Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ottaisinko renki-pojan?  (Luettu 17711 kertaa)

Jape

  • Vieras
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Tai se klassinen, meillä naidaan joka ilta klo 19, olit sitte paikalla tai et ;D

Korvike?

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
  • Aika parantaa sen, mihin järki ei kykene.
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Hyvin käyttökelpoisia ideoita, varsinkin tuo huumorin käyttäminen aloituksessa.. Ja voisinhan myös käyttää tuota meillä pannaan -korttiakin, mutta tuntuu ahnehtimiselta tuo joka ilta, jos vaikka edes kerran viikossa näin alkuun..
Isäntämies ajeli Valmetilla ja veti perässä jumalatonta jyväkuormaa, mutta jostain syystä ajoi suoraan sillalta jokeen. Naapurin emäntä katseli ikkunasta ja huusi: Jumalauta Eino, tuu äkkiä kattoon! Kommein siemensyöksy mitä oon ikinä nähnyt!

Risto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Meillä on tuon akan kanssa, joka meillä asuu, yhteistä taivalta takana yli 20 vuotta. nuorimmainen on 11v, ja mulle on yhä edelleenkin helv..... vaikeaa puhua,,, siitä miltä tuntuu milloinkin. Minä uskoisin että se ukkosi kuitenkin lähinnä yrittää rakentaa parempaa tulevaisuutta. Tai se lykkää elämistä, tyyliin sittenkuin, ja kun tuo ja tuo on tehty.

Onhanse niinkin ettei toista saa kiusata, etes tahattomasti. Ja elämä on lyhyt.

mah

  • Vieras
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
SPV ehtoihin pitäis saada pykälä että rahoitusta ei myönnetä jollei luopujat muuta vähintään kilometrin päähän. Kaks sukupolvee on liikaa jo samassa pihassa, saati samassa pöydässä... :(  Näin kokemuksen syvällä rintaäänellä, tosin selvinneenä.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
SPV ehtoihin pitäis saada pykälä että rahoitusta ei myönnetä jollei luopujat muuta vähintään kilometrin päähän. Kaks sukupolvee on liikaa jo samassa pihassa, saati samassa pöydässä... :(  Näin kokemuksen syvällä rintaäänellä, tosin selvinneenä.

Tää vois olla hyvä! Kyllä siinä spv -papereiden allekirjoitushetkellä on vanha isännän hyvä luvata että "kyllä minä sitten muutan pois, kun tähän tulee uusi isäntä" (emäntä otti yksinään tilan hoitaakseen, kun ei ollut musta silloin vielä kuullutkaan).

No neljä ja puoli vuotta kului eikä mitään tapahtunut. Alettiin sitten rekennuttaa (itsellemme) taloa muutaman sadan metrin päähän, eläkepäiviein varalle (odottavat runsaan 20 vuoden päässä). Selväksi tehtiin heti, että pappa siihen sitten muuttaa asumaan, kunhan saa sen ensin rakennettua! :)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Korvike?

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
  • Aika parantaa sen, mihin järki ei kykene.
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Sitä olen itsekin miettinyt, että onko miehellä vain ns putkiaivot, ettei sinne yksinkertaisesti mahdu tällä hetkellä muuta kuin tilan pitäminen toimintakuntoisena, vanhemmat kun eivät kaksin enää siihen pysty, on mieheni "pakko" tehdä palkkatyön ohessa niin paljon kuin voi tilankin töitä, toisarvoiseksi jää oma koti ja vaimo, ne kun on ns itsestäänselvyyksiä, ei osaa ajatella, että jonakin päivänä ei ehkä enää olekaan kotona sitä joka tekee ruuan ja pesee pyykit. Hän kun yhteistä hyvää kai kuitenkin ajattelee. Mutta tällä mallilla kun toimii, ei ehkä sitten olekaan häntä jonka kanssa siitä yhteisestä hyvästä nauttii, kun se on saavutettu.

ei ollenkaan huono ajatus, ettei lainaa saisi jollei vanhukset muuta kauas pois, monelle nuorelle tilanjatkajalle se voisi tuoda suunnattoman helpotuksen, jos ei ne "valvovat silmät" olisi kokoajan paikalla
Isäntämies ajeli Valmetilla ja veti perässä jumalatonta jyväkuormaa, mutta jostain syystä ajoi suoraan sillalta jokeen. Naapurin emäntä katseli ikkunasta ja huusi: Jumalauta Eino, tuu äkkiä kattoon! Kommein siemensyöksy mitä oon ikinä nähnyt!

