Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Quicken nostosylinteri  (Luettu 18797 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Quicken nostosylinteri
Kuikasta en tiedä, mutta normaalisti kierteellä kiinitetyssä männässä on o-rengas siellä öljytiivisteenä. Toisinaanhan se kierteen pyöriminen on mekaanisesti lukittu esim sinne väliin kierretyllä ruuvilla tai stanssaamalla tms.

Jos se on alunperinkin tarkoitettu liimattavaksi niin sitten ei ehkä o-rengasta välttämättä ole.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Quicken nostosylinteri
Mikäli mä en nyt ole liian nukuksissa, niin...

Oikeastaan tavallinen 2-toiminen sylinteri ulos ajettuna ei voi pelkän sisäisen vuodon johdosta mennä sisään. Jokainen sentti liikkessä sisäänpäin tuottaa männän puolelta enemmän poistuvaa öljyä kuin varren puolelle tulee lisää tilavuutta. Ylimääräinen öljy on joko vuodettava ulos tai sitten menee järjestelmässä jonnekin muualle linjoja pitkin. Kuormaajassa sillä on rinnan toinen samanlainen, mekaanisesti samassa liikkeessä, eikä tällöinkään systeemi pysty alas menemään sisäisen vuodon johdosta, sama laki koskee sitä toistakin tunkkia.

Tilanne on toinen jos tunkki on läpimenevällä männänvarrella tms, jolloin tilavuudet ovat samat. Sellainen menee sisään sisäisen vuodon seurauksena.

Tätä "läpivuotoa" testasin niin että vaihdoin noston liittimet kipristyksen liittimiin ja päinvastoin. Sen jälkeen pistin tukijalat kuormaajan aisoihin ja laskin alas tukia vasten. Jos joku olisi vuotanut lohkossa niin eikö kauhan nokka, mikä oli painona olisi ollut maata vasten, siis jos lohko vuotaa. Ja ulos ei vuoda.

Eli ulos ei vuoda, lohko ei vuoda, aisat tippuu.

Tuo teoriani voi heittää jos sylinterissä tai jossakin muualla piirissä on remontin jäljiltä vielä ilmaa - silloin ilman kokoonpuristuminen voi vuototilanteessä sallia sisäänpäin menevää liikettä ainakin jonkin matkaa.

Tuo on ihan hyvä keino että sylinteri päätyyn, paineettomalta puolelta letkun liitin löysälle ja toiselle puolelle uudelleen painetta. Ei pitäisi tulla mitään siitä löysätystä, tai muuten se vuotaa.
Oikeastaan se letku pitää ottaa kokonaan irti, nimittäin monet lohkot antavat paluupuolellekin vähän painetta, ja muuten ei pysty päättelemään tuleeko se öljy (jota ei siis pitäisi tulla) sieltä sylinteristä vaiko letkusta päin... tai kummasta sylinteristä, rinnan kun ovat.

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Quicken nostosylinteri
Ei siellä ole O- rengasta, varren ja männän välissä on kartiopinta mikä tiivistää.
Ehkäpä mäntä on nyt lähtenyt pyörimään auki ja vuotaa, joka tapauksessa joudut avaamaan sen uudestaa.

Tuosta linkistä pääset tutkimaan rakennetta:
http://assert.alo.se/WebASP/Navigator/Quicke%20Remote?UserName=QuickeTrima&Password=customer@alo&LogOutUrl=http://www.quicke.nu

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Quicken nostosylinteri
Hyvä että joku tietää rakenteen.. silti mä jaksan ihmetellä miten se voi tulla alas..

Vaikka siellä ei olisi koko mäntää enää, se varsi vastaisi 1-toimista uppomäntätunkkia. Ja jos lohko pitää eli linjat on kiinni, sen ei mitenkään pitäisi voida liikkua sisäänpäin ?!?

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Quicken nostosylinteri
Varren läpimitta on niin pieni että jo pelkkien aisojen paino riittää shokin avautumiseen.
Mikäli mitään varoa ei olisi, sylinterin putken saisi pullautettua sopivassa tilanteessa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Quicken nostosylinteri
Varren läpimitta on niin pieni että jo pelkkien aisojen paino riittää shokin avautumiseen.
Mikäli mitään varoa ei olisi, sylinterin putken saisi pullautettua sopivassa tilanteessa.

