Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ei tarvitse olla 200000 euron metsävarusteltua Valtraa  (Luettu 10591 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Minua huvittaisi rakentaa jostain 35 Massikasta + metsäkärrynraadosta ""metsäkone"". Myisi etuakselin LandeHandelle varaosiksi ja tekisi linkkuohjauksen. Sit kauhea hydepumppu aisalle  :D

Tällaisia on jo tehtykin ja ilmeisesti ihan hyviäkin. Nokkaa pitäisi varmaan lyhentää.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

roadman

  • Vieras
Minua huvittaisi rakentaa jostain 35 Massikasta + metsäkärrynraadosta ""metsäkone"". Myisi etuakselin LandeHandelle varaosiksi ja tekisi linkkuohjauksen. Sit kauhea hydepumppu aisalle  :D

Tällaisia on jo tehtykin ja ilmeisesti ihan hyviäkin. Nokkaa pitäisi varmaan lyhentää.

Pumppu nokalle ja ajovoimanotosta veto kärriin ois kova  pistäis nelikko traktorit koville. Hommaa vielä tasauspyörästön lukolla olevan eli 63 tai nuorempi.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Mitäköhän pahaa noi kuskit on tehny että joutuvat tuolla tuulessa ja tuiskussa olemaan ja viellä riskeeraamaan oman henkensä kun jäävät alle jos noi keksinnöt sattuu kaatumaan. Vaikka noissa vanhoissa vehkeissä on suuri nostalgia-arvo  niin kyllä nykykopit työpaikkana on aika mielekkäät.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Mitäköhän pahaa noi kuskit on tehny että joutuvat tuolla tuulessa ja tuiskussa olemaan ja viellä riskeeraamaan oman henkensä kun jäävät alle jos noi keksinnöt sattuu kaatumaan. Vaikka noissa vanhoissa vehkeissä on suuri nostalgia-arvo  niin kyllä nykykopit työpaikkana on aika mielekkäät.

Lueppa sellanen teos kun "kylmä kyyti traktorilla"
Siihen aikaan tehtiin