Pitää nyt kuitenkin muistaa että noukinvaunun silpunpituus on teoreettinen,ei se mitä silppu oikeasti on. Mitä tulee noukkarin nieluun, niin nykyiset paalaimet nielee paremmin isoa karhetta kuin noukkari.
Mikä paalain nielee 3x3,2m karhetta 15kmh, tehden vielä tiukkoja paaleja
Ja mitä hyötyä siitä oiskaan, ku käärijä ei pysy kuitenkaan vauhdissa?
niin ja minkä raktorin alta mahtuu 9,5 metrin karhe jos eka sato on kunnollinen.
Mun tarttis joskus päästä näkemään kun isot pojat tekee rehua kun aina pitää saada toistakymmentä vauhtia ja rehua 10 metristä sisään. Ittellä rupee yskimään kun karho ottaa kiinni raktorin pohjaan niin vauhti on noin 5 kilsaa tunnissa. heinää ja olkea sitten menee kovemmin.
Paas laittain taas pitkästä aikaa pystyyn joku veret seisauttava topiikki. Paalimuovit ja päistetiet on jo BOOORING!.
Keksit vaihteeks taas jotain ihan imbesilliä. Voitas vaikka vähän vängätä...
ei aina voi olla PÖLJÄ
Mut koitas ny kehittää jotain...
Mites olis sellanen paalikone, joka olis NIIN ISO, että siihen kitaan sopis 50 metrisellä karhottimella tehdyt karhot, ja vetruriksi esim. terragaattori, joka sotkisi sen karheen tiiviiksi etupyörällä jo valmiiksi koneen edestä, ei ottaisi koneen koukkuun enää sen taputtelun jälkeen kiinni. Paalin pitäisi olla vähintään kolmemetriä levee ja neljä korkea, sen saisi vietyä helposti vielä erikoiskuljetusmitoilla pitkin maanteitä, nythän on jo uudet superrekat alkaneet jyllätä maanteillä, sillä saisi vietyä oivasti neljää paalia kerrallaan!! Oisko??