Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Oiliko sama täti...?  (Luettu 1294 kertaa)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Oiliko sama täti...?
Oliko tämä se sama täti, joka liikenneministerinä ensitöikseen hassasi liikennerahoja Huutokosken rataan kotikonnuilleen, rataan, jolla ei ole mitään käyttöä:

http://www.suomenmaa.fi/etusivu/vehvil%C3%A4inen_haluaako_sdp_el%C3%A4kevaalit_6391754.html

Jätkä

  • Vieras
Vs: Oiliko sama täti...?
 Sitä pitää nyt toivoa, että raiteilla henkilöliikenne vapautetaan kilpailulle ja viisumivapaus saadaan Venäjälle, niin silloin saadaan vanha junayhteys toimimaan Pietari-Vaasa välillä ilman että Venakot kävisivät rahojaan tuhlaamassa Helsingissä. Tai mitäpä Vaasasta kunhan ne Venakot roudataan lapin hiihtokeskuksiin.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/Finnish_railroad_network-fi.svg

Ja se 42 milj € mitä tuohon Huutokoski radan kunnostukseen laitettiin, vaikuttaa jotenkin pikkusummalta vaikka Afganistanin presidentille luvatulle 30 milj € vuosittaiselle tuelle. Ei ollut  rahapulaa kokoomuksen piireissä, vaikka rahat menevät heimopääliköille, että voivat rahoittaa ase ja huumekauppaa. Nythän viemmkin demokratiaa ja sivistystä Amerikkalaisten puolesta takapajulaan.

Viimeksi muokattu: 29.05.13 - klo:08:10 kirjoittanut Jätkä

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65901
Vs: Oiliko sama täti...?
ja eikös huutokoski ollu päätetty jo muinoin kun siellä oli vielä käyttöä eikä vr järjestäny ittiään kuljetuksista ulos, mikä se olikaan se minimi vaunumäärä jonka vr:ltä irtoaa kuljetukseen ??   oliko joku 70 vaunua vai mitä?                 moni suomifirma käyttää yhteen kuljetukseen moisen määrän kerralla.

               nooooo, se on samaa tasoa taas tämä tonnien nostot rekoilla, saadaan lisää ulkomaisia pimeitä kuskuuvirmoja suomalaisten sijalle ja taas talous hurraa!

                  pianpa ollaan mosampikin kanssa samoilla tasoilla, ulkomaiset vie ja soomipoika vikisee!

yks.9

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2741
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Vs: Oiliko sama täti...?
Sitä pitää nyt toivoa, että raiteilla henkilöliikenne vapautetaan kilpailulle ja viisumivapaus saadaan Venäjälle, niin silloin saadaan vanha junayhteys toimimaan Pietari-Vaasa välillä ilman että Venakot kävisivät rahojaan tuhlaamassa Helsingissä. Tai mitäpä Vaasasta kunhan ne Venakot roudataan lapin hiihtokeskuksiin.

Ja se 42 milj € mitä tuohon Huutokoski radan kunnostukseen laitettiin, vaikuttaa jotenkin pikkusummalta vaikka Afganistanin presidentille luvatulle 30 milj € vuosittaiselle tuelle. Ei ollut  rahapulaa kokoomuksen piireissä, vaikka rahat menevät heimopääliköille, että voivat rahoittaa ase ja huumekauppaa. Nythän viemmkin demokratiaa ja sivistystä Amerikkalaisten puolesta takapajulaan.
Niinkuin sokea auttaisi toista tien yli, on tuo sivistyksen vienti Suomesta. Mutta eihän sitä ole missään kielletty olemasta tollukka

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Oiliko sama täti...?
Sitä pitää nyt toivoa, että raiteilla henkilöliikenne vapautetaan kilpailulle ja viisumivapaus saadaan Venäjälle, niin silloin saadaan vanha junayhteys toimimaan Pietari-Vaasa välillä ilman että Venakot kävisivät rahojaan tuhlaamassa Helsingissä. Tai mitäpä Vaasasta kunhan ne Venakot roudataan lapin hiihtokeskuksiin.

Ja se 42 milj € mitä tuohon Huutokoski radan kunnostukseen laitettiin, vaikuttaa jotenkin pikkusummalta vaikka Afganistanin presidentille luvatulle 30 milj € vuosittaiselle tuelle. Ei ollut  rahapulaa kokoomuksen piireissä, vaikka rahat menevät heimopääliköille, että voivat rahoittaa ase ja huumekauppaa. Nythän viemmkin demokratiaa ja sivistystä Amerikkalaisten puolesta takapajulaan.

 http://www.adressit.com/vetoomussavonlinnahuutokoski

http://www.saarakarhu.net/index.php/kapalanjalkia-saara-karhu/246-savonlinna-huutokoski-radan-henkiloeliikenteen-avaaminen

http://yle.fi/uutiset/savonlinna-huutokoski_-radan_kaytto_tyoryhman_selvitettavaksi/6147742

  Ei mitään perustetta avata henkilöliikenne radalla. Vaatii vielä kymmeniä miljoonia, että on siinä kunnossa että venälääset sitä myöten menis Keskisen kyläkauppaan tuhlaamaan rahojaan.

