Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet  (Luettu 28454 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet

Mikäs lääkkeeksi, ku mulla olis kova valteemikuume?
Osta pari vuotta vanha directi sen enempiä tinkaamatta....

Jos ei Valtrakuume lähde, niin olet todellinen Valmetin mies :)
Juu en osta. Kyseessä olis n.17vuotta vanha mezzo metsävarusteilla ja runkosovitteisella nosturilla.... Tuonki hankinta on vähä siinä ja täsä että voisko sitä järjellä perustella saati sitte sen uuden. Ja mites sitä tinkaat ku tarjousta kysyttäessä myyjä sano että kato hinta hintalapusta... :o

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet

"Case IH 745 XL   845 XL   845 XL   845 XL   856 XL Vuonna 1989 tuotanto siirtyi Englantiin."
Mitäs sitte? Nämä on suunniteltu saksassa ja ne on saksannatikoita olkoot kasattu vaikka kiinassa.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet

"Case IH 745 XL   845 XL   845 XL   845 XL   856 XL Vuonna 1989 tuotanto siirtyi Englantiin."
Mitäs sitte? Nämä on suunniteltu saksassa ja ne on saksannatikoita olkoot kasattu vaikka kiinassa.
No ei mitään, tai sitä vaan että ***** englsmanilla sääkiin oot ajanu ::)
En muuten oo, mun 845 on -87... ::)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.

On ne!
It ain't over till the fat lady sings

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.
Ei. Natikat on parhaita. Ja viiatit toiseksi parhaita. Ihan vaan siksi ku ei mulla muita ole.


Jos mää ny sitte sen valmetin meen ostaan nii onko se sitte kolmanneksi paras?


No ***** taitaa ne kaikki olla paskoja...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.
Ei. Natikat on parhaita. Ja viiatit toiseksi parhaita. Ihan vaan siksi ku ei mulla muita ole.


Jos mää ny sitte sen valmetin meen ostaan nii onko se sitte kolmanneksi paras?


No ***** taitaa ne kaikki olla paskoja...

Kai kaikella työt tekee, riippuu määrästä. Mutta eturivin kymppikerholaiset veivaa punavanteisella vekselivariolla ja kuvittelee saavansa jäämään viivan elle enemän kuin valtamerkeillä. Se on vakta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.
Ei. Natikat on parhaita. Ja viiatit toiseksi parhaita. Ihan vaan siksi ku ei mulla muita ole.


Jos mää ny sitte sen valmetin meen ostaan nii onko se sitte kolmanneksi paras?


No ***** taitaa ne kaikki olla paskoja...

Kai kaikella työt tekee, riippuu määrästä. Mutta eturivin kymppikerholaiset veivaa punavanteisella vekselivariolla ja kuvittelee saavansa jäämään viivan elle enemän kuin valtamerkeillä. Se on vakta.
Mulla oli viiatissa pari kesää punaset takavanteet. Olenko siis eturivin kymppikerholainen?

Ei sattunu muuta väriä äkkiä löytyyn, mennä talvena sitte panin tukiaiset haiseen ja ostin valkosta. Pensselillä sudin viiatin vanteen kauniiksi nyt on sitte teuvomaisen pinkit.... ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Lopettakaa jo. Myöntäkää että ne on KAIKKI ihan paskoja.
Ei. Natikat on parhaita. Ja viiatit toiseksi parhaita. Ihan vaan siksi ku ei mulla muita ole.


Jos mää ny sitte sen valmetin meen ostaan nii onko se sitte kolmanneksi paras?


No ***** taitaa ne kaikki olla paskoja...

Kai kaikella työt tekee, riippuu määrästä. Mutta eturivin kymppikerholaiset veivaa punavanteisella vekselivariolla ja kuvittelee saavansa jäämään viivan elle enemän kuin valtamerkeillä. Se on vakta.
Mulla oli viiatissa pari kesää punaset takavanteet. Olenko siis eturivin kymppikerholainen?

