Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktori kaatui katolleen  (Luettu 5953 kertaa)

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Traktori kaatui katolleen
Painetussa Aamulehdessä vielä parempi kuva. Kyseessä liikennetraktori ja jos nopeus lähellä viittäkymppiä ja etukuormaajan kauha tökkään maahan, niin helpostihan se heittää kuperkeikan nokan ympäri. Mies tippui kyydista ja jäi siis traktorin alle. Että ei se turvavyö liene yhtään turha kapistus traktorissakaan, kun liikenteessä ajetaan, pysyy ainakin kuski hytissä. Muuten Valtran ohjaamo tuossakin on hyvin muotonsa pitänyt.

Monttööri

  • Vieras
Vs: Traktori kaatui katolleen
Mitenkään ottamatta kantaa tähän kyseiseen  onnettomuuteen niin usein kuitenkin näkee tiellä kulkevia traktoreita joissa on  etukuormaajan aisat liian lähellä maata . Toki on niin että joidenkin traktorien vakio ajovalot eivät valaise pimeällä jos aisat on edessä etumaskin korkeudella . Olisiko tämä syy siihen että opetellaan ajamaan aisat ihan alhaalla vai jokin muu syy. Päiväsaikaan  näkyvyys ei voi olla syy moiseen ajatapaan. Etukuormaaja koneissa pitäisikin olla vakiona ja  pakollisena   yläajovalot .

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2799
Vs: Traktori kaatui katolleen
hallituksen toimet alkavat purra

tiestö rapistuu käsiin suomessa
tässä jälleen 1 onneton tapaus

http://yle.fi/uutiset/painauma_tiessa_aiheutti_traktoriturman/6594102

Harhaanjohtava otsikointi.

( kuten aloittajan muutkin aloitukset, pöljä, sä.)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Traktori kaatui katolleen
Mitenkään ottamatta kantaa tähän kyseiseen  onnettomuuteen niin usein kuitenkin näkee tiellä kulkevia traktoreita joissa on  etukuormaajan aisat liian lähellä maata . Toki on niin että joidenkin traktorien vakio ajovalot eivät valaise pimeällä jos aisat on edessä etumaskin korkeudella . Olisiko tämä syy siihen että opetellaan ajamaan aisat ihan alhaalla vai jokin muu syy. Päiväsaikaan  näkyvyys ei voi olla syy moiseen ajatapaan. Etukuormaaja koneissa pitäisikin olla vakiona ja  pakollisena   yläajovalot .

---Minä ajan Valtralla aisat aika alhaalla.Ne on tosin puskutukien varassa.Kauha käännettynä hyvin lähelle yläasentoa.Koskaan ei ole aisat ottaneet maahan pompussa...
--yläajovalot on,aisat sen takia aika alhaalla,että pimeällä Quicken kiiltävä vakain heijastaa jos liian ylhäällä.Yksi asia on näkyvyys.Hydrauliikka täytyy muistaa nollat jottei vahingossa tökkää joikkarista..

Fuller

  • Vieras
Vs: Traktori kaatui katolleen
Tuossakin ikävässä tapauksessa mieleen tulee sana, tilannenopeus.

tolasvw

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Traktori kaatui katolleen
Sekin täytyy muistaa ettei vahinko tule kello kaulassa. Jaksamisia omaisille.

Monttööri

  • Vieras
Vs: Traktori kaatui katolleen
Mitenkään ottamatta kantaa tähän kyseiseen  onnettomuuteen niin usein kuitenkin näkee tiellä kulkevia traktoreita joissa on  etukuormaajan aisat liian lähellä maata . Toki on niin että joidenkin traktorien vakio ajovalot eivät valaise pimeällä jos aisat on edessä etumaskin korkeudella . Olisiko tämä syy siihen että opetellaan ajamaan aisat ihan alhaalla vai jokin muu syy. Päiväsaikaan  näkyvyys ei voi olla syy moiseen ajatapaan. Etukuormaaja koneissa pitäisikin olla vakiona ja  pakollisena   yläajovalot .

---Minä ajan Valtralla aisat aika alhaalla.Ne on tosin puskutukien varassa.Kauha käännettynä hyvin lähelle yläasentoa.Koskaan ei ole aisat ottaneet maahan pompussa...
--yläajovalot on,aisat sen takia aika alhaalla,että pimeällä Quicken kiiltävä vakain heijastaa jos liian ylhäällä.Yksi asia on näkyvyys.Hydrauliikka täytyy muistaa nollat jottei vahingossa tökkää joikkarista..

Niin tai sitten niistä napeista jotka on ainakin vanhemmissa kyynärnojissa .Menee nopeaa aisat alas jos varsinkin lasku on uivassa asennossa ja virtausaika max joka yleensä onkin näin kun niitä kuormaajan lisähydrauliikan liittimiä ei saa paikoilleen käynnissä ellei lohkot ole tuossa "ohjelmoinnissa" .Joskus haalarin hihansuun nepparikin painaa huomaamatta noita kyynärnojan nappuloita .

Olisiko poiskytkeytyvä etukuormainhydrauliikka määrätyssä ajonopeudessa esim. 20 kmh vaikea ohjelmoida jo tehtaalla Valtraan?  Toinen varmistus  olisi etukuormaajan kauhan tms laitteen lukituksen varmistava anturin ja hälytyslaitteen virittäminen koppiin  . Pieni hinta turvallisuudesta.?