Oikeastaan ainoa mahdollinen selitys. Tosin ainakin mun kuikassa ne varret ovat kuitenkin 40 mm, 200 bar tekisi 2,5 t joten aisaston geometriasta huolimatta tunkin varren  pitäisi kyllä kyetä tyhjät aisat pitämään kevyesti... mutta jos siellä on joku Redrockin rehuleikkuri tai iso alueaura työlaitteena niin sitten voi tehdä jo tiukkaa.

No, tämä ei varmaan auta alkuperäistä kysyjää kovinkaan paljon, aloin vaan miettimään omaa logiikkaani että missä mennään metsään .-/

Joissakin kuikan kauhasylintereissä on muuten mäntään sisäänrakennettu paineraja, sen jääminen raolleen roskan tms takia on aiheuttanut joskus ihmetystä.

Onko noissa muuten myös nostolle tuollainen linjakohtainen paineraja? Mun kuikassani ei tietääkseni ole, pelkästään lohkossa yhteinen tulevan painelinjan shokki ynnä juuri kauhasylintereiden sisällä, mutta tuo onkin niin vanha että uudet voivat olla erilaisia. Sellaisen jääminen hiukan vuotamaan vaikka roskan takia aiheuttaisi myös juuri kuvatut oireet.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Quicken nostosylinteri
Varren läpimitta on niin pieni että jo pelkkien aisojen paino riittää shokin avautumiseen.
Mikäli mitään varoa ei olisi, sylinterin putken saisi pullautettua sopivassa tilanteessa.

Oikeastaan ainoa mahdollinen selitys. Tosin ainakin mun kuikassa ne varret ovat kuitenkin 40 mm, 200 bar tekisi 2,5 t joten aisaston geometriasta huolimatta tunkin varren  pitäisi kyllä kyetä tyhjät aisat pitämään kevyesti... mutta jos siellä on joku Redrockin rehuleikkuri tai iso alueaura työlaitteena niin sitten voi tehdä jo tiukkaa.

No, tämä ei varmaan auta alkuperäistä kysyjää kovinkaan paljon, aloin vaan miettimään omaa logiikkaani että missä mennään metsään .-/

Joissakin kuikan kauhasylintereissä on muuten mäntään sisäänrakennettu paineraja, sen jääminen raolleen roskan tms takia on aiheuttanut joskus ihmetystä.

Onko noissa muuten myös nostolle tuollainen linjakohtainen paineraja? Mun kuikassani ei tietääkseni ole, pelkästään lohkossa yhteinen tulevan painelinjan shokki ynnä juuri kauhasylintereiden sisällä, mutta tuo onkin niin vanha että uudet voivat olla erilaisia. Sellaisen jääminen hiukan vuotamaan vaikka roskan takia aiheuttaisi myös juuri kuvatut oireet.


Näin varmaan on . Välillä aisat pysyy ylhäällä vaikka viikkokaupalla ja joskus on aikoja että laskevat muutamassa hetkessä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Quicken nostosylinteri
Mikäli mä en nyt ole liian nukuksissa, niin...

Oikeastaan tavallinen 2-toiminen sylinteri ulos ajettuna ei voi pelkän sisäisen vuodon johdosta mennä sisään. Jokainen sentti liikkessä sisäänpäin tuottaa männän puolelta enemmän poistuvaa öljyä kuin varren puolelle tulee lisää tilavuutta. Ylimääräinen öljy on joko vuodettava ulos tai sitten menee järjestelmässä jonnekin muualle linjoja pitkin. Kuormaajassa sillä on rinnan toinen samanlainen, mekaanisesti samassa liikkeessä, eikä tällöinkään systeemi pysty alas menemään sisäisen vuodon johdosta, sama laki koskee sitä toistakin tunkkia.

Tilanne on toinen jos tunkki on läpimenevällä männänvarrella tms, jolloin tilavuudet ovat samat. Sellainen menee sisään sisäisen vuodon seurauksena.

Tätä "läpivuotoa" testasin niin että vaihdoin noston liittimet kipristyksen liittimiin ja päinvastoin. Sen jälkeen pistin tukijalat kuormaajan aisoihin ja laskin alas tukia vasten. Jos joku olisi vuotanut lohkossa niin eikö kauhan nokka, mikä oli painona olisi ollut maata vasten, siis jos lohko vuotaa. Ja ulos ei vuoda.

