Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hukkakaura  (Luettu 36299 kertaa)

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Vs: Hukkakaura
Hieno tutkimus. Asiasta voisi tietysti saivarrella ajatuksella että tuskin hukkakauran itävyys on 100%. Omissa hukkakauran idätyskokeissani sain itävyydeksi vain 22%  8) 50% jyvistä on pelkkää höttöä...

Hukkis on siitä fiksu että se jättää osan siemenistä itämislepoon vuodeksi pariksi ja varmistaa sillä meille vuosiksi hommia  >:(

... näin on... tuskin vasikka osaa poistaa tuota itämislepoa... luultavasti hukkis pystyy vastustamaan naudan suolistoa ihan hyvin.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Hieno tutkimus. Asiasta voisi tietysti saivarrella ajatuksella että tuskin hukkakauran itävyys on 100%. Omissa hukkakauran idätyskokeissani sain itävyydeksi vain 22%  8) 50% jyvistä on pelkkää höttöä...

Hukkis on siitä fiksu että se jättää osan siemenistä itämislepoon vuodeksi pariksi ja varmistaa sillä meille vuosiksi hommia  >:(

... näin on... tuskin vasikka osaa poistaa tuota itämislepoa... luultavasti hukkis pystyy vastustamaan naudan suolistoa ihan hyvin.
Jos kasvattaa kärmeksiä ja syöttää niille marsuja ja marsut popsii viimeisenä ateriana kauraa jossa hukkista, sulattaako kärmeksen vattahapot hukkiksen? Vai onko kärmesvarmarin lantalassa myös itäviä avena fatuoita ja fatuoideja?

Kai tämä on kiinalaiseen ravintolaan raaka-ainetta tuottavan kärmes-keisarin ropleemana myös?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

• Vieras
Nytkin vituttaa yks rajanaapuri. On ruiskuttanut maansa, mutta ei kunnolla reunaan asti. Pyörtänöillä rehottaa komeita röyhyjä kallistaen tietenkin mun maalle päin. Rajaisäntä ei tietenkään ole käynyt edes katsomassa, kun on maan mielestään hyvin ruiskuttanut. Eikä sille voi mitään mainitakkaan, käy heti kiinni riveleihin. Täytyy kai itte ne kerätä joku ilta  >:(

Kävin vähin äänin poimimassa nuata pussillisen  >:( >:( >:(

Jerry

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
eihän siinä mitään jos yksilöt olis näitä joulukuusen kokoisia, mutta 90% mun löytämistä on ohran tähkän korkeudella tai vähän yli.

Onkohan tuota tutkittu, kuinka paljon korrensääteet vaikuttaa hukkakauraan? Että olisiko viisainta valita joku luonnostaan lyhyenläntä lajike viljeltäväksi ja sitten jättäisi kasvunsääteet ajamatta.

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Nytkin vituttaa yks rajanaapuri. On ruiskuttanut maansa, mutta ei kunnolla reunaan asti. Pyörtänöillä rehottaa komeita röyhyjä kallistaen tietenkin mun maalle päin. Rajaisäntä ei tietenkään ole käynyt edes katsomassa, kun on maan mielestään hyvin ruiskuttanut. Eikä sille voi mitään mainitakkaan, käy heti kiinni riveleihin. Täytyy kai itte ne kerätä joku ilta  >:(

Kaadoitko siemenet jokeen  ::)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
eihän siinä mitään jos yksilöt olis näitä joulukuusen kokoisia, mutta 90% mun löytämistä on ohran tähkän korkeudella tai vähän yli.

Onkohan tuota tutkittu, kuinka paljon korrensääteet vaikuttaa hukkakauraan? Että olisiko viisainta valita joku luonnostaan lyhyenläntä lajike viljeltäväksi ja sitten jättäisi kasvunsääteet ajamatta.

Missä mä olen hukkista löytänyt, niin siellä EN ole käyttänyt kasvunsäädettä ;)

Temge

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Samaa oon aatellu. Varmaan vaikuttaa hukkikseen.

ilkka

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Vähän etuajassa oot tainnu olla keräämässä. Hukkiksen sivuversot on siellä alempana, jollei tarkasti poista juurineen hukkista tekee varsin turhaa työtä.

Köntys

• Vieras

Kaadoitko siemenet jokeen  ::)

Ajattelin käydä roiskimas ne sorkkiksen maille  :D

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Meilläpäin on peli menetetty hukkakauran suhteen.

Kaikki ruiskutettavissa oleva täytyy ruiskuttaa hukkisaineella.

Sit kauralla oleva osa täytyy yrittää perata käsin.

Käsin perkaaminen on ihan kosmeettinen toimenpide, hukkista se ei vähennä yhtään.

Hukkakaura ei siis ole kylvöriveissä vaan muutaman neliön esiintymissä.

Mul on käsitys että esim. hirvet  levittää sitä paskomalla.
Kui mää ain olen paras?

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer

Kaikki ruiskutettavissa oleva täytyy ruiskuttaa hukkisaineella.

Sit kauralla oleva osa täytyy yrittää perata käsin.

Käsin perkaaminen on ihan kosmeettinen toimenpide, hukkista se ei vähennä yhtään.

Hukkakaura ei siis ole kylvöriveissä vaan muutaman neliön esiintymissä.

Ennen sanottiinkin "Aina se hirvenpaskomalla kylväminen Nova Combin voittaa"  ??? ;D

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Vähän etuajassa oot tainnu olla keräämässä. Hukkiksen sivuversot on siellä alempana, jollei tarkasti poista juurineen hukkista tekee varsin turhaa työtä.

Miten niin turhan aikaisin? Viime vuonna ihan heinäkuun lopussa aloitin. Varmaan pari kolme viikkoa sen jälkeen kun lehdissä kirjoiteltiin, Koska eihän mulla nyt hukkista voinut olla ;) tänä vuonna niihin aikoihin kun lehdessä kehotettiin. Ei noissa yksilöissä mitään sivuversoja ollut mitä tänävuonna noukin. Oli vielä niin harva ohrakin siinä kohtaa ja ne 3 hukkista. Jotka tuli kyllä juurineen , mutta rääpäleitä olivat hukkikset. Pienessä taloossa vissiin kituu hukkakaurakin :o

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
.....

Jos hirvi on vaaleanvihreä ja punainen kaatokela, niin sitten hirvi.

-SS-

Joozeppi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mun on ohramaat paikoitellen tän näköisiä. kauraa ei ole viljelty tällä lohkolla vuosiin, mutta alueelle on osunut kuivalantakuorma, jossa on juuri kanalasta ajettua tavaraa. eli siis lantamatolle sutattua kokonaista kauraa myös.

taustalla (ehkä) näkyvä raja on pumalla tehty. ajelin paikkoja, joissa ennen ollut esiintymiä.

kysymys kuuluu: millaisen tehon olette saaneet normaaliin kauraan sekatorilla ja millaisella käyttömäärällä? voisikohan käyttömäärää hieman nostaa ja veis sit kaurankin. melko hyvä tehokin riittäisi, olis siistimmän näköstä.

ja toinen kysymys: jättääkö se tosissaan kaikki hukkakaurat lilliputeiksi sinne kasvuston sekaan piiloon?

vehnämailla, joilla hiemankin hukkista tai juolavehnää ratkaisu on broadway ja siistiä tuleekin mut ohralle se ei oikein passais.

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Sinne ne kääpiöityy kun tarpeeks myöhäseen ajaa sekatorin. On kokeiltu. Edellyttää sitten seuraavana vuonna Axialia tms, muuten tulee talkoot....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159