Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 6.140, MX 110 vai 113 ht5?  (Luettu 6736 kertaa)

TRUBADUURI

6.140, MX 110 vai 113 ht5?
N-H 6,140, Case MX 110 ja Valtra 113ht5.
Nämä kolme vaihtoehtoa olisi tarjolla suurinpiirtein samalla rahalla. Käyttö etukuormaintyö, auraus, katuharjaus ja  koukkulavan siirtely. Lisäksi lumenajoa ja satunnaista maanajoa.
N-H on 113l kt, Case 80l kt ja valtra 73l avoin hydrauliikka.
Kaikki on etujousituksella.
Tunteja tulee noin 600-1000h vuodessa.
Kokonaistaloudellisesti parasta konetta haetaan.
Mikä olisi järkevin vaihtoehto? Hyvät ja huonot puolet?




Viimeksi muokattu: 22.06.13 - klo:09:31 kirjoittanut TRUBADUURI

Asioilla on tapana järjestyä.

Lurppa

  • Vieras
Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
No kaiken järjen mukaan toi NH, eniten hepoja ja paino

Kannattaa ottaa rc-tai pc-lootalla

TRUBADUURI

Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Pitääkö paikkansa, että Valmetti on isoruokasempi kuin N-H ja Case?
Hukkaako Valmetin vaihteisto paljon tehoja?
Toimiiko Valmetin vaihteisto sujuvasti?
Asioilla on tapana järjestyä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Huoltomiehen kommentti: N123 ja N143 tykätään eri muodoissaan. N113 ja N163 moottoria pidetään hengettömänä.

Jos sillä ht5:lla olet ajanut (kannattaisi käydä ajamassa), niin sen aluevaihteen viiveestä täytyy muodostaa itselleen mielikuva, että tykkääkö vai ei. Kun muilta merkeiltä löytyy laatikoita joilla ei ole mitään viiveitä mihinkään suuntaan.

Jos etukuormaaja, niin Valmettiin pitäisi ehdottomasti ottaa se 90l pumppu. Ja etukuormaajaan se softdrive toiminto. Etukuormaajan ohjaus pitää olla se käsinojassa oleva joystikki, sen avulla oikein hyvä ja tarkka ohjaus (paitsi jos kuormaaja on muu kuin Quicke, sitten en tiedä minkälaisia ohjauksia on saatavilla).

TRUBADUURI

Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Huoltomiehen kommentti: N123 ja N143 tykätään eri muodoissaan. N113 ja N163 moottoria pidetään hengettömänä.

Jos sillä ht5:lla olet ajanut (kannattaisi käydä ajamassa), niin sen aluevaihteen viiveestä täytyy muodostaa itselleen mielikuva, että tykkääkö vai ei. Kun muilta merkeiltä löytyy laatikoita joilla ei ole mitään viiveitä mihinkään suuntaan.

Jos etukuormaaja, niin Valmettiin pitäisi ehdottomasti ottaa se 90l pumppu. Ja etukuormaajaan se softdrive toiminto. Etukuormaajan ohjaus pitää olla se käsinojassa oleva joystikki, sen avulla oikein hyvä ja tarkka ohjaus (paitsi jos kuormaaja on muu kuin Quicke, sitten en tiedä minkälaisia ohjauksia on saatavilla).

Kiitos vinkeistä.
Traktori tulee kaupungin käyttöön. Tekninenlautakunta päättää tiistaina traktorin kohtalosta. Noista kolmesta se kuitenkin valitaan, jos kaupat tehdään.
Toi Valmetin aluevaihteen vaihto oli kyllä melko hidas.
Tarjouspyyntö on laadittu niin, että  hinta 75% ominaisuudet 20% ja huolto 5%, joten tarjotuissa koneissa ei ole mitään hienouksia pyydettyjen ominaisuuksien lisäksi. Softdrive ei kuulu pyydettyihin ominaisuuksiin.

Viimeksi muokattu: 23.06.13 - klo:10:41 kirjoittanut TRUBADUURI

Asioilla on tapana järjestyä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Vai semmoinen tapaus, no turbiinikytkin ja 90l pumppu olis olleet sopivat varusteet tuommoseen käyttöön.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

TRUBADUURI

Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Todettiin kuormaustyön olevan niin pientä, ettei turbiinikytkintä tarvita. Myös polttoainekulut olisi kasvanut entisestään.
Asioilla on tapana järjestyä.

Herranketku

  • Vieras
Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
No kaiken järjen mukaan toi NH, eniten hepoja ja paino

Kannattaa ottaa rc-tai pc-lootalla

Ei voi ottaa T6 malleja Suomessa kuin EC:ä, muualla DC:täkin. Ja 6.120, 6.140 ja 6.160 tulossa Autocommandina. Mutta PC/RC lootat T7 malleissa nykyisin.

TRUBADUURI

Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Vielä ehtii neuvoja antamaan.
Case ja N-H:  plussaa: polttoaine talous, hydrauliikka, notkeus, perusvarma helppo vaihteisto
                      miinusta: Muovinen ohjaamo, ulkomailla valmistettu
Valmet          plussaa: noin 60% kotimainen, painava perä, tilava ohjaamo
                    miinusta: huono hydrauliikka, suuri polttoaineen kulutus, hidas vaihteen vaihto, vaihteistosta ei ole  kestävyyskokemuksia, vaihteistossa huono hyötysuhde

Tähän listaan toivon lisäystä.

Asioilla on tapana järjestyä.

Lurppa

  • Vieras
Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Ota NH, terhakas 6-pyttykone
Varma vaihteisto niinkuin sanoit
Hieno  8)

Hyvä käsinojakin vielä.

Pö-taloudellinen
Suosittu merkki suomessa

Soveltuu hyvin vaikka kärryn vetoon kun on 6-pytty kone :)

Eipä muuta

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Olen minä kuullut juttuja janoisistakin nyykkäreistä, mutta jos raati on sitämieltä että ovat taloudellisia, niin sitten...

Olis kyllä mielenkiintoinen joskus verrata casen ja nyykkärin työnjälkeä keskenään. Eikös ne nyykkärit tehdä basildonissa sumujen saarilla ja caset itävallassa vai olenko ihan väärässä ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Olen minä kuullut juttuja janoisistakin nyykkäreistä, mutta jos raati on sitämieltä että ovat taloudellisia, niin sitten...

--Mulla on mitattua tietoa saman koneen vedosta Valtralla,Casella ja NH:lla.Emmää saa mitään ratkaisevaa eroa syntymään.

Olis kyllä mielenkiintoinen joskus verrata casen ja nyykkärin työnjälkeä keskenään. Eikös ne nyykkärit tehdä basildonissa sumujen saarilla ja caset itävallassa vai olenko ihan väärässä ?

Riippuu mallista,nykyään taitanee Caset tulla kaikki Itävallasta.Mulla on Case MXM joka on tehty Basildonissa.Aikoinaa TSAn perusteella ei ainakaan mun yksilössä ollut sähkövikoja eikä juuri muutakaan.

Lurppa

  • Vieras
Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Nh olikin 4-pyttynen kone... Pikkuvikoja  8)

TRUBADUURI

Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Case ja N-H onkin kampanja varustuksella eli Deluxe malleja. 113l pumppu molemmissa, sekä vaihteistoautomatiikka.
Teknisesti Case ja N-h aivan ylivoimaiset valmettiin nähden. Valmetin ainut etu taitaa valitettavasti jäädä tohon noin vajaan 60% kotimaisuusasteeseen?
Asioilla on tapana järjestyä.

Lurppa

  • Vieras
Vs: 6.140, MX 110 vai 113 ht5?
Case ja N-H onkin kampanja varustuksella eli Deluxe malleja. 113l pumppu molemmissa, sekä vaihteistoautomatiikka.
Teknisesti Case ja N-h aivan ylivoimaiset valmettiin nähden. Valmetin ainut etu taitaa valitettavasti jäädä tohon noin vajaan 60% kotimaisuusasteeseen?



valtraki varmaan ihan ok mutta antaa joidenkin toisten testata toi ht5 toimivuus. toi 113l pumppu on kyllä ihan yliveto ek-hommissa ja se vaihteisto on kanssa hyvä. ota nh, se on hienompi kun case  ::)