Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Claasin säädöt  (Luettu 19259 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Claasin säädöt
Alotettiin kevätvehnän puintia kaverin 88:lla,ohjekirjan mukaisella puintivälillä jätti aika lailla jyviä kiinni.Vedettiin minimiin ennen kuin loppu,kierroksetkin suunnilleen tapissa.Jotenkin tuntuu pikkuräpsien jälkeen että 88:lla kyllä puinti sujuu aika hyvin. ;D

iikkoo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
  • Kaikki saa mutta komiat ensi!
Vs: Claasin säädöt
Claasissa on tuntematon käsite kohlimien tukkeutuminen 8).Mutta raju puinti siis kovat kierrokset ja ahdas puintiväli tekee turhaa oljenpätkää joka sitten kuormittaa seulastoa ja kohlimia.Tällaisena märkänä kesänä olki on melko lahoa ja nuuskaantuu helposti.

Claasin miehet ainoita, jotka puhuvat kohlinten tukkeutumisista, muille täysin tuntematon asia.

iikkoo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
  • Kaikki saa mutta komiat ensi!
Vs: Claasin säädöt
Claasissa on tuntematon käsite kohlimien tukkeutuminen 8).

Vai tuntematon käsite?  ;D   Parina viime päivänä olen Claasin 68 S:ää repinnyt auki kohlimista, kun tuntuu, että pikkasenkin nihkeä rukiinolki ei luista tehokohlimilta/pöyhijöiltä silppurille. Ajonopeutta pitää rajoittaa aivan liikaa, jää koneen tehot kokonaan käyttämättä. Tähän luistamattomuusongelmaan kaipaisin oikeestaan ihan vinkkejä, mikä avuksi? Silppurin terät jo teroitin, josko niissä olisi ollut osasyy, ei vaan sekään ollut mikään takuutemppu.

Koittappa säätää silppurin vastaterää "tehottomampaan asentoon", saattaa yllättäen auttaa. Silppurille tulee tavallaan kovempi imu....

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Claasin säädöt
Claasissa on tuntematon käsite kohlimien tukkeutuminen 8).Mutta raju puinti siis kovat kierrokset ja ahdas puintiväli tekee turhaa oljenpätkää joka sitten kuormittaa seulastoa ja kohlimia.Tällaisena märkänä kesänä olki on melko lahoa ja nuuskaantuu helposti.

Claasin miehet ainoita, jotka puhuvat kohlinten tukkeutumisista, muille täysin tuntematon asia.
Joo, ihmettelin kun kaveri kehui claassin kohlinten menneen tukkoon, vaikka oli narunpätkät kohlimissa. Ajattelin, että hullun hommaa, koska itsellä ei tulisi mieleenkään viritellä kohlimiin mitään tuommoisia. Kaveri vaan kehui, että ehdottomasti siellä pitää olla semmoiset, että parantaa tosi paljon jyvien kulkua. No saattaa jossain tilanteessa auttaakin, mutta varmaan edesauttaa sitä tukkeutumista taas toisessa tilanteessa. Tämän ketjun perusteella ilmeisesti ihan tunnettu jekku.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Claasin säädöt
Claas puimurissahan on tunnetusti Kuningaskunnan tuote moottorina.Esim öljynvaihto ei tuota yllätyksiä syksyllä vaan jäähdytysnesteet voi tarkistaa jäähdyttimestä korkin avaamalla toisin taas on vanhemman polven Sampoissa kun nesteet voi vaihtaa öljytulpan kautta.Kertakaikkiaan nerokasta,täytyy vaan hyväksyä moinen ominaisuus ja varautua sylinterin putkien nosteluun.Ilmankos täälläkin eräs kollega kulkee O-renkaita taskut täynnä.
 ;D
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Claasin säädöt
niin, vanhoissa sampoissa kuin myös valmeteissa ;). jos joku jukoliste väittää että samposta sais koholimet tukkoon niin puhuu jöötiä. uusista ei liioin kovin herkästi saa, vanhemmat sitten taas asia erikseen.
tä?!?!

MPK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Vs: Claasin säädöt
Claas puimurissahan on tunnetusti Kuningaskunnan tuote moottorina.Esim öljynvaihto ei tuota yllätyksiä syksyllä vaan jäähdytysnesteet voi tarkistaa jäähdyttimestä korkin avaamalla toisin taas on vanhemman polven Sampoissa kun nesteet voi vaihtaa öljytulpan kautta.Kertakaikkiaan nerokasta,täytyy vaan hyväksyä moinen ominaisuus ja varautua sylinterin putkien nosteluun.Ilmankos täälläkin eräs kollega kulkee O-renkaita taskut täynnä.
 ;D

Mersun kone on ainakin mulla Claassissa, Saksa ei kai vähään aikaan enää kuningaskunta ole ollut? Osas malleja toki perkinssi.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Claasin säädöt
On sekä että MB tai Perkins.Joissakin malleissa voinut valita kumpi.
Nykyäänhän MB tai CAT/Perkins eli venttiilikopassa lukee
CAT,moottori kuitenkin Perkins.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Claasin säädöt
jos joku jukoliste väittää että samposta sais koholimet tukkoon niin puhuu jöötiä. uusista ei liioin kovin herkästi saa, vanhemmat sitten taas asia erikseen.

Jöötiä tai ei, mutta eilen aamulla piti tukkeuneet koholimet puhistaa Samposta. Mittarissa tosin oli jo melekeen 100 tuntia, ettei se ny mikään uusikaan ole...
Että kyllä ne on olosuhteet, mitkä koholinten tukkimisen aiheuttaa, eikä ryskyn väri.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Claasin säädöt
Nih kyllä se niin on että Claasilla oli jo itsekulkevia puimureita siinä vaiheessa kun Porissa vasta v 1957 suunniteltiin tappurin laittoa pyörien päälle :P

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Claasin säädöt
On sekä että MB tai Perkins.Joissakin malleissa voinut valita kumpi.
Nykyäänhän MB tai CAT/Perkins eli venttiilikopassa lukee
CAT,moottori kuitenkin Perkins.

Jos valkkaan pääsettä ottkaa hyvä tavaton se MB vaikka ei se kovin häävi ole sekään nykysillä p-a hinnoilla. Tai jos muistatta joka kerta pistää letkun jatkoks ton kirkiisi katin niin, OK!
Mutta ÄLKÄÄ JÄTTÄKÖ PERÄKÄRRIN VARJOON KU SAMMUTATTA .Tarvitaan pilottia uurelleki koneelle jälleen käynnistykseen!