Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apulantojen laatu  (Luettu 8224 kertaa)

mattha

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Apulantojen laatu
Minkälaisia kokemuksia on eri apulantavalmistajien tuotteiden laadun suhteen, kun otetaan huomioon paakkuisuus, pöly tai liukeneminen.
Lähinnä kiinnostaa venäjältä tuotavien lannoitteiden laatu?

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Apulantojen laatu
Ei ihan venäjältä, mutta oli tänäkin vuonna a-rehun lantaa ja täytyy sanoa, ettei ole koskaan parempaa tavaraa ollut, rae oli todella juoksevaa ja pölytöntä, eikä yhtään kokkareita jäänyt kylvökoneessa verkkojen päälle. Edellisvuosihan olikin mitä oli, mutta virheet oli tehty täällä kotimaassa ja a-rehu kyllä hyvitti vahinkoa, minkä vuoksi ihan vain aatellen, ettei ne samaa virhettä voi tehdä toista kertaa otin niiltä myös tämänvuoden lannat ja mielestäni se kannatti. Eikä näytä oraatkaan kärsivän mistään puutoksista ovat tasaisen tumman vihreitä.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Apulantojen laatu
Tänä suvena cemagron lannoitteet on mulla olleet tosi hyviä. Jonkun verran tulee pölyä kun viskalla levittelee nurmille, mutta ei voi moittia. Muutama vuosi on käytetty muita kun jaralaista eikä ole muuta moitittavaa ollut kuin joidenkin laatujen pölyäminen viskalla.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Apulantojen laatu
Cemagroa oli jokunen vuosi sitten, tasainen laatu ilman kokkareita mutta ottaa ilmankosteudestakin hetkessä kuoren päälle kylvökoneessa. Cemagron tavara pysyy hyvänä vaikka pari vuotta varastoinnissa, viime keväänä oli jokunen kaksi vuotta seissyt säkki ja ei mitään laatutappiota. Yaraa oli nyt ja onhan se toki kallista ja laadukasta koostumukseltaan.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Äärisosialisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 308
Vs: Apulantojen laatu
Ei ihan venäjältä, mutta oli tänäkin vuonna a-rehun lantaa ja täytyy sanoa, ettei ole koskaan parempaa tavaraa ollut, rae oli todella juoksevaa ja pölytöntä, eikä yhtään kokkareita jäänyt kylvökoneessa verkkojen päälle. Edellisvuosihan olikin mitä oli, mutta virheet oli tehty täällä kotimaassa ja a-rehu kyllä hyvitti vahinkoa, minkä vuoksi ihan vain aatellen, ettei ne samaa virhettä voi tehdä toista kertaa otin niiltä myös tämänvuoden lannat ja mielestäni se kannatti. Eikä näytä oraatkaan kärsivän mistään puutoksista ovat tasaisen tumman vihreitä.

Täysin samat kokemukset.

CAN:iin ei tosin paljoa hinnallisesti eroa jäänyt typpilannoitteiden kohdalla. Mutta todennäköisesti ensi vuosikin mennään A-rehun tavaralla.

Laskutuksessa ja toimituksessakaan ei ollut mitään moitittavaa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Apulantojen laatu
Minkälaisia kokemuksia on eri apulantavalmistajien tuotteiden laadun suhteen, kun otetaan huomioon paakkuisuus, pöly tai liukeneminen.
Lähinnä kiinnostaa venäjältä tuotavien lannoitteiden laatu?

Pussiakaan ei ole ollut kommarien kotipolttosta paskaraetta. Turha tuskailla seleenin ja hivenien puutetta kun on kerran kaikki valmiina samassa pussissa.

Laatutietoisille eturivin tuottajille sopii vain Yara.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: Apulantojen laatu
Yaran tuotteet ne tänä keväänä kaikkein pahiten sulivat kylvökoneeseen ja täyttövaunuun. Sama vika taitaa olla nykyään kaikilla kun nopeaa liukenevuutta haetaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Apulantojen laatu
Yaran tuotteet ne tänä keväänä kaikkein pahiten sulivat kylvökoneeseen ja täyttövaunuun. Sama vika taitaa olla nykyään kaikilla kun nopeaa liukenevuutta haetaan.

Laita kansi koneesta kiinni ja kärryihin pressu.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Apulantojen laatu
Mulla oli tälle kevättä Yaran Pellon PE1 - hivenlannosta (sitä Agrin kasvu-sarjaa). Lannoitteen mukana oli ikävän paljon pölyä - johtuuko jostain prosessista, jolla hiventä lisätään, vaiko vaan muuten pölisi? Muuten ihan OK laatua oli. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Apulantojen laatu
Yara Pellon Y-1 aiheutti sakkaa lannoiteputkien suppiloihin syöttölaitteen alle.

PERKELE!!!!!!!!!!!


 >:(
Kui mää ain olen paras?

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Apulantojen laatu
Saa niitä hiveniä ja seleeniä sisältäviä lantoja muualtakin kuin jaaralta... En perkule osta piraattien paskaa kun jäi niin paska maku niiden hommasta. Olin silloin vielä myyjänä maatalouskaupassa kun tekivät sen ison töppäyksen ja niiden takia oli elämä pilalla pitkän aikaa. Vielä ainakin meillä pelloissa kasvaa jotain vihreitä karvoja vaikka ei "suomalaista" apulantaa ole saaneetkaan ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Apulantojen laatu
Mulla oli tälle kevättä Yaran Pellon PE1 - hivenlannosta (sitä Agrin kasvu-sarjaa). Lannoitteen mukana oli ikävän paljon pölyä - johtuuko jostain prosessista, jolla hiventä lisätään, vaiko vaan muuten pölisi? Muuten ihan OK laatua oli. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kyllä oli pölyä. Mulla oli Kasvu Hiven Salpietaria. Vastatuuleen koneen täyttö aika ikävää. Muuten loistavaa tavaraa, raekoko just eikä melkein joka säkissä.

Viisaat sanovat että pöly johtuu siitä kun lannoitteiden rakeistus jäi vailinaiseksi suuren myynnin takia, eli osa lannoitteen hivenistä pölynä mukana.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Apulantojen laatu
jos ei laatu täsmää niin näyte erä ja kylmästi vaatimaan erän vaihtoa tai hyvitystä hinnassa.. jos kerran hintaa on ja laatua luvataan niin sitä pitää myös saada..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

+250

  • Vieras
Vs: Apulantojen laatu
Toista vuotta Belorin lannat käytös,ja ei voi kuin kehua.Täysin pölytöntä ja ei paakkuja eikä kiveä.Rekkalastillisen jälkeenkään ei kylvökoneen verkon päällä ollu mitää siivottavaa. 8)
Toimitus oli juuri niinkuin kauppaatehdes oli so*****.Ja jatkoski otan niiltä jos hinta on sopiva 8)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: Apulantojen laatu
Mulla oli tälle kevättä Yaran Pellon PE1 - hivenlannosta (sitä Agrin kasvu-sarjaa). Lannoitteen mukana oli ikävän paljon pölyä - johtuuko jostain prosessista, jolla hiventä lisätään, vaiko vaan muuten pölisi? Muuten ihan OK laatua oli. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kyllä oli pölyä. Mulla oli Kasvu Hiven Salpietaria. Vastatuuleen koneen täyttö aika ikävää. Muuten loistavaa tavaraa, raekoko just eikä melkein joka säkissä.

Kieltämättä pölysi totuttua enemmän, mulla oli Hiven PE4:sta ja Hiven NK:ta.