  Joku täällä kirjoitti että Mauri Miettisen aikoinaan puuhaama Pelloksen rata on samanlainen" turha "rata. Kävin Pelloksen tehdasvierailulla keväällä. Pelloksen tehdas on euroopan suurin vaneritehdas. 70% valimiista tuotteista kulkee satamaan raiteita pitkin. Pelloksen tehdas tekee pelkästään kuusivaneria. Silti tehdasalueella on koivutukkia valtavat määrät. Kun kysyttiin syytä, niin vastaus oli että alue toimii lastausalueena. Autot tuovat lähialueelta koivutukit ja Pelloksella ne lastataan junaan. Juna vie ne Kouvolan kautta Savonlinnan vaneritehtaalle. Ei voi viedä Huutokosken kautta, koska rata siellä ei ole sähköistetty. Siis koko Huutokosken radan kunnostushan perustui metsäteollisuuden kuljetuskyvyn parantamiseen. Siihen pakettiin kuului myös metsäteiden parantaminen. Kyllä tässä Huutokoski radassa rahat meni täysin hukkaan. Olisi kannattanut oikeesti kysyä UPM:ltä ja VR:ltä mikä on järkevää.
  Kaksi naista lobbasi tämän radan. Toinen oli Vehviläinen toinen se vihiriä toimittaja joka ei onneksi päässyt enää eduskuntaan. ;D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Huutokoski%E2%80%93Parikkala-rata

Sepedeus

  • Vieras
Tällaista satua se täti lasketteli
ja eikös huutokoski ollu päätetty jo muinoin kun siellä oli vielä käyttöä eikä vr järjestäny ittiään kuljetuksista ulos, mikä se olikaan se minimi vaunumäärä jonka vr:ltä irtoaa kuljetukseen ??   oliko joku 70 vaunua vai mitä?                 moni suomifirma käyttää yhteen kuljetukseen moisen määrän kerralla.

               nooooo, se on samaa tasoa taas tämä tonnien nostot rekoilla, saadaan lisää ulkomaisia pimeitä kuskuuvirmoja suomalaisten sijalle ja taas talous hurraa!

                  pianpa ollaan mosampikin kanssa samoilla tasoilla, ulkomaiset vie ja soomipoika vikisee!

http://www.lvm.fi/web/fi/puheet/puhe/-/view/821250

  Ne rahat jotka kepuhallitus laittoi "muka" puunsaannin turvaamiseen, niin meni kyllä kankkulan kaivoon. Kyllä ennemmin kannattaisi laskea puunmyynnin veroa, kuin lisätä tuollaista rahan tuhlaamista.  :o

Jätkä

  • Vieras
Vs: Oiliko sama täti...?
Sitä pitää nyt toivoa, että raiteilla henkilöliikenne vapautetaan kilpailulle ja viisumivapaus saadaan Venäjälle, niin silloin saadaan vanha junayhteys toimimaan Pietari-Vaasa välillä ilman että Venakot kävisivät rahojaan tuhlaamassa Helsingissä. Tai mitäpä Vaasasta kunhan ne Venakot roudataan lapin hiihtokeskuksiin.

Ja se 42 milj € mitä tuohon Huutokoski radan kunnostukseen laitettiin, vaikuttaa jotenkin pikkusummalta vaikka Afganistanin presidentille luvatulle 30 milj € vuosittaiselle tuelle. Ei ollut  rahapulaa kokoomuksen piireissä, vaikka rahat menevät heimopääliköille, että voivat rahoittaa ase ja huumekauppaa. Nythän viemmkin demokratiaa ja sivistystä Amerikkalaisten puolesta takapajulaan.

 http://www.adressit.com/vetoomussavonlinnahuutokoski

http://www.saarakarhu.net/index.php/kapalanjalkia-saara-karhu/246-savonlinna-huutokoski-radan-henkiloeliikenteen-avaaminen

http://yle.fi/uutiset/savonlinna-huutokoski_-radan_kaytto_tyoryhman_selvitettavaksi/6147742

  Ei mitään perustetta avata henkilöliikenne radalla. Vaatii vielä kymmeniä miljoonia, että on siinä kunnossa että venälääset sitä myöten menis Keskisen kyläkauppaan tuhlaamaan rahojaan.

  Joku täällä kirjoitti että Mauri Miettisen aikoinaan puuhaama Pelloksen rata on samanlainen" turha "rata. Kävin Pelloksen tehdasvierailulla keväällä. Pelloksen tehdas on euroopan suurin vaneritehdas. 70% valimiista tuotteista kulkee satamaan raiteita pitkin. Pelloksen tehdas tekee pelkästään kuusivaneria. Silti tehdasalueella on koivutukkia valtavat määrät. Kun kysyttiin syytä, niin vastaus oli että alue toimii lastausalueena. Autot tuovat lähialueelta koivutukit ja Pelloksella ne lastataan junaan. Juna vie ne Kouvolan kautta Savonlinnan vaneritehtaalle. Ei voi viedä Huutokosken kautta, koska rata siellä ei ole sähköistetty. Siis koko Huutokosken radan kunnostushan perustui metsäteollisuuden kuljetuskyvyn parantamiseen. Siihen pakettiin kuului myös metsäteiden parantaminen. Kyllä tässä Huutokoski radassa rahat meni täysin hukkaan. Olisi kannattanut oikeesti kysyä UPM:ltä ja VR:ltä mikä on järkevää.
  Kaksi naista lobbasi tämän radan. Toinen oli Vehviläinen toinen se vihiriä toimittaja joka ei onneksi päässyt enää eduskuntaan. ;D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Huutokoski%E2%80%93Parikkala-rata

 Luuletko että Vehviläinen olisi keksinyt jotain itse? Ostettavissa koko ämmä.  Kyllä se on lähtenyt metsäteollisuudesta päin, mutta aika vaan meni vasemmalta ohi. Mutta näyttää ne suunitelmat elävän vieläkin.
http://www.tem.fi/files/33834/TimoValke_Rataverkon_raakapuuterminaali-_ja_kuormauspaikkaverkosto_jarjestelman_kehittaminen_13_8_2012_TV_2.pdf
 Saa nähdä miten VR pystyy estämään tämän Proxionin tuloa radalle. http://www.proxion.fi/proxiontrain