Ei sattunu muuta väriä äkkiä löytyyn, mennä talvena sitte panin tukiaiset haiseen ja ostin valkosta. Pensselillä sudin viiatin vanteen kauniiksi nyt on sitte teuvomaisen pinkit.... ;D

No sun tapauksessa punanen on ehdoton väri. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
En ottais 885:ttä kuin kevyseen pihahommaan. Perä, vaihdelaatikko ja JARRUT alamitassa ja siksi hävitin melko uutena pois. 845 täysin eri kone koneen lohkoa lukuunottamatta. Molemmissa keraaminen levy syö vauhtipyörää 3000 tunnin välein, mutta 885:ssä poikii muutakin. Molemmissa on huolehdittava kardaanin peltisestä kannatinlaakerin ripustuksesta. 845 saksalainen painonjakauma on hyvä ajaa tiellä ja kulkeekin tyhjänä hyvin. Jos kardaani epäilyttää (naputtaa/hinkkaa) niin uusi laakeri ja kannatin, helppo vaihtaa. Ettei toppaa etuakselia tai nelivetoa. Sama riesa useilla merkeillä, mm. valtralla (Älä polje jarrua 50+ vauhdissa, kun neliveto menee päälle se on joo..)

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Ei se umpijööti natikassa ole ollut koskaan mutkalla ja laakeri pitää suorassa kun on tiukka. 1 tuttu 845 poiki vapaalla n. 60 km/h. Muutama tuttu Valtra (myös aivan uusia nykykoneita) on poikinut samalla tavalla. 50-60 km/h kosketaan jarruun. LiikenneValtroja. En suosittele jarruttamaan enää +50 vauhdissa vaan  suunnittelemaan mäkeemn menon toisin.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Ei se umpijööti natikassa ole ollut koskaan mutkalla ja laakeri pitää suorassa kun on tiukka.
Saako sitä edes mutkalle muuten kuin ajamalla koneen mahastaan killumaan jonkin kiven päälle?  ???

Etukeinun laakerit jos väljät niin se kyllä rasittaa tuota laakeria sekä kardaanin liitosholkkeja.

Jyvänmonistaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57
  • Länsi-Siperian tähkän viruttajat
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
4230:nen on ollu meillä ajossa 14 vuotta. Ensimmäiset 12 vuotta meni melko vaivattomasti, mutta nyt parina viime vuotena, kun se on ollut vähemmällä käytöllä, on siihen tullut täälläki mainittuja sähkö vinkeitä. Käyttäjästä taitaa olla paljon kiinni miten koneet toimii, pääsääntöisesti kaikki tuntuvat olevan noita malleja vastaan, mutta mielestäni ne ovat näppäriä ja melko hyviä vetokoneita. Talvella roikan nokkaan ja hehkutukset läpi vuoden, niin saa nuo käynnistymään vaivatta. Taitaa noissa infernaalin omissa koneissa olla sellainen vakio-ominaisuus tuo heikohko talvikäynnistyminen. 1056:sessaki on automaattihehku, joka toimii melko lämpimälläki kelillä.

+ Ketteryys ja pienehkö koko
+ sitkeä ja vahva moottori, vedettiin 3m takapyörä kylvökonetta muutama vuosi
+ hyvä etukuormain käytössä, kohtuu tehokas hydrauliikka, ek toimii ripeästi.

- sähköt, voi tosin olla osaltaan johtuvaa vähäisemmästä käytöstä ja iän yhteisvaikutuksesta
- polttoaineen kulutus, molemmat kutoskoneiset (1056 ja 5150) ovat taloudellisempia
- myynti- ja varaosaedustuksen häviäminen alueelta. Pitäs asioida Savossa. Miten lie muualla.