Eli ulos ei vuoda, lohko ei vuoda, aisat tippuu.
Juu kuormaimen venttiilinkarat siis pitää. jäljelle jää sylinterien läpivuoto , mutta kumpi.

Ota paineettomalta puolelta letkunliitin irti – sinne kun kunnossa olevasta sylinteristä öljyä pitäisi tulla.

Jos tulee öljyä suoraan sylinteristä vika on siinä jos putkesta vika on toisella puolella.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Quicken nostosylinteri
Kuormaajan sylinterin turpa vuosi öljyä ulospäin. Vein sylinterin korjaamolle. Korjaamolla mäntää lämmitettiin että olisi saatu mäntä irti varresta, ei lähtenyt millään. Sitten katkaistiin silmukka varresta ja vaihdettiin turvan tiivisteet sitä kautta. Nyt se sitten vuotaa sisään eli kuormaaja tulee aika nopeasti alas. Vaihdettiin letkut toiseen lohkoon ja sama juttu. Sylinteri kävi koeponnistuksessa uudestaan ja väittivät että toimii. Laskee kuitenkin hetkessä alas.

Olisiko käynyt niin että männän ja varren välistä on mahdolliset tiivisteet paskana sen lämmityksen takia, kierteet ei vaan aukea millään.  Sen verran kuitenkin päästää läpi että aisat putoaa. Aika epätodennäköistä että se toinen sylinteri olisi korkannut itsekseen.

Joutuuhan sen purkamaan vielä kolmannen kerran mutta millä se todeksi näyttää korjaamolla että ei toimi koska heidän mielestään sylinteri on kunnossa ja vika jossain muualla.

Hitsaa mäntä kiinni varteen jos epäilet läpivuotoa kierteistä.

Tai jos suosiolla hakis uudet tunkit tarvikkeena? Lazilla on ollu muutenkin hyvää tuuria noissä rempoissa. Ei ihan vielä yllä maraanin tasolle mutta liki on. Lazilla on sentään muutama pari ehjiä kenkiä.... ;D

Juu, uuden sylinterin saa samalla rahalla kuin 1,5 tiivisteremonttia hydeliikkeessä  ;D Ehkä joutuu itse hitsailemaan päitä vähän uusiin kulmiin, ehkä ei.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 527
Vs: Quicken nostosylinteri
Kuormaajan sylinterin turpa vuosi öljyä ulospäin. Vein sylinterin korjaamolle. Korjaamolla mäntää lämmitettiin että olisi saatu mäntä irti varresta, ei lähtenyt millään. Sitten katkaistiin silmukka varresta ja vaihdettiin turvan tiivisteet sitä kautta. Nyt se sitten vuotaa sisään eli kuormaaja tulee aika nopeasti alas. Vaihdettiin letkut toiseen lohkoon ja sama juttu. Sylinteri kävi koeponnistuksessa uudestaan ja väittivät että toimii. Laskee kuitenkin hetkessä alas.

Olisiko käynyt niin että männän ja varren välistä on mahdolliset tiivisteet paskana sen lämmityksen takia, kierteet ei vaan aukea millään.  Sen verran kuitenkin päästää läpi että aisat putoaa. Aika epätodennäköistä että se toinen sylinteri olisi korkannut itsekseen.

Joutuuhan sen purkamaan vielä kolmannen kerran mutta millä se todeksi näyttää korjaamolla että ei toimi koska heidän mielestään sylinteri on kunnossa ja vika jossain muualla.

Hitsaa mäntä kiinni varteen jos epäilet läpivuotoa kierteistä.

Tai jos suosiolla hakis uudet tunkit tarvikkeena? Lazilla on ollu muutenkin hyvää tuuria noissä rempoissa. Ei ihan vielä yllä maraanin tasolle mutta liki on. Lazilla on sentään muutama pari ehjiä kenkiä.... ;D

Juu, uuden sylinterin saa samalla rahalla kuin 1,5 tiivisteremonttia hydeliikkeessä  ;D Ehkä joutuu itse hitsailemaan päitä vähän uusiin kulmiin, ehkä ei.

Ei saanu tarvikkeena 55 kuikan tiivisteitä parivuotta sitten,Arvokkaita olivat. Eli melkein uudet tarvike tunkit kerralla ja sitten ei oo tiivisteet jatkossa kalliita.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Quicken nostosylinteri
Kuormaajan sylinterin turpa vuosi öljyä ulospäin. Vein sylinterin korjaamolle. Korjaamolla mäntää lämmitettiin että olisi saatu mäntä irti varresta, ei lähtenyt millään. Sitten katkaistiin silmukka varresta ja vaihdettiin turvan tiivisteet sitä kautta. Nyt se sitten vuotaa sisään eli kuormaaja tulee aika nopeasti alas. Vaihdettiin letkut toiseen lohkoon ja sama juttu. Sylinteri kävi koeponnistuksessa uudestaan ja väittivät että toimii. Laskee kuitenkin hetkessä alas.

Olisiko käynyt niin että männän ja varren välistä on mahdolliset tiivisteet paskana sen lämmityksen takia, kierteet ei vaan aukea millään.  Sen verran kuitenkin päästää läpi että aisat putoaa. Aika epätodennäköistä että se toinen sylinteri olisi korkannut itsekseen.

Joutuuhan sen purkamaan vielä kolmannen kerran mutta millä se todeksi näyttää korjaamolla että ei toimi koska heidän mielestään sylinteri on kunnossa ja vika jossain muualla.

Hitsaa mäntä kiinni varteen jos epäilet läpivuotoa kierteistä.

Tai jos suosiolla hakis uudet tunkit tarvikkeena? Lazilla on ollu muutenkin hyvää tuuria noissä rempoissa. Ei ihan vielä yllä maraanin tasolle mutta liki on. Lazilla on sentään muutama pari ehjiä kenkiä.... ;D

Juu, uuden sylinterin saa samalla rahalla kuin 1,5 tiivisteremonttia hydeliikkeessä  ;D Ehkä joutuu itse hitsailemaan päitä vähän uusiin kulmiin, ehkä ei.

Ei saanu tarvikkeena 55 kuikan tiivisteitä parivuotta sitten,Arvokkaita olivat. Eli melkein uudet tarvike tunkit kerralla ja sitten ei oo tiivisteet jatkossa kalliita.

Just näin. Ne vanhat sylinterit voi vielä myydä nettikoneessa "pehmeätoimisina kaltevuussäätiminä" kalliilla  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Quicken nostosylinteri
Otin äsken kaikki kuormaimen letkut irti, tippuu eli varmasti sylinteri vuotaa. Täytyy illalla vaihtaa toisesta kuormaimesta sylinteri niin näkee sitten varmasti että kumpi on rikki. Sitten tempasee sinne miggilukon. Sen jälkeen jos ei toimi ne tarvikesylinterit.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Quicken nostosylinteri
Otin äsken kaikki kuormaimen letkut irti, tippuu eli varmasti sylinteri vuotaa. Täytyy illalla vaihtaa toisesta kuormaimesta sylinteri niin näkee sitten varmasti että kumpi on rikki. Sitten tempasee sinne miggilukon. Sen jälkeen jos ei toimi ne tarvikesylinterit.
Mun meni ohi... olekko sää kattonu ne tiivisteet?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Quicken nostosylinteri
Otin äsken kaikki kuormaimen letkut irti, tippuu eli varmasti sylinteri vuotaa. Täytyy illalla vaihtaa toisesta kuormaimesta sylinteri niin näkee sitten varmasti että kumpi on rikki. Sitten tempasee sinne miggilukon. Sen jälkeen jos ei toimi ne tarvikesylinterit.
Mun meni ohi... olekko sää kattonu ne tiivisteet?

2 kertaa  ;D. Tai ihan tuollaisia hommia tekevä firma on kahdesti sen jo avannut todenneet ehjäksi.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Quicken nostosylinteri
Otin äsken kaikki kuormaimen letkut irti, tippuu eli varmasti sylinteri vuotaa. Täytyy illalla vaihtaa toisesta kuormaimesta sylinteri niin näkee sitten varmasti että kumpi on rikki. Sitten tempasee sinne miggilukon. Sen jälkeen jos ei toimi ne tarvikesylinterit.
Mun meni ohi... olekko sää kattonu ne tiivisteet?

2 kertaa  ;D. Tai ihan tuollaisia hommia tekevä firma on kahdesti sen jo avannut todenneet ehjäksi.

Mikäs... ammattifirma se sellainen on joka joutuu oikeasti tarkistamaan tuon kahdesti  ;)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.