Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorit valtatiellä.  (Luettu 10664 kertaa)

Peltola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Traktorit valtatiellä.
Näimpä juuri.

Nykyisin ei uskalla antaa edes vilkulla ohitusmerkkiä, kun on niin uupeloita kuskeja, että miettiivät vielä sen 5-10 sekuntia ennekuin lähtevät ohitukseen.

Just näin. Ei voi ottaa toisen ohituksesta vastuuta vilkkua näyttämällä. Rekkamiehet on eri asia. Laitan vilkun jo selvästi ennen bussipysäkkiä, jotta rekkamies älyää lyyä jo laatan lattiaan. Eikä usein tarvii ees pysähtyä.

Ketku

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Sama homma mulla kun pysäkki näkyy niin laittaa vilkun päälle ja kurvaa pysäkille niin rekka meni jo ohitse ennen ko ehtii pysäkin toiseen päähän. Täällä ei noita valtateitä ole mutta muuuten mutkaisia ja pieniä teitä missä on jo muutenkin ahasta ohittaa. Olenkin ihmetellyt mikä sitä jonoa pitää isolla tiellä perässä, vaikka tulis autojono vastaan niin useimmiten siitä traktorista on päässyt ohitse ylittämättä keskiviivaa. Olen tullut siihen tulokseen et sen täytyy olla joku kiireetön arka mummeli tai sitten joku pirusillaan saa hyvän syyn roikkua perässä ja ajaa vähän likempänä keskiviivaa ettei vaan muutkaan pääse ohi.

nissan

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Minä otin rekisterikilven takaa pois,kun joku saat....n teiden ritari urkki tiedon kenen traktori oli tiellä ajamassa,ja hän oli joutunu jonkun sataa metriä ajamaan takana eikä oltu annettu tietä,Nyt kilpi on hytissä hyvässä tallessa ;D

Klapikauppias

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kaiken huippu oli, kun toin Suolahdesta ajamalla tuota uusinta vallua, ennen Alajärveä perään kiilautui pikkuauto keskiviivan viereen mittarista kattelin, että ajeli siinä 12 kilsaa, takaa tuli kaikenlaista autoa ja paineli ohi, kun iltasella tuolla seudulla ei juuri vastaantulevaa liikennettä ole, juuri kun ajattelin, että pian laitan takatyövalot päälle, että ressukka ees näkee, kurvas se linkkapysäkille ja ootti, että pääsen ainakin kilsanpäähän ja sitten se tuli hirveällä vauhdilla suoraan ohi, olihan siinä varmaan parinkilsan lankasuoran nevataipale, eikä meitä muita matkassa ollutkaan :)

Köntys

• Vieras
-mitä pienee auto sen tyhmempi kuski  8)

ask

• Vieras
Kaiken huippu oli, kun toin Suolahdesta ajamalla tuota uusinta vallua, ennen Alajärveä perään kiilautui pikkuauto keskiviivan viereen mittarista kattelin, että ajeli siinä 12 kilsaa, takaa tuli kaikenlaista autoa ja paineli ohi, kun iltasella tuolla seudulla ei juuri vastaantulevaa liikennettä ole, juuri kun ajattelin, että pian laitan takatyövalot päälle, että ressukka ees näkee, kurvas se linkkapysäkille ja ootti, että pääsen ainakin kilsanpäähän ja sitten se tuli hirveällä vauhdilla suoraan ohi, olihan siinä varmaan parinkilsan lankasuoran nevataipale, eikä meitä muita matkassa ollutkaan :)
Jospa se halus ihailla sun uutta Valteemii ;) ;).Meinaan kaikennäkösii perverssei maailmaan mahtuu 8) 8)

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tänään ajelin jonossa Nokialta Vammalaan helvetinmoisessa autojonossa mitä veti perässään pirun vahva Vallu heinänkarhotin perässä.

Useita hyviä levityksiä olis ollu mahdollista käyttää väistöön mutta ei niin ei.

Karhotin ei muuten ole heppoisesta ulkoasustaan huolimatta mikään huoleton vedettävä tien päällä. Painopiste on ylhäällä, akseli suht' leveä ja pakko-ohjaavan taka-akselin liikerata vaatii hinattavassa koneessa tarkkuutta. Pitkä runko vielä korostaa ongelmia, ja hidastaa virheen oikaisua.

