Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Claas 255  (Luettu 18590 kertaa)

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Claas 255
oiskohan perää,markkidoiden vahvin........ ::)
http://www.nettikone.com/john-deere/575/1196166

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Claas 255
No onhan sen oltava niin kun myyjä sanoo ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Claas 255

Jaa. Hakeekos se kuninkaallinen mäkkäri itte ne verkot ja muovit kaupasta?



Mää muuten kans vähä ihmettelen tuota welgeriä(paalainta, ei nimimerk.) missä ne mahtaa luurata kun ei pahemmin vaihtokentillä näy? Onko se sitte tosiaan nii hyvä ettei niitä pihoissa maakuteta.
Ei, ne oli viime syksyn jäljiltä siinä.

Welgereitä ei varmaan ole myyty niin paljon tuohon aikaan. Olen ollut liian nuori ymmärtämään että mikä firma niitä on edes kaupannu tuolloin, mutta K tai A se ei ainakaan ole ollut. Lisäksi ovat olleet myöskin monia kilpailijoita kalliimpia.

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Claas 255
Claas 255 verkkokatkaisun askelmoottori hiljeni... onko ideoita, kaapeli näyttäis olevan ehjä. Kokeilin mittarilla että ei tule sähköä missään vaiheessa, onko olemassa esim joku sulake jossain?

Löytyykö tietäjää? :)

Viimeksi muokattu: 29.06.13 - klo:00:18 kirjoittanut cowboy_

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Claas 255
Claas 255 verkkokatkaisun askelmoottori hiljeni... onko ideoita, kaapeli näyttäis olevan ehjä. Kokeilin mittarilla että ei tule sähköä missään vaiheessa, onko olemassa esim joku sulake jossain?

Löytyykö tietäjää? :)

 Sulake voi olla kaapelin sisällä, hapettunu särki, ohitus piuhalla testailua...

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Claas 255
Claas 255 verkkokatkaisun askelmoottori hiljeni... onko ideoita, kaapeli näyttäis olevan ehjä. Kokeilin mittarilla että ei tule sähköä missään vaiheessa, onko olemassa esim joku sulake jossain?

Löytyykö tietäjää? :)

Askelmoottori? tarkoitat varmaan magneettikytkintä siellä sen hihnavälityksen alla? Toimii kuten ilmastoinninkompuran kytkin eli jännite käämille ja veto kytkeytyy. Kai siellä jossain on jotain "kontaktihäikkää".
Tollasen paalaimen ohjauskapula ja tietokonepoxi maksaa hunajaa ja jos ne sattuisi pimahtamaan niin varmaan kannatais tehdä iite uus ohjaussysteemi. Paalikammionkytkimestä saa tiedon valolla ja summerilla ja sidonnan käynnistyksen hoitaa painonapilla ja tietty sen pystyy aika/viivereleellä tekemään automaattiseksi.
Oon vaatimaton!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4410
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Claas 255


Askelmoottori? tarkoitat varmaan magneettikytkintä siellä sen hihnavälityksen alla? Toimii kuten ilmastoinninkompuran kytkin eli jännite käämille ja veto kytkeytyy. Kai siellä jossain on jotain "kontaktihäikkää".
Tollasen paalaimen ohjauskapula ja tietokonepoxi maksaa hunajaa ja jos ne sattuisi pimahtamaan niin varmaan kannatais tehdä iite uus ohjaussysteemi. Paalikammionkytkimestä saa tiedon valolla ja summerilla ja sidonnan käynnistyksen hoitaa painonapilla ja tietty sen pystyy aika/viivereleellä tekemään automaattiseksi.

Samaa askelmoottoria minäkin jäin kummastelemaan - ainakaan minun tietämässäni 255 Nordicissa ei ole ensimmäistäkään stepperiä.. Noiden kapuloiden ja sen tietokoneboksin hinnasta olemme samaa mieltä. Olisin tehnytkin tuohon itse ohjainälyn jos olisi ollut aikaa, mutta kun vehjes piti saada toimimaan taas mahdollisimman pian. Pari tuntia etsin siitä koneen oikeaan kylkeen piilotetulta älykortilta vikaa mutta oli niin syvällä että enpä löytänyt. Ei ollut i/o-puskereissa tms. Niin ao murheellinen kampe ei ole minun vaan urakoivan naapurin...

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Claas 255
Kyl siin on pieni mottori joka siirtää yhtä vipua että verkko katkeaa, voin ottaa kuvan huomenna. Siis se ohjaa katkaisua ei verkotuksen "aloitusta". Tämä moottori on verkkorullan oikealla puolella (kun katsoo taaksepäin).

Jatketaan huomenna kuvan kera. :)

Ps. Mäkkärissä vastaava toiminto on toteutettu mekaanisesti (plussat siitä), ei sähköisesti niin kuin Claasissa.

Viimeksi muokattu: 29.06.13 - klo:23:14 kirjoittanut cowboy_

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Claas 255
Häh missä siinä semmonen mosa on? Ainakin mulla on noissa ollu /on semmonen haka joka määrittää samalla verkon määrän ja kun on noussut tarpeeksi ylös niin vapauttaa katkaisuterän.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Claas 255
Se moottori siirtää just sitä hakaa.

+250

  • Vieras
Vs: Claas 255
Uniwrapis oli joku tollainen.Eipä jaksa muistaa kuinka nordikis.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Claas 255
Jaa has eikös tuota :-[ Ko systeemi saa voimansa kumisen verkotustelan päästä joka sitten hammaspyörien välityksellä siirtää voimansa tuota hakaa nostavaan akseliin?
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Claas 255
Sori, unohdin sanoa ett kyse on Uniwrap (vm 2001?), ei uudempi Nordic. Huomenna kuvia.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Claas 255
No pitääpä minunkin tutkia tuo asia. :o
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Claas 255
Sori, unohdin sanoa ett kyse on Uniwrap (vm 2001?), ei uudempi Nordic. Huomenna kuvia.

No nythän mä vasta hokasin. eli siinä on sellanen hienompi ohjainkapula josta pystyy säätämään verkotuksenmäärän hytistä ja sen takia siinä se askelmoottori onkin.  ::)
Oon vaatimaton!