Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puimurin tekninen kesto.  (Luettu 32706 kertaa)

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Puimurin tekninen kesto.
mulla on tuollainen 2045 vm. 96. 1500 tuntia ajettu. ihan kelpo kone viime syksynä kauden jälkeen vaihdoin kaikki uudet hihnat ajohihnoja lukuun ottamatta ja uudet ketjut kun alkoivat olla loppu. ihan normi huollot oon tehnyt öljyt vaihtanut ja puhdistanut koneen kauden jälkeen. sopivan kokoinen kone ainakin itselle ja ihan riittävän tehokas. 340 euron vetoakseli tuli vaihdettua pari vuotta sitten, työläs remontti. muuten on pelannut ihan hyvin. jospa ajaisi kuitenkin reilun 2000 tuntia tuohon koneeseen, kun miellyttävä ajaa ja tekee hyvän puintijäljen.

deutsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57
Vs: Puimurin tekninen kesto.
deutz fahri m660 -81 pelitti tämän syksyn ilman ongelmia, puitavaa tosin näin eu-aikana niukasti eli 35 hehtaaria. Eipä taida näitä enää kovin monella olla. Muuten hyvä puimuri, mutta hammaskehiä tahtoo pehmeillä kelellä mennä. Hammas katkeaa pultin reijän kohalta.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Puimurin tekninen kesto.
Joo kyl mää oon sampoon joka vuos aina laatikkoöljyt vaihtannu..
se loota taitaa olla vähäsen alakanttiin suunniteltu..sekun on pääpiirteittäin sama kun 600 sarjassa..joka on siihenki liikan köykänen..
Muistan kun olin nuorempana kesähommissa huoltomiehen mukana,meil oli työn alla sampo 600 sarja,fahri ja sit clayson..jäi sen 8030 rakenne mm vaihelootan,pöytäpakin järeys miäleen.. nii näihin tehtiinki vaan huoltoja..noi korjaushommelit jäi sit sampoille..millonka oli samposta vetoakselit poikki pellolla? jos oli laitettu isommat renkaat...sit muihinki vaihettiit uuvet vetoakselit..nääs nois poikkimenevis akseleis oli sorvattu sierran jarrurummuille lukitus-seekeriura akseliin..!siitähän se sit mäni poikki,no olisin mää sen sorvarina tiänny itekki?mut miks tollasii tehään tuatantoon ja pannaan koneisiin kiinni?jotenki jäi nii miäleen keskentekonen kone..se oliki kultast 90 lukuu..nyttehän on kaik muuttunu??vai onko?
No ihmettelin tänä syksynä katkennutta teränkäyttö akselii 2045 sessa,oli hitsarilla ollu vähän maanatai/rapula päivä..meni sauman juuresta poikki-etupääst irki ja sit tökkäs maahan ja väänsi putken mutkal ja sit se mursi laakeri pukin samalla..onneks löyty agrimarketista hyllystä..sampo miähen ainoo onni!sit vaan pillillä kuumaa ja akseli suoraks ja hitsasin ite taas akselin ehjäks..eikä tullu tuanoinii mikään porilainen sauma..ny kestää..jos ei sit toisest pääst poikki mää?
Näit akseleit on menny usevammastaki poikki.. >:(
no aikas vähällä tänä vuonna pääs..ja kelitki oli kohallaan,et ei täs viitti enenpää valittaa.. ;D
Ny sit vaa korjaillaan ja huolletaan kone taas ens vuodeks kuntoon..

Voihan se olla että vetoakseleita on on sampoistakin mennyt, mutta tuo vetarien katkeaminen on kyllä nimenomaan calysonin harvoja tyyppivikoja! Laatikon säästämiseksi on ohennusura akselilla josta katkeaa rypiessä varsinkin isoilla pyörillä. Näitä akseleita ei muuten sitten tahdo enää mistään löytyä!
Kai maahantuojalta sentään alkuperäisvaraosana saa tuota kolkytkiloista murtopulttia? Märkänä syksynä niitä yleensä katkeilee ja ne jotka kestää, menee sit seuraavana syksynä, vaikka olis kuivempaakin. Monesti katkeaminen johtuu siitäkin, että variaattorin hitaimmalle säätävä automatiikka kytkintä painettaessa (vivusto) on poistettu käytöstä, jotta päästään kunnolla sudittelemaan kurapaikoissa... virittämättömät kai kestää.
tethering holes to their concave windings