Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hukkakaura  (Luettu 36300 kertaa)

Mopomies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Hukkakaura
Mulla on yks vuokra tilkku, jossa hukkakauraa on paljon. Leviää naapuripellosta, jossa sitä kasvatetaan kai tarkoituksella satokasvina. Pari vuotta pidin viherlannoitusnurmena, niittäen pari kertaa kesässä. Sitten syysruis suorakylvönä. Tänä vuonna keväällä ohraa. Muutamia hukkiksia löyty vanhojen rykelmien kohdilta, mutta tosi vähän muuten.

No, ojan toisella puolelta sitä sitten taas leviää. Helvetti kun kunnan maajussiasiamieskään ei saa sitä naapurin mulkkua aisoihin. Tuntuu vähän turhauttavalta.

Soitto ET-keskukseen saa vipinää naapuriin niittokoneineen ;D
>:( >:( >:( Joo, muutama ryss... itänaapurilainen keräs joitain viime vuonna ja heittivät lopulta penkalle. >:(   >:( >:( Ei auta vaikka soittais nollakakkoseen. Kun on paperilla hommat tehty, niin silloin ne ovat.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

+250

• Vieras
Eihän tuo hukkakaura ole ongelmallinen:sehän on yksivuotinen kasvi :P ;D ;D

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Ei paljon Puma auttanu tai sit olin liian ajoissa rusikuttamas. Yhdellä ongelma lohkolla aika paljo hukkista ja ne on semmosii just ohran tähkän korkeudelle tulevia tai matalempia. Hemmetin vaikee löytää, tekis mieli polttaa koko pelto..

Miksi leikkiä puman kans kun axial on keksitty? Et oo ensimmäinen etkä varmasti viimeinen joka epäonnistuu sen kans. Tosi tarkka ruiskutusajankohdasta. Axialin voi ajaa ohralle tautiaineen ja korrensääteen kera vaikka lippulehdelle. Ja toimii...

Kyllä Puma on toiminut joka vuosi OK. Sekä grasp. Kun ruiskuttaa erikseen irti muista kasvinsuojeluaineista.

Axialin handikappina on pohjavesirajoitus.

-SS-

Temge

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ei paljon Puma auttanu tai sit olin liian ajoissa rusikuttamas. Yhdellä ongelma lohkolla aika paljo hukkista ja ne on semmosii just ohran tähkän korkeudelle tulevia tai matalempia. Hemmetin vaikee löytää, tekis mieli polttaa koko pelto..

Miksi leikkiä puman kans kun axial on keksitty? Et oo ensimmäinen etkä varmasti viimeinen joka epäonnistuu sen kans. Tosi tarkka ruiskutusajankohdasta. Axialin voi ajaa ohralle tautiaineen ja korrensääteen kera vaikka lippulehdelle. Ja toimii...

Kyllä Puma on toiminut joka vuosi OK. Sekä grasp. Kun ruiskuttaa erikseen irti muista kasvinsuojeluaineista.

Axialin handikappina on pohjavesirajoitus.

-SS-

Pohjavesirajoitus ei ole ongelma täällä. Ruiskutin kyllä erikseen, mutta ajoitus olis sitten ilmeisen väärä kai...

Köntys

• Vieras
Jotenkin merkillinen asia ettei toiset pääse hukkiksista eroon 15-vuoden ruiskutuksillakaan. Mulle tuli aika pahoin saastuneita vuokramaita. Mä ruiskutin ne kolmena vuotena kunnolla, neljäntenä kokeilin jättää joitain lohkoja ruiskuttamatta, puhtaita oli ja on nyt kaikki maat ollet jo vuosia.

Nytkin vituttaa yks rajanaapuri. On ruiskuttanut maansa, mutta ei kunnolla reunaan asti. Pyörtänöillä rehottaa komeita röyhyjä kallistaen tietenkin mun maalle päin. Rajaisäntä ei tietenkään ole käynyt edes katsomassa, kun on maan mielestään hyvin ruiskuttanut. Eikä sille voi mitään mainitakkaan, käy heti kiinni riveleihin. Täytyy kai itte ne kerätä joku ilta  >:(

11223345

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Köntys puhuu asiaa. Meille on käynyt juuri samallatavalla. Jollei sitä HUKKA-KAURAA saa hävitettyä omiltapelloilta ,niin syy vessanpeilinkuvasta........

Mopomies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Noilta sokkerpeettamailta se lähtee muutenkin helposti, mutta kun  koko ajan kasvava siemenpankki on ojan toisella puolella >:( >:( >:(
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

petse

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Itse hukkakaura tarkastukset tehnyt ja puhtaita olivat kasvustot. En ymmärrä miksi toiset ei viitsi vaivautua perkamaan tai ruiskuttamaan vaikka hukkakaura kasvaa aivan postilaatikon vieressä, eikä voi ainakaan perustella ettei ole nähnyt tai sitten on täysin sokea.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Hyvältä näyttää etälohkon naapurissa. Ekat hukkikset rajaojan takana ojan penkassa. Soitto naapurille, lupasi hoitaa asian. Muutaman sadan metrin säteellä pellosta kuudella naapurilla (6) havaittu hukkista. Ei mitään mahdollisuuksia pitkässä juoksussa säilyttää puhtautta omalla lohkolla, ennemmin tai myöhemmin kosahtaa.

Temge

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Itse hukkakaura tarkastukset tehnyt ja puhtaita olivat kasvustot. En ymmärrä miksi toiset ei viitsi vaivautua perkamaan tai ruiskuttamaan vaikka hukkakaura kasvaa aivan postilaatikon vieressä, eikä voi ainakaan perustella ettei ole nähnyt tai sitten on täysin sokea.

Mulla ei ole kyse viitsimisestä. Joka vuosi käyty kitkemässä. Oon aiemmin myrkyttäny ne ja luulin jo että tilanne on hallussa! Nyt ruiskutan ja kitken niin monta vuotta kun tilanne vaatii! Pahimmalla lohkolla oli viime vuonna niin paljon hukkista yhdessä kohtaa, että kävi jo mielessä jonkun tahalleen niitä sinne laittaneen!

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

Mulla ei ole kyse viitsimisestä. Joka vuosi käyty kitkemässä. Oon aiemmin myrkyttäny ne ja luulin jo että tilanne on hallussa! Nyt ruiskutan ja kitken niin monta vuotta kun tilanne vaatii! Pahimmalla lohkolla oli viime vuonna niin paljon hukkista yhdessä kohtaa, että kävi jo mielessä jonkun tahalleen niitä sinne laittaneen!

Yksi siemen ajautuu ns. puhtaaseen peltoon, niin ensimmäisen pahaa-aavistamattoman vuoden jälkeen toisena vuotena yksilöitä on 5 - 10 kpl noin 4 m ympyrässä. Muutama menee äkeen mukana jopa 100 m päähän. Hukkakaura on pahimmillaan juuri silloin kun yksittäinen siemen karkaa, eikä asiaa osata epäillä.

-SS-

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Tän kevään tulvien mukana näyttää tulleen ihan uusia tuttavuuksia. Keskellä aukeeta piiriojassa kahden puolen penkkaa hävytön esiintymä. Onko joku yläjuoksun närypetteri ujuttanu kasvit ojaan vai kenties peura perkele pajauttanu paskan juur ylityksen tiimellyksessä?

Sitä emme koskaan saa tietää..... Lohko oli puhdas tähän asti, molemmilta, sekä multa että naapurilta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Pitääkö nypityt hukkakaurat muuten punnita ja laskea tämä kerätty sato mukaan ravinnetaselaskelmiin  ??? Noiden mukanahan saattaa poistua merkittävä määrä ravinteita ja sehän vaikuttaa ihan helevetisti taseisiin
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Rockmaple

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Tän kevään tulvien mukana näyttää tulleen ihan uusia tuttavuuksia. Keskellä aukeeta piiriojassa kahden puolen penkkaa hävytön esiintymä. Onko joku yläjuoksun närypetteri ujuttanu kasvit ojaan vai kenties peura perkele pajauttanu paskan juur ylityksen tiimellyksessä?

Sitä emme koskaan saa tietää..... Lohko oli puhdas tähän asti, molemmilta, sekä multa että naapurilta.

Ei ollut puhdas viime vuonnakaan. Hävytön esiintymä ei synny yhdestä peuranpaskasta yhtenä vuonna. Kuvauksen perusteella jos hukkiksia on molemmin puolin ojaa eli vaikkapa aarin alalla, niin sanoisin, että se ensimmäinen oli jo 2-3 vuotta sitten, siitä ovat sitten levinneet. Ojanpenkan pitkästä heinikosta ei ihan yhtä eika kahta eikä kahtakymmentäkään yksilöä ihan hevin havaitse.

petse

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Itse tarkastan kasvustot joka vuosi. Ja siemen tarkastaja siihen vielä päälle. Niin luulisi heti löytyvän hukkakaura jos/kun pellolle pääsee.