Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Joka toinen viljelijä hakee EU lta liikaa tukia....  (Luettu 3823 kertaa)

loulap

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
nii että joka toinen nimimerkki on tälläki saitilla hakee isommallle pinta-alalle
tukea ku hallittee tai omistaa. itellä muutama vuosi sitten tarkastuksessa pinta-ala kasvo,
ku olin ite vetäny rajan väärään paikkaan.

Jurttijussi

• Vieras
Saapahan taas duunarijuntit ja heidän hännystelijänsä jotain puhuttavaa... ;D

articla

• Vieras
Tuenhakija on itse vastuussa pinta-alojen oikeellisuudesta olipa ne sitten määritellyt itse tai hallinto/edellinen tarkastaja.
Missä muussa yhteydessä voidaan kansalaiselle sälyttää moinen vastuu jossa virkamiehen mahdollisesti tekemä virhe on kansalaisen, tässä tapauksessa viljelijän vastuulla?
Eipä tule aivan heti mieleen.

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
oli kyllä meleko *****maeseti uutisoetu ratijossa
Elämä on parasta kometiijjaa

ENTER

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ja tähänki on varmaan laskettu 1 aarinki virheet.

Eikä oo huomijoetu niitä lohkoja missä tilanne onki toesinpäen :(

Luulen että on kyse herraen nulukun pissimisestä.

Niitähän (herroja)on suomessa hirvittävästi liikaa, aenaki joka toenen.
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

emo-heikki

• Vieras
Virkamiehet näitä lohkojen rajoja mittailee jatkuvasti, mikäli haettu ala on suurempi kuin lohko, niin sitä leikataan, mutta jos viljelijän asettama lohko onkin pienempi, eli todellisuudessa alahan on silloin suurempi, niin alaa ei kumminkaan kasvateta, josta tukea saa.

Tuossa yhdellä naapurilla oli lohkon raja piirretty keskelle peltoa, ei siinä mitään ojaa tai muuta ollut, mutta kartoissa raja on metrin verran eri paikassa,niin toista lohkoa pienenttiin sen metrin verran, mutta lohko joka kasvoi metrillä, ei kumminkaan kartoissa suurentunut.

Cynic

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tarkoittaa myös että joka toinen hakee liian vähän tukea. Mutta onhan hakuohjeissa selvästi sanottu viljelijän olevan vastuussa pinta-alan täsmällisyyydestä.

Itse olen aina laittanut ne numerot mitä ilmakuvassa näkyy, en voi millään kilpailla byrokraattien GPS:n kanssa enkä ilmakuvien. 450 m pellolla mittanauhakin venyy aarin verran kesähelteellä, puhumattakaan monimuotoisista 10-kulmapelloista jne.

Tämän vuoden pinta-alasta lähti taas muutama aari, eli olen vissiin mukana tilastoissa... :P. Suurempana paheena näen kyllä tiettyjen tyyppien tukihakemukset, kun viljellään mukamas heinää ja peltoja ei ole niitetty viiteen vuoteen ja puskatkin peittää auringon. Ole siinä sitten rajanaapurina tyytyväinen kun 5m reunasta vilja on vihreää jouluun asti... >:(

Sepedeus

• Vieras
Tarkoittaa myös että joka toinen hakee liian vähän tukea. Mutta onhan hakuohjeissa selvästi sanottu viljelijän olevan vastuussa pinta-alan täsmällisyyydestä.

Itse olen aina laittanut ne numerot mitä ilmakuvassa näkyy, en voi millään kilpailla byrokraattien GPS:n kanssa enkä ilmakuvien. 450 m pellolla mittanauhakin venyy aarin verran kesähelteellä, puhumattakaan monimuotoisista 10-kulmapelloista jne.

Tämän vuoden pinta-alasta lähti taas muutama aari, eli olen vissiin mukana tilastoissa... :P. Suurempana paheena näen kyllä tiettyjen tyyppien tukihakemukset, kun viljellään mukamas heinää ja peltoja ei ole niitetty viiteen vuoteen ja puskatkin peittää auringon. Ole siinä sitten rajanaapurina tyytyväinen kun 5m reunasta vilja on vihreää jouluun asti... >:(

Aina se on naapurin vika. :D

Status

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
oli kyllä meleko *****maeseti uutisoetu ratijossa

Jep tosi provokaatorisesti esitettiin on nääs kunnallis vaalit tulossa ja temareitten kannatus on liian alhaalla  ;D herättelevät vaalikarjaa liikkeelle ja työmaaruokalan jutut pois heille aroista aiheista  :o
Kyll se siit lutviintuu suuntaa tai toisee

Status

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ja tähänki on varmaan laskettu 1 aarinki virheet.

Eikä oo huomijoetu niitä lohkoja missä tilanne onki toesinpäen :(

Luulen että on kyse herraen nulukun pissimisestä.

Niitähän (herroja)on suomessa hirvittävästi liikaa, aenaki joka toenen.

Ja herroilla murhe työpaikoistaan, provokaatorisilla tiedotteilla saadaan tilasto näyttämään lähes mitä vain.

Olettasin että isoin osa tarkastuksista tehdään epäilyttäville tapauksille, oletuksella että tuolta löytyy tuki peruste virheitä.
Kyll se siit lutviintuu suuntaa tai toisee

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
nii että joka toinen nimimerkki on tälläki saitilla hakee isommallle pinta-alalle
tukea ku hallittee tai omistaa. itellä muutama vuosi sitten tarkastuksessa pinta-ala kasvo,
ku olin ite vetäny rajan väärään paikkaan.

löytyykö tietoa paljoko se ylitys hehtaareissa oli koko maan tasolla ??? ???

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Saatiinpahan taas uutinen tyhjästä.  :(

SiKari

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
ja joka toinen ei...en ainakaan tietoisesti, rajaviiva digikartalla on 5 metrin paksuinen. Kerran etsittiin 3 aaria koko päivä, tarkastajalle tuli tunnit täyteen ja täys tili, aattelepa omalle kohalles kun koko päivän pellolla mittailet iliman palkkaa, aatteleppa ite.

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Virkamiehet näitä lohkojen rajoja mittailee jatkuvasti, mikäli haettu ala on suurempi kuin lohko, niin sitä leikataan, mutta jos viljelijän asettama lohko onkin pienempi, eli todellisuudessa alahan on silloin suurempi, niin alaa ei kumminkaan kasvateta, josta tukea saa.

Kyyyllä kasvatetaan. Mulla viereiseltä lohkolta leikattiin pari aaria ja toiselle tuli lisää kymmenkunta. Jaloittelutarhaa ei ilmoitettu pelloksi mutta tarkastajien mielestä se oli laidunta laitumen yhteydessä,vain vankemmin aidattua ja he lisäsivät sen pinta-alaan. Eipä siinä mitään,hyvä niin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

mah

• Vieras
Taisi ijasjakin päästä noihin joka toiseen liikaa ilmoittaneeseen konnaan, vaikka tilan pinta-ala tarkastuksessa kasvoikin? Meillä tämän vuoden tarkastuksen lopputulos hiveli nollaa, parilla lohkolla alaa leikattiin, yhdellä kasvatettiin vähän reilummin. Gidigarddojen aloilla kuitenkin alat on aina ilmoitettu. Luulisin että tossa uutisessa on laskettu kaikki lohkot joilta alaa on pienennetty vaikka lopputulos olis tilalla toisinpäin. Siitä ei vaan saa niin kivaa uutisotsikkoa, jos ojaharpit olis saaneet liika vähän tukia.