Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pellonvuokrauksesta  (Luettu 14072 kertaa)

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Pellonvuokrauksesta
Do dii, eli pellon vuokraaja on on irtisanomassa sopimusta sillä perusteella että on myymässä pellot pois. Käsittääkseni se ei oikeuta vuokrasopimuksen mitätöintiin. Kuinkas olette menetelleet tälläisessä tapauksessa?

sopimus on tehty viideksi vuodeksi, josta josta kaksi takanapäin.

Viimeksi muokattu: 22.05.13 - klo:14:54 kirjoittanut Reino

krest yanin

  • Vieras
Vs: Pellonvuokrauksesta
Viljelet sopimuksen täyteen, tietysti ilmoitat asian mahdolliselle ostajalle...  ;D

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Pellonvuokrauksesta
Määräaikainen vuokrasopimus lakkaa ilman irtisanomista vuokrakauden päättyessä. Vuokranantaja voi irtisanoa  vuokrasopimuksen päättymään välittömästi kesken vuokra-ajan, jos vuokraoikeus on luvatta siirretty toiselle tai vuokranmaksu laiminlyöty eikä sitä ole kehotuksesta kuukauden kuluessa maksettu tai vuokran kohteen kunnossapito on laiminlyöty olennaisesti.

Toistaiseksi voimassaoleva voidaan irtisanoa milloin tahansa ellei siinä ole jotain lisäpykälää irtisanomisajasta.

Eli jos olet hoitanut velvoitteesi, ei voida irtisanoa ilman sinun suostumusta. Toki voit neuvotella jonkin irtisanomismaksun, eli diskonttaat isot voitot loppukaudelta ja molemmat ovat tyytyväisiä ;).

antti-x

  • Vieras

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Vs: Pellonvuokrauksesta
http://www.farmit.net/talous/lakiasiat/maanvuokra/vuokra-alueen-omistajanvaihdos

Peltojen vuokraaja ei voi kai irtisanoa, mutta uusi omistaja voi?


Viimeisellä rivillä:
"Kolmanneksi jos vuokramies on ottanut vuokra-alueen hallintaansa ennen luovutusta, sitoo vuokrasopimus ostajaa kiinteistönkaupassa."

Calte

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
On vaikea tehdä mitään idioottivarmaksi, koska idiootit ovat niin nerokkaita.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pellonvuokrauksesta
Viljelet sopimuksen täyteen, tietysti ilmoitat asian mahdolliselle ostajalle...  ;D

Juurikin näin.

Tai sitten """myyt""" vuokraoikeutesi sopivalla hinnalla, eli pirun kalliilla tietysti
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Kalliola

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Pellonvuokrauksesta
Minä ostin joskua peltoa jotka oli vuokrattu kolmelle vuokralaiselle. Yksi näistä oli niin hieno mies että sano että jos minä ne pellot ostan, niin hän luovuttaa osuutensa minun viljelyyn. Kahden isännän kanssa vuokrasopimus siirtyi kaupan mukana minulle.... noooo meni reilu vuos ja toinen näistä vuokralaisista kuoli ja seuraavana keväänä aloin kysellä perikunnalta että mitä he aikovat tehdä (Perikunnan on mahdollista jatkaa viljelyä) Ilmoittivat siirtäneensä sopimuksen tälle kolmannelle isännälle......prkl Näinhän vuokralainen ei saa tehdä. Tästä meinas tulla suorastaan riidanpoikanen kun olin sitä mieltä että kun perikunta ei viljele niin minä viljelen ja tämä kolmas oli sitä mieltä että hän viljelee.... Soitettiin sitte te-keskuksen lakimiehelle ja kysyttiin sieltä miten asia menee niin oikeassahan minä olin. 

Onneksi tämä isäntä tarkisti myös sen että sopimus siirtyy samoilla ehdoilla kaupan mukana uudelle omistajalle ja koskapa siinä edellisen omistajan tekemässä sopimuksessa oli vuokran summasta so***** että se sovitaan vuosittain....... Minä sovin sen sopivaksi ;D ;D ;D
Mitä eroa on sorsalla...

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Pellonvuokrauksesta
Do dii, eli pellon vuokraaja on on irtisanomassa sopimusta sillä perusteella että on myymässä pellot pois. Käsittääkseni se ei oikeuta vuokrasopimuksen mitätöintiin. Kuinkas olette menetelleet tälläisessä tapauksessa?

sopimus on tehty viideksi vuodeksi, josta josta kaksi takanapäin.
Pellon tukioikeudet kuitenkin ovat pellon vuokraajalla, joten eipä tuossa mitään hätää ole, viljelet kauden loppuun. Jos uusi omistaja ei tähän suostu, niin myyt tukioikeudet eniten tarjoavalle. 8). Ja mielestäni vuokrasopimus sitoo myös uutta omistajaa ja pellon myyjän on asia kyllä kaupantekotilanteessa kerrottava.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Pellonvuokrauksesta
Haet kiinnityksen vuokraoikeudelle, niin olet vahvoilla  ;)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Pellonvuokrauksesta
Jos uusi omistaja ei tähän suostu, niin myyt tukioikeudet eniten tarjoavalle.

Onko tukioikeuksille enää kunnon markkinoita ? Eikö ne mene uusjakoon vuoden päästä ? Nyt jopa tukioikeudettoman vuokramaan haaliminen on osoittautunut kaukaa viisaaksi strategiaksi seuraavalle tukikaudelle, eikö.

-SS-

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Pellonvuokrauksesta
Do dii, eli pellon vuokraaja on on irtisanomassa sopimusta sillä perusteella että on myymässä pellot pois. K
Pellon tukioikeudet kuitenkin ovat pellon vuokraajalla, joten eipä tuossa mitään hätää ole, viljelet kauden loppuun.

nestori2 kertoo maan omistajasta eli vuokralle antajasta, Reino vuokralle ottajasta eli vuokraviljelijästä. Eikö? Tuo vuokraaja on hankala titteli.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Pellonvuokrauksesta
Do dii, eli pellon vuokraaja on on irtisanomassa sopimusta sillä perusteella että on myymässä pellot pois. K
Pellon tukioikeudet kuitenkin ovat pellon vuokraajalla, joten eipä tuossa mitään hätää ole, viljelet kauden loppuun.

nestori2 kertoo maan omistajasta eli vuokralle antajasta, Reino vuokralle ottajasta eli vuokraviljelijästä. Eikö? Tuo vuokraaja on hankala titteli.

Toisaalta aika helppokin, sillä molemmat on vuokraajia  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Lada

  • Vieras
Vs: Pellonvuokrauksesta
Huoneistovuokrassa on hyvä olla takuuvuokra mukana näinä päivä. Vuokralainen voi rikkoa koko asunto ja tehdä mitä van pahaa asuntonnelle. Onko peltovuokrauksesa tarvittaessa pyydettyä takuuvuokra? Hehtaarihintaa kuuluu sitten jakaa kuukausille vai vuosille ja niistä laske takuuvuokra?