Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakoinnin osto  (Luettu 7664 kertaa)

{o|o}

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Urakoinnin osto
Paljonko laskette siihen, että urakoija tekee paalitaksalla 8)
Miten se urakoijalta ostettu kone alkaa tehdä löysiä paaleja heti, kun omistaja vaihtuu?

Viimeksi muokattu: 16.08.13 - klo:17:29 kirjoittanut {o|o}

mikko9b

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
täällä soudetaan ja huovataan urakoitsijoiden kanssa. Sonta ja virtsa urakoijilla ja tuleekin olemaan. Kalliit koneet vähälle käytölle. Myös hintatso ko töille edukas. Paalaus itsellä, 15 k e koneilla raavitaan se 1,2 milj kg kasaan + kuivikkeet, murskaimessa sorruin uuteen.

Tossa sontahommassa on se plussa myös ett kun antaa sen vieraalle jää aikaa itselle puuhata pienempien äkeen ja kylvökoneen kanssa jolloin pääomia säästyy myös tuolla puollen. niin ja olihan kivienkeräyskin vieraalla...

työ kerrallaan tulee siis vertailtua, vertailukohtana urakkahinta ja oman hinta jossa traktorin osuus on vakioitu tietylle tasolle joka sisältää palkan vieraalle maksettuna vaikkei ko tyyppiä vielä olekkaan...
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Itsellä noiden vanhojen koneiden pitämisen esteeksi tulee pula säilytystilasta. Ei oikein viitsisi rakentaa uutta konehallia varakoneita varten.
Mystinen kesälaatumies

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Onko Teidän Ava-kuvissa Mikko ja Make? Jos on, niin kumpi on Mikon kuvassa alla ja kumpi päällä??

Make voi vastata ihan mitä vaan, en kuitenkaan usko. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

{o|o}

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Paljonko laskette siihen, että tulee kunnon paaleja, jollakin vanhalla paskalla tulee löysiä paaleja ja rehun laatu kärsii  8)
Jos tilanne on tämä, siihen oikeasti kannattaa laskea jotain.  Siis laskea.

Aika monelle asialle löytyy hinta.  Mikä se hinta sitten on ja onko se kallis vai halpa on tilakohtaista.

Minä en ole urakointivastainen, mutta omalla kohdalla €-niminen konsultti sanoo EI.  Monelle muulle hän haastelee toisin.  Ja tuotantosuunnalla on tässä keskeinen vaikutus.

wolfheartscry

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Urakoinnissa on se hyvä puoli, että siinä on vaan maksamisen vaiva (no suunnitellakin täytyy). Jos omaa aikaa tai työvoimaa on rajallisesti, niin jo koneiden huolto ja pesu/putsaus vie aikaa.

Kerran selitin yhelle paalausmiehelle omaa strategiaa, kun se vähän pelotteli, että tulee iso olkienpaalauslasku. Ensinäkin rahat on varattu siihen hommaan, joten ei syytä pelkoon, että lasku jäisi maksamatta. Sitten selitin, että jos mä ostaisin paalaimen ja karhottimen, niin tartteisin kaksi traktoria ja kuskia lisää tai sitten kuivat olkipaalit jäisivät sateeseen, kun nyt mä voin keskittyä siihen, että kuskaan paalit heti kotiin. Tai sitten hyvät säät menisivät romua rassatessa.

vms1

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Urakoinnissa on se hyvä puoli, että siinä on vaan maksamisen vaiva (no suunnitellakin täytyy). Jos omaa aikaa tai työvoimaa on rajallisesti, niin jo koneiden huolto ja pesu/putsaus vie aikaa.

Kerran selitin yhelle paalausmiehelle omaa strategiaa, kun se vähän pelotteli, että tulee iso olkienpaalauslasku. Ensinäkin rahat on varattu siihen hommaan, joten ei syytä pelkoon, että lasku jäisi maksamatta. Sitten selitin, että jos mä ostaisin paalaimen ja karhottimen, niin tartteisin kaksi traktoria ja kuskia lisää tai sitten kuivat olkipaalit jäisivät sateeseen, kun nyt mä voin keskittyä siihen, että kuskaan paalit heti kotiin. Tai sitten hyvät säät menisivät romua rassatessa.

Eihän ongelmia sitten ole jos toi toteutuu ja ajallaan. Liian usein kumminkin odotetaan tukia tms.

Itse osaan myöskin arvostaa suuresti tilannetta että urakoitsijan kalusto poistuu pellolta ja se ei kosketa milläänlailla itseä kunnes se palaa seuraavaan urakkaan. Tämän saavuttaa ainoastaan hyvillä urakoitsijoilla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.