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Vieläkö, rengin paikka on auki ....

Korvike?

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
  • Aika parantaa sen, mihin järki ei kykene.
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Vieläkö, rengin paikka on auki ....

Eihän tuota paikkaa ole vielä laitettu hakuunkaan, harkinnassa vasta... Toki työhakemuksia voin jo ottaa vastaan, jotta on sitten valinnanvaraa, jos/kun rengin paikan laitan avoimet työpaikat- listalle ;)
Isäntämies ajeli Valmetilla ja veti perässä jumalatonta jyväkuormaa, mutta jostain syystä ajoi suoraan sillalta jokeen. Naapurin emäntä katseli ikkunasta ja huusi: Jumalauta Eino, tuu äkkiä kattoon! Kommein siemensyöksy mitä oon ikinä nähnyt!

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Sitä olen itsekin miettinyt, että onko miehellä vain ns putkiaivot, ettei sinne yksinkertaisesti mahdu tällä hetkellä muuta kuin tilan pitäminen toimintakuntoisena, vanhemmat kun eivät kaksin enää siihen pysty, on mieheni "pakko" tehdä palkkatyön ohessa niin paljon kuin voi tilankin töitä, toisarvoiseksi jää oma koti ja vaimo, ne kun on ns itsestäänselvyyksiä, ei osaa ajatella, että jonakin päivänä ei ehkä enää olekaan kotona sitä joka tekee ruuan ja pesee pyykit. Hän kun yhteistä hyvää kai kuitenkin ajattelee. Mutta tällä mallilla kun toimii, ei ehkä sitten olekaan häntä jonka kanssa siitä yhteisestä hyvästä nauttii, kun se on saavutettu.

ei ollenkaan huono ajatus, ettei lainaa saisi jollei vanhukset muuta kauas pois, monelle nuorelle tilanjatkajalle se voisi tuoda suunnattoman helpotuksen, jos ei ne "valvovat silmät" olisi kokoajan paikalla

Joskus muinoin, kun olin vielä vieraan palveluksessa, niin kuulin eräästä nuorehkosta isännästä jutun. Isäntä oli kovasti investoinut navettaan ja näin ollen paskahäntiensä vietävissä. Teki ahkerasti töitä ja investoi ja teki kahta enemmän töitä. Kävipä yhtenä aamuna sitten niin, että herätessään oli keittiön pöydällä lautasellinen kylmää kaurapuuroa. Vaimo oli lähtenyt, eikä sen koommin palannut.

Kansantaloustiedettä mukaillen toteaisin, että palkka on korvausta menetetystä vapaa-ajasta. Se miten rahan tienaa, niin onkin sitte toinen juttu, mutta elämistä vartenhan sitä rahaa tehdään.

Epäselvä alustus, mutta mikäli miehesi visio tilan tulevasta kehityksestä ei ole selvillä, niin hällä ei oo visiota, vaan töitä tehdään niin kauan kun kiireet loppuu. Muista ja itsestä viis. Tuon sukutilaproblematiikan jätä käsittelemättä, kun se ei sinällään ole ongelma ensinkään, ellei siitä ongelmaa tee. Appivanhempiin kannatta kuitenkin pitää tietynlaista maantieteellistä etäisyyttä. Välitkin säilyy parempina, jos sillä nyt enää on merkitystä.

Höh täytyypä lähteä kuivurille.

Korvike?