Eli maantienopeudessa koneella ei tehdä kovin äkkinäisiä liikkeitä. Pientareen reunasta on myös syytä pysyä riittävän etäällä, jotta hätätilanteessa jää hivenen aikaa reagoida. Taka-akseli ohjaavuus tekee nopeasta koukkauksesta vaarallisen: Jos taka-akselin saa kääntämään itsensä viettävälle pientareelle, ei vauhdissa ole enää mitään tehtävissä. Korkealla oleva painopiste ja hyrrävoima saattavat koneen joutuisasti kylkimyyryyn.

Kerran olen joutunut väitöliikkeen takia ihailemaan konetta yhden renkaan varassa lähes 50 km/h vauhdissa. Silla kertaa tipahti onneksi takaisin tielle. Tilanteen aiheuttanut teiden Rubinstein oli siinä kohtaa jo perhesportteinen keskittymässä seuraavan mutkan oikaisemiseen...

JK.

Yllä mainituista syistä johtuen karhottimella linjautopysäkille väistäminenkään ei ole niin yksinkertaista.
Slippin 'n sliding

Vilja-Antti

• Vieras
Joskus on ihan tärkeää  ja hyödyllistä  kouluttaa autoilijoita hitaasti etenävässä jonossa ajamiseen,  mää olen sen verran perverssi että nautin, kun tiedän että niissä 257 perässä seuraavassa autossa tunteet  kuumenee ja verenpaine nousee, ai ku ihanaa.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Topias Funke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • aSiantuntija
Kaikki pois maantieltä ja mehtään kuleksimaan.  ***** bensan hinnaks 10 € litra ni ei tulis ku tuttuja vastaan.

aSiantuntija lausuntoja maksusta.

taisker

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
rekkoja yritän päästellä autoo en koskaan kylä niitten 2,0l bensamersujen pitää päästä ohi heittämällä ja matkaa mulla on alastaro-tre jos siinä rupee pysähteleen niin on joulu ja juhannus samaan aikaan kun perillä

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Kyl se on nyt silleen, että jos joku jumii minun edessäni kiusaksi.... niin ohitan se kyllä ja jään sitten itse ko. vehkeen eteen jumimaan  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tuossa on just kyseinen reitti kohti Sastamalan keskustaa ja tuplakeltainen viiva jatkuvasti.

Vain yks kaista menosuuntaan ja pari linja-autopysäkkiä ennen Vammalaa.

https://maps.google.com/maps?q=vammala&ll=61.320083,22.959452&spn=0.000021,0.015793&oe=utf8&hnear=Vammala,+Suomi&t=h&z=16&layer=c&cbll=61.320104,22.959676&panoid=tAUNmb_32HzDkj0TyO48pg&cbp=12,268.57,,0,3.03

Kui mää ain olen paras?

Klapikauppias

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Nuo keltaiset viivat on juuri niitä poikkeus tapauksia jatkuvan vastaantulijavirran kanssa, että erikseen saatan pidättää antamaan tilaa, mutta normi liikenteessä vika on autoilijassa, jos ei traktoria pysty ohittamaan. Aikataulu sillä traktorillakin saattaa olla, milloin pitää perille päästä. Itse en milloinkaan jää traktorin perään ajelemaan, jos kerran näen sulkuviivan kohdallakin, ettei muita ole vastaan tulemassa, tai risteys niin, että näen ettei kukaan tule toiselta teiltä eteen päästän lennosta ohi, mutta se on "rikollista" toimintaa, enkä siihen ketään yllytä ja tiedän, että siitä sakon saan, jos virkavalta sen näkee.

TDK

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Tuossa on just kyseinen reitti kohti Sastamalan keskustaa ja tuplakeltainen viiva jatkuvasti.

https://maps.google.com/maps?q=vammala&ll=61.320083,22.959452&spn=0.000021,0.015793&oe=utf8&hnear=Vammala,+Suomi&t=h&z=16&layer=c&cbll=61.320104,22.959676&panoid=tAUNmb_32HzDkj0TyO48pg&cbp=12,268.57,,0,3.03
Ja pitipäs sattua kohdalle justiin ohituskaistan alku... ;D

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ja pitipäs sattua kohdalle justiin ohituskaistan alku... ;D

Juu ja siinä ei ohitella koska ne kaksi kaistaa on vastaantulevia. 
Kui mää ain olen paras?