Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kärcherissä ongelmaa..  (Luettu 15020 kertaa)

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Kärcherissä ongelmaa..
Kyseessä on siis Kärcherin HDS 995 eli tollane ammattitason kuumavesi pesuri ja ongelmana on että poltin ei toimi.. Polttimeen ilmeisesti menee vettä koska savuttaa aivan helvetisti valkoista savua joka on sellaista vesihöyryn tuntuista ja vesikään ei tietysti siis lämpene yhtään. Tarkistussilmästä katsottuna liekki kuitenkin näyttää normaalilta. Laitteessa vilkkuu myös vikakoodi 2F. Asiapalstalta löytyi selvitys vikakoodille: 2F = Vaihda vedenpuutevarokkeen kielikytkin ja pudista vedenpuutevaroke mutta toi selitys ei kyllä miulle sano mitään.. ;D Mistähän tässä pitäs alkaa vikaa etsimään..

Edit, tuo vedenpuutevaroke siis ilmeisesti estää poltinta käynnistymästä jos vettä ei tule..Mutta eihän se kait selvitä helvetillistä savutusta..? Ja tässä tapauksessa poltin kun käynnistyy

Viimeksi muokattu: 04.05.13 - klo:22:35 kirjoittanut massikka_mies

Power By Perkins

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
Kaverilla tuollainen piti käyttää huollossa sitten pelitti.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
onko vaiheet ok?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
On
Power By Perkins

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
ja polttimen puhallin pyörii?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
Juu kyllä pyörii
Power By Perkins

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
jos vettä pesään menis niin se suihaas sinne kyl kylmälläki? mä jotenki tota puhallinta silti.. jasiis se on sulla pelannu samas paikas/samalla jatkoroikalla tms?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
jos vettä pesään menis niin se suihaas sinne kyl kylmälläki? mä jotenki tota puhallinta silti.. jasiis se on sulla pelannu samas paikas/samalla jatkoroikalla tms?
Hmm.. Puhallin kyllä mielestäni pyöri.... Ja on ollu samalla paikkaa joten vaiheet on kunnossa.

Eiku hetkinen, en muuten olekkaa varma vaikka sinne vettä meniskiii, eihän sitä veden menemistä sinne kait huomaa vaikka muuten pelaa kylmänä ihan normaalisti?

Viimeksi muokattu: 04.05.13 - klo:23:15 kirjoittanut massikka_mies

Power By Perkins

Farmiake

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
Mulla teki samaa mutta pesuri on 698. Mulla vika oli tankin päällä olevassa kannessa josta lähtee pa-putki puhaltimen päässä olevalle pumpulle. Siinä on o-rengas tiivistys mutta jostain syystä oli  reikä menny soikeaksi mutta kun laittoi lemmarin tiukalle niin rupes pelittään. Saman kannen alla on muuten sakka suodatin ainakin minun mallissa, liekkö tukossa.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
niinno raaka ilman saantiki tekee varmasti vaaliaa mut jos höyry on kostiaaki? noo tutkaile lisää rauhas..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
Täs menee kyl ihan selvästi vettä sinne pannuun.... Isäukko oli sen verra tutkinu et kuulemma oli iha kostee koko pannu sisältä eli ei ilmaa ei saa
Power By Perkins

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
Täs menee kyl ihan selvästi vettä sinne pannuun.... Isäukko oli sen verra tutkinu et kuulemma oli iha kostee koko pannu sisältä eli ei ilmaa ei saa
  Onko käynyt mielessä, että siinä pannussa saattaisi olla ihan oikea reikä, jonka korroosio on syövyttänyt ?

Ite vaihdan kuumavesipesuri alle 10 vuoden vanhana, niin on isommilta poltinmurheilta välttynyt.
Jos sinne polttimeen on päässyt kaatumaan jokin öljypurkki nurin, niin savua tulee paljon ja pitkään.

Syöpyminen on pahin juttu siinä poltinkammiossa.  :(
Tuskahiki on köyhän sauna...

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
nojaa.. yli 15 v kärkkeri ja eikä se ny oo paliua tarvinnu.. säilytys ja käyttö vaikuttaa, jäähdyttää kunnolla käytön lopuksi.. eipäkai nuo värkit vahvempia oo mitä vanhoos että seki tekee..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Jätkä

  • Vieras
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
Eikös kannata ensinmäisenä vaihtaa uusi suutin siihen polttimoon ja samalla katsoa että se polttoaine pumppu jaksaa pumputa löpöä niin että se tulee kutakuinkin sumuna siitä suuttimesta.  10 minutin homma ja kannattaa ajatella kahdesti sit niitten sytyttimenjohtojen kanssa ettei ota sähköiskua tai tee siitä poltimonkannesta liekinheitintä kun testaa sitä painetta ja suutinta. Jos ei vieläkään toimi oikein, niin sit polttoainepumpun sakkakuppi vois tyhjentää. Pumppu on yksinkertainen rataspumppu ja muistaakseni viimevuonna maksoi reilun satasen. Ota kameralla kuvat eri työvaiheista, niin osat tulevat oikeinpäin takaisin laitettaessa. Oma kone oli loppusyksyllä lainassa,  pyörittivät väärinpäin niin pumppu rikkoontu. Harmitti vaan kun itse tarvitsin pesuria keväällä ja silloin totesin vian ton tyyppisenä savutteluna.

Tossavainen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 108
Vs: Kärcherissä ongelmaa..
895 savutteli samalla tavalla ja välillä tuli kipinää putkesta. Polttoaineen imuletku murtunut, sai ilmaa sekaan varsinkin vajaalla tankilla. Väliaikainen pikakorjaus eristysnauhalla, uusi letku edelleen hankkimatta viiden vuoden jälkeen  ::)