Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paalihaarukan mallia  (Luettu 3688 kertaa)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Paalihaarukan mallia
Pohtiessani muovitettujen paalien kuljetusmahdollisuutta pellolta välivarastoon hoksasin, että jossain olen nähnyt semmoisen varsin yksinkertaisen nostolaitesovitteisen haarukan, jolla kyljellään olevan paalin saa kyytiin. Etukuormaajassa kun on paalipihti niin saisi kahta vietyä... tämä nyt konkretisoituu sen vuoksi tänä vuonna, kun yhdistelmäkone jättää paalit kyljelleen.

On noita joku tehtaalainenkin tekele olemassa, mutta jos mallin sais, niin eiköhän tuommoisen putkesta hitsaisikin? Tai jos lähes ilman saa käytetyn, niin sekin käy :)

Olisko jollain laittaa kuvaa/mittoja?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

lehtis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Paalihaarukan mallia
Pohtiessani muovitettujen paalien kuljetusmahdollisuutta pellolta välivarastoon hoksasin, että jossain olen nähnyt semmoisen varsin yksinkertaisen nostolaitesovitteisen haarukan, jolla kyljellään olevan paalin saa kyytiin. Etukuormaajassa kun on paalipihti niin saisi kahta vietyä... tämä nyt konkretisoituu sen vuoksi tänä vuonna, kun yhdistelmäkone jättää paalit kyljelleen.

On noita joku tehtaalainenkin tekele olemassa, mutta jos mallin sais, niin eiköhän tuommoisen putkesta hitsaisikin? Tai jos lähes ilman saa käytetyn, niin sekin käy :)

Olisko jollain laittaa kuvaa/mittoja?

http://www.elho.fi/WebRoot/1000211/ProductPage.aspx?id=1000253&MainCategory=6&SubCategory=43

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 692
Vs: Paalihaarukan mallia
Jos on säädettävät trukkipiikit, ja ne saa traktorin perään, niin ei tarvii muuta kuin heittää viemäriputket piikkien ympärille.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Paalihaarukan mallia
Jos on säädettävät trukkipiikit, ja ne saa traktorin perään, niin ei tarvii muuta kuin heittää viemäriputket piikkien ympärille.

Näin on, mutta...trukkipiikit olen nekin itse hitsannut ja kovin kiinteät ovat. Ja noit Elhon sivut katoin jo aikaisemmin, mut en niistä oikein saanut kaikkea irti.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Paalihaarukan mallia
quickella on putkimalliset ja putket pyörii ei riko muoveja ja on muutenkin hellävaranen ja kun putket ottaa pois niin alla on piikit jolla voit sitten nostella kahta olki/heinä paalia suosittelen ja siihen saa myös nostolaite adapterin

Wesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Paalihaarukan mallia

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: Paalihaarukan mallia
Nokka hienosilppurin kulmavaihde/vetolaitteesta saa oivan kantotelineen.