Tuollaista tul äkikseltään mieleen.

tommi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
IH:n kyseisen kokoluokan neloskoneiden puristussuhde on aika alhainen. Jos startti ei pyöritä moottoria oikealla kierrosnopeudella, saa sahata vaikka maailmantappiin, eikä edes lupaa. Jos starttimoottori ja akku ovat kunnossa, ja moottorin venttiilit eivät vuoda eikä ohivuotoa ole sylinterissä, lähtee IH:n nelosmoottori vielä -20 asteen pakkasessa käyntiin hehkutuksella. Vaatii vaan kierroksia että ilma sylintereissä kuumuu tarpeeksi jotta polttoaine voi syttyä. Kesällä ei tarvitse hehkuttaa, itse hehkutan vasta kun pakkanen menee alle viiden asteen.

Mulla on tuo 4230 ml. 5300h, ostohetkellä 3700h, viat tuona aikana: Ulosotoakselin sefat, suuttimien paluuletku, mittariston maajohdon irtoaminen, sammutusvaijerin katkeaminen. Käyttö: 3 siipinen kyntöaura, 3.5 äes ja karhi, 3m perälevy, lumilinko, paskakärry, 20t kippikärry, 6t kippikärry, 15t metsäkärry, 15t lavetilla traktorikaivureiden vetoa. Aemmalla omistajalla metsäajoa ja rehuntekoa, kertoili myös ettei ole suurimpia remontteja tehty, joku öljyvuoto tukittu perästä.

Aika uskomatonta, että tuommoisella pikkutraktorilla voi liikuttaa 10 kuution maansiirtoperävaunua, jonka omapaino 4150kg, ja kuormaakin voi ottaa sellaisia maltillisia 8- 10 kuution luokkaa olevia, maalajista riippuen. Tulee siinä elopainoa ja vaihtamistarvetta ylämäessä, mutta harvoin nopeus laskee alle 12km/h, tasaisella saatetaan mennä jopa sitä 38 km/h:ta.  Vaihteiston porrastus on noissa aika hyvä, pikavaide pienentää entisestään pykälien kokoja. Ei ole sellaisia Valmet-Leyland-David Brown-tyylisiä loikkauksia.

Muutenkin traktorina ihan omassa sarjassa kokoluokassaan, vertaillaan vaikka aikalaiseensa ja kokoiseensa Valmet 502-602 -> 504-604  -> aina satasarjoihin. Löytyy pikavaihdetta, suunnanvaihtajaa, nestetoimiset jarrut ja kytkin, hydraulinen ulosotonkytkentä, tonniperä, toimiva painonsiirto ja tarkka asennonsäätö, öljykylpyjarrut, matalapainehydrauliikalla ohjattuja toimintoja, pieni kääntöympyrä, tilava ohjaamo, johon saa jopa oikeasti pyörivän istuimen ja takajalkatilat metsäajoon.

Kestävyyskin on vähintään samalla tasolla mainitun Valmet-sarjan kanssa, muut ominaisuudet paljon edellä. Ohjaamo saisi olla hiljaisempi.

Viimeksi muokattu: 11.08.13 - klo:14:41 kirjoittanut tommi

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
IH:n kyseisen kokoluokan neloskoneiden puristussuhde on aika alhainen. Jos startti ei pyöritä moottoria oikealla kierrosnopeudella, saa sahata vaikka maailmantappiin, eikä edes lupaa. Jos starttimoottori ja akku ovat kunnossa, ja moottorin venttiilit eivät vuoda eikä ohivuotoa ole sylinterissä, lähtee IH:n nelosmoottori vielä -20 asteen pakkasessa käyntiin hehkutuksella. Vaatii vaan kierroksia että ilma sylintereissä kuumuu tarpeeksi jotta polttoaine voi syttyä. Kesällä ei tarvitse hehkuttaa, itse hehkutan vasta kun pakkanen menee alle viiden asteen.

Mä en ole tuota 845:sta kai hehkuttanut ikinä. Johdon perästä lähtee kovallakin pakkasella ilman.