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
  • Aika parantaa sen, mihin järki ei kykene.
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Toisaalta ymmärrän tuonkin, mutta tuskin itsestä olisi vain kylmästi lähtemään, puhumatta, yrittämättä selvittää asiaa. Vaikka tuo puhuminen on tässä tilanteessa meidän perheessä mahdoton tehtävä..
Isäntämies ajeli Valmetilla ja veti perässä jumalatonta jyväkuormaa, mutta jostain syystä ajoi suoraan sillalta jokeen. Naapurin emäntä katseli ikkunasta ja huusi: Jumalauta Eino, tuu äkkiä kattoon! Kommein siemensyöksy mitä oon ikinä nähnyt!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Toisaalta ymmärrän tuonkin, mutta tuskin itsestä olisi vain kylmästi lähtemään, puhumatta, yrittämättä selvittää asiaa. Vaikka tuo puhuminen on tässä tilanteessa meidän perheessä mahdoton tehtävä..

  En tiedä otatko neuvoja vastaan ,mutta itse ainakin kannatan sellaista toimintajärjestystä, että ensin eroon vanhasta ja sitten uusia kehiin.
  Asiat mutkistuu vielä enemmän jos toteutat sen renkipojan palkkaamisen.

Korvike?

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
  • Aika parantaa sen, mihin järki ei kykene.
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Toisaalta ymmärrän tuonkin, mutta tuskin itsestä olisi vain kylmästi lähtemään, puhumatta, yrittämättä selvittää asiaa. Vaikka tuo puhuminen on tässä tilanteessa meidän perheessä mahdoton tehtävä..

  En tiedä otatko neuvoja vastaan ,mutta itse ainakin kannatan sellaista toimintajärjestystä, että ensin eroon vanhasta ja sitten uusia kehiin.
  Asiat mutkistuu vielä enemmän jos toteutat sen renkipojan palkkaamisen.

Kuten noista viesteistäni huomaakin, että kysymys taisi olla enemmänkin retorinen, lähinnä kysyn / ihmettelen, että onko muilla tulevilla isännillä yhtä kiireistä työ- ja tilanhoito että oma perhe-elämä jää paitsioon. Kunnioitan miestäni kuitenkin niin paljon, etten välttämättä lähtisi hänestä aisankannattajaa tekemään.
Isäntämies ajeli Valmetilla ja veti perässä jumalatonta jyväkuormaa, mutta jostain syystä ajoi suoraan sillalta jokeen. Naapurin emäntä katseli ikkunasta ja huusi: Jumalauta Eino, tuu äkkiä kattoon! Kommein siemensyöksy mitä oon ikinä nähnyt!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Toisaalta ymmärrän tuonkin, mutta tuskin itsestä olisi vain kylmästi lähtemään, puhumatta, yrittämättä selvittää asiaa. Vaikka tuo puhuminen on tässä tilanteessa meidän perheessä mahdoton tehtävä..

  En tiedä otatko neuvoja vastaan ,mutta itse ainakin kannatan sellaista toimintajärjestystä, että ensin eroon vanhasta ja sitten uusia kehiin.
  Asiat mutkistuu vielä enemmän jos toteutat sen renkipojan palkkaamisen.

Kuten noista viesteistäni huomaakin, että kysymys taisi olla enemmänkin retorinen, lähinnä kysyn / ihmettelen, että onko muilla tulevilla isännillä yhtä kiireistä työ- ja tilanhoito että oma perhe-elämä jää paitsioon. Kunnioitan miestäni kuitenkin niin paljon, etten välttämättä lähtisi hänestä aisankannattajaa tekemään.

   Taitaa olla sulla miettimisen paikka, mitä haluat elämältäsi :D

Korvike?

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
  • Aika parantaa sen, mihin järki ei kykene.
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Sitähän tässä on jo jonkin aikaa harrastettu, miettimistä. Ehkä hieman hullulta tuntui lähteä täälllä kyselemään tästä asiasta, mutta erittäin hyviä kommentteja ja neuvojakin olen saanut, ja kuullut etten ole ainoa tässä tilanteessa, vaan taitaa olla yleisempi kuin uskoimlaan. Tietysti asia riippuu paljon parin luonteista, jos on muutenkin "huono puhumaan" niin tällaisessa tilanteessa tuskin ainakaan puhetulvaa tulee.
Isäntämies ajeli Valmetilla ja veti perässä jumalatonta jyväkuormaa, mutta jostain syystä ajoi suoraan sillalta jokeen. Naapurin emäntä katseli ikkunasta ja huusi: Jumalauta Eino, tuu äkkiä kattoon! Kommein siemensyöksy mitä oon ikinä nähnyt!

