin päin jotakin.

Edit: Jos tuohon pinta-asennukseen päätyy, niin sellaisella 2x1,5mm2 mustalla kaapelilla saa siistin näköisen, saman kuoren alla kulkee siis molemmat johtimet. Vyötärövalot on muuten hankala maadoittaa, jos ei tuo maadoitusta johdolla ylävaloilta, kun tulevat siihen nousukahvaan muovisella kiinnikkeellä.

Viimeksi muokattu: 21.08.13 - klo:19:15 kirjoittanut Jerry

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kiintiövalmetti
Radio oli mykkä jo tullessaan, joku ihana grundig kasettihäristin. Vaihtelin sen uuteen mutta mykkänä pysyy. Virtaa ei tule, sulake katottu ja mittarilla mitattuna johto ehjä radion ja sulakerasian välillä. Että mitähän sitte keksis?

Kello nollaa itsensä aina käynnistettäessä, lähtee kyllä käymään ajaessa. Oisko jotain tekemistä radion kans ku ovat samalla sulakkeellaki?

[PeX]

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Kiintiövalmetti
Radio oli mykkä jo tullessaan, joku ihana grundig kasettihäristin. Vaihtelin sen uuteen mutta mykkänä pysyy. Virtaa ei tule, sulake katottu ja mittarilla mitattuna johto ehjä radion ja sulakerasian välillä. Että mitähän sitte keksis?

Kello nollaa itsensä aina käynnistettäessä, lähtee kyllä käymään ajaessa. Oisko jotain tekemistä radion kans ku ovat samalla sulakkeellaki?
Akulle tulee ohut johto plus napaan joka pitää kellon aikataulussa. Vilkase että on ehjä..

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kiintiövalmetti
Radio oli mykkä jo tullessaan, joku ihana grundig kasettihäristin. Vaihtelin sen uuteen mutta mykkänä pysyy. Virtaa ei tule, sulake katottu ja mittarilla mitattuna johto ehjä radion ja sulakerasian välillä. Että mitähän sitte keksis?

Kello nollaa itsensä aina käynnistettäessä, lähtee kyllä käymään ajaessa. Oisko jotain tekemistä radion kans ku ovat samalla sulakkeellaki?
Akulle tulee ohut johto plus napaan joka pitää kellon aikataulussa. Vilkase että on ehjä..

Tämä johto hapettuu jostakin syystä monesti sen hytin etuseinässä olevan mnoninapaliittimen sisältä. Voi olla että kyseinen pinni on ihan vihreänä, puhdistus ja taas pelaa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Kiintiövalmetti
Kello nollaa itsensä aina käynnistettäessä, lähtee kyllä käymään ajaessa. Oisko jotain tekemistä radion kans ku ovat samalla sulakkeellaki?

Sulakkeelle F2 tulee akulta suoraan oma piuha ja siihen sulakkeelle pitäis tulla aina virrat, vaikka olis päävirtakytkin auki.

Johto menee siinä isossa etuseinän lävistävässä liittimessä nastassa 18 ja siitä sulakerasian X2 liittimen nastaan 1 (keltainen johto).

Edit:
Sähkökuvassa
G1 = akku
A2 = Radio
F2 = sulake 2
Q2 = päävirtakytkin
M1 = starttimoottori

Viimeksi muokattu: 23.08.13 - klo:08:19 kirjoittanut Jerry

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kiintiövalmetti
Kiitokset hyvistä neuvoista ja kuvasta mutta virtanen on ja pysyy hukassa. Moninapaliittimeen ei tule virtaa ja siitä keulaan päin ei vikaa löytynyt. Mihin tuon piuhan pitäs mennä? Ei akulle suoraan ainakaan... Koneessa oli taakse asennettu joku mystinen 3-napainen pistoke. Poistin sen ja varastin sille tulevan suoran virran akulta radiolle. Lisäksi konsolista löytyi virtalukon kautta tuleva joten nyt pelittää radio ja toimiiki ihan oikein. Kello toki juonii yhä...


Ja nyt kun sillä on tullu ajettua enemmän niin täytyy todeta että on se kamala ajaa tiellä maxxumiin verrattuna. Ihan järkyttävä loikkija, eikä varmaan auta asiaa alkuperäset nokialaiset alla...

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Kiintiövalmetti
Kiitokset hyvistä neuvoista ja kuvasta mutta virtanen on ja pysyy hukassa. Moninapaliittimeen ei tule virtaa ja siitä keulaan päin ei vikaa löytynyt. Mihin tuon piuhan pitäs mennä? Ei akulle suoraan ainakaan...

Kyllä se -95 mallissa menee omalla johdolla suoraan akun navalle, niinkuin tuossa sähkökuvassakin. Kaikkien muiden värkkien virta kiertää sieltä starttimoottorin navan kautta.

Viimeksi muokattu: 31.08.13 - klo:00:39 kirjoittanut Jerry

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kiintiövalmetti
Kiitokset hyvistä neuvoista ja kuvasta mutta virtanen on ja pysyy hukassa. Moninapaliittimeen ei tule virtaa ja siitä keulaan päin ei vikaa löytynyt. Mihin tuon piuhan pitäs mennä? Ei akulle suoraan ainakaan...

Kyllä se -95 mallissa menee omalla johdolla suoraan akun navalle, niinkuin tuossa sähkökuvassakin. Kaikkien muiden värkkien virta kiertää sieltä starttimoottorin navan kautta.
Akulle ei tule kuin yksi "ylimääränen" johto, punanen jossa sulake akun päällä. Se menee taakse sinne kolminapaselle pistokkeelle.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kiintiövalmetti
-Moittivat valmettia kankeaksi mutta minä oon kyllä ihan positiivisesti yllättyny. Sehän kääntyy melkeen samassa tilassa ku kuutos-maxxumi ;D

-Laiska se on. 780 viiatti kulkee raikkaammin jyväkärryn kans. Näytti olevan kaikki sinetit paikallaan uskaltasko ite "vähä" ruuvata...?

-Edelleen kamala tiellä. Kuormaimen takia oli pakko laittaaa 300kg keulalle rautaa ja nyt tieajo on entistä kamalampaa. Vanha isäntä kävi tuolla pikku keikalla ja totes tullessaan ettei koske siihen enää. Vaatii kuulemma merimiehen pätevyydet ja pikkusen lujemmat tekarit...

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Kiintiövalmetti
Kyllä 6400 saa ketteräksi, säätämällä.

Aladeen Matafuka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Kiintiövalmetti
Kyllä 6400 saa ketteräksi, säätämällä.

Nii, säätää sen Volvo 120 C:llä kondikseen

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kiintiövalmetti
Jottei ihan haukkumiseski menis...

+Hytti on kyllä kiva, mahtuu pyörähtään tämmönen pikkusen isompiki ukko. Tehokas puhallin.

+Nostolaitteen käyttö on helppoa ja säädöt helppo ja nopea hakea kohdalleen.

+hydrauliikka on tehokas, vaikka paperilla sama ku maxxumis nii silti nopeamman tuntunen.