Tuli käytyä torstaina, kun ajattelin hyödyntää sadepäivän. Metko on semmoinen näyttely, että siellä saa rahalle vastinetta, koska nähtävää on aivan tajuttomasti. Jopa niin paljon, että aika tosiaan tahtoo loppua kesken. Ei mun tullut ainakaan joka kulmaa kierrettyä, koska työnäytöksiä on mukava seurata. Eniten kiinnostaa tällä hetkellä isäntälinjan leikkikalut. Naarva sykeharvesterin uusin versio vaikutti ihan mielenkiintoiselta. Semmosia nämä mettähommat on, että ei näissä mitään tienaa, mutta tuleepahan omat metsät kuntoon

Maansiirtokalustoa oli myös aika paljon näytillä. Ehkä vähän menee tarpeen ohi jotkut kurottajat ja vastaavat. Saisi enemmän vaan keskittyä metsäpuoleen, koska se aika ei vaan tahdo riittää. Sinänsä ihan mielenkiintoisia myllyjä on nuokin.
Alueen laajuuden ja hajanaisuuden takia karttaa joutuu tutkimaan oikein ajatuksella. Kaipaisin myös selkeämpiä opasteita polkujen risteykseen. Nyt ei tosin ollut samaa ongelmaa kun edellisellä kerralla. Huomasin, että olen yksin jollain polulla eikä ollut mitään hajua, että pitäisikö tästä vaan jatkaa eteenpäin. Sitten huomasin kun takana tulevat ihmiset alkoi oikaista metsään ja mää ajattelin, että no mennään. Kyllä siellä mettässä sitä väkeä sitten lopulta olikin aika lailla. No ei mitään, kyllä sieltä jonkun ajan päästä tuli taas työnäytösalue vastaan.
Ehkä näytöksiä voisi enemmän ketjuttaa. Nyt oli aika hyvä polku sieltä uloimman lenkin kautta. Voisi tehdä sillä tavalla, että näytökset alkaisivat 15min välein ja se etenisi sillain ketjussa, että voisi aina siirtyä ständiltä toiselle kun on hetken katsonut puintia.
Mahtoiko kukaan käydä taimikonhoitoalueella? Kävin siellä myöhään iltapäivästä, sitten kun oltiin pois lähdössä. Se oli kanssa jotenkin niin sivussa, että sai hetken aikaa etsiä, että löytää. Eipä siellä pahemmin väkeä ollut, mutta makkaranmyyjät oli kyllä aktiivisia. Olin vähän pettynyt kun tässä näyttelyssä ei sitten ollut mukana sitä UPM:n kehittelemää kitkentäkonetta. Sen työjälkeä olisi ollut mukava käydä katsomassa. Kehitys näyttää siltä, että metsänhoidon koneellistaminen jatkuu. Katselin Bracken istutuskonetta ja se oli mun mielestäni pätevän näköinen vehje. "Kauhalla" voi tehdä ensin matalan mättään joka tiivistetään tassulla. Painatuksen jälkeen kone istuttaa taimen keskellä mätästä. Muutama mätäs siinä oli tehtynä ja ne oli aika onnistuneen näköisiä.