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Ottaisinko renki-pojan?
Hei "korvis"
Ethän luovuta vielä, olet hyvillä vesillä kun pohdit tilannetta ja toivot parempaa. Uskon ettei miehesi käsitä tilannettasi lainkaan ja mielessään rakentaa sinulle parempaa tulevaisuutta. Miehelle on tärkeää hallita työt ja pitää teidän talous kunnossa, vaikka sen hintana onkin valitettavasti parisuhde. Hän ei ymmärrä tekevänsä sinulle hylkäämisen tunnetta monella elämän tasolla. Seuraavaksi on tulossa se että sinä kostat nuo laiminlyönnit jollain tavalla. Silloin teidän parisuhde alkaa vedellä viimeisiä. Miehesi voi olla myös niin vasynyt ja ressaantunut ettei kykene käsittelemään aihetta. Tämän vuoksi sänkyhalutkin ovat poissa. Itsestäni tiedän että vaikeimpina aikoina harmittelin monesti, miksi vaimo räjäyttää pankin juuri silloin kun on uupunein  itse tai olisi ihan pakko mennä rehuntekoon, puimaan ym. Pakko oli topata joskus vaikka työväki odotti jossain lähtöä. Itse ajattelin toisinpäin, että miksei vaimo auta ja tue silloin kun on raskainta.
Tilanteesi on tällainen jo nyt vaikka ette omista tilaa. Kokemuksesta voim sanoa, että tilakaupan jälkeen vastuuntunne ja työpakko ei katoa, jos miehesi on tunnollista tyyppiä. Mikäli tilakauppa tulee, tulisi teillä olla yhteinen päämäärä ja tavoitteet tilan suhteen, olitpa siinä itse töissä tai et. Ja syytinkiä ei tänä päivänä saa tehdä, vaikka se alentaisi hieman tilan kauppahintaa. Tänä aikana vanhukset elävät usein koko oman työajan tilalla ja tekevät tilan tuotannon alasajon tai myymisen mahdottomaksi. Ei kukaan yrittäjä sido yritystään johonkin ihmiseen. Jos ei pysty maksamaan vanhuksia tilasta ulos (omaan asuntoon), ei tilanpitokaan ole kannattavaa. Ja ehdottoman tärkeää on, että sinä olet miehellesi tärkeämpi ja läheisempi kuin vanhempansa (mies erotkoon äidistää ja isästään jne.)
Otapa nyt pitkänlinjan tavoite selvittää tänä syksynä tilanne miehesi kanssa kuntoon. Heti puintien ja syystöiden jälkeen. Please, yritä ensin hyvällä. Kosketa miestäsi, mene vaikka syliin tai hiero niskasta ja ala sitten puhumaan kuinka huolestunut olet teidän tilanteesta. Kerro, että erokin on käynyt mielessä, kun teillä ei ole enää yhteistä elämää. Ellet saa miehesi päätä tajuamaan, on parin viikon päästä sokkihoidon aika. Esim. tämän viestiketjun luetuttaminen olisi sopivaa hoitoa silmien avaamiseksi. Kaikki on vielä hyvin kun ette ole lähteneet vieraisiin. Eikä saakaan ennenkuin eroprosessin jälkeen korkeintaan. Toivon ettei sellaista tule. Olen minäkin muuttunut ja meillä on saman vaimon kanssa kuin uusi elämä ja työajatkin ovat kohtuulliset nykyään. Lapsetkin saavat huomiota ja rakkautta paremmin kun parisuhde on antoisa.
Ps. Yrittänyttä ei laiteta, mutta toivottavasti sua vielä laitetaankin. Jos meni ajatukset ohi teidän niin anna sitten mennä. Jaksamista.