Olen yllättynyt siitä kuinka paljon miellyttävämpi Hitecin vaihteisto on verrattuna Mezzon karvalakkiversioon. Ero ei rajoitu pelkästään nykimättömään pikavaihteistoon vaan myös perusvaihteisto pelaa pehmeämmin ja takeltelematta. Poislukien aluvaihde, jossa on säilynyt kankeusmomenttia mukana. Nappikytkintä, kun oppii käyttämään, niin sitä tulee käytettyä aina kun kone on pikkuisenkin liikkeessä. Sähköinen suunnanvaihtoviiksi on ihan oma lukunsa käytettävyyden parantumisessa. Nämä parannukset nopeuttaa työntekoa ihmeen paljon. Tämä ei ole enää sellaista panssarivaunun ajamista vaan jotain ihan muuta.
Taitaa olla joku päivitys vaihteensiirtoon tapahtunut jo kun Megat siirtyivät 8X50 malleihin, ainakin omissa on -94 8100:ssa ja -95 8400:ssa jäykempi vaihteensiirto kuin -97 8450:ssä on. Tosin 8450:ssä on jo yli 10th mittarissa kun nuo toiset vasta siinä 8th ajettuja. Tuossa -94:ssa on myös eri välitykset vaihteistossa ja DPS:ssa, kulkee vakiosäädöillä 47. Liekö sitten joku Ruotsalaisten malli kun sieltä on ostettukin.
Kyllä tuohon Valmetin nopeaan ohjaukseen kesti hetki jousittamattomalla 50 km/h mallilla totutella mutta menee juuri sinne minne kuski haluaa pienillä ohjauslliikkeillä ainakin 14pr palarenkailla. Tauruksen vyörenkailla puolestaan menee 20km/h vauhdeista ylöspäin sinne minne tie kallistaa, tuuli kuljettaa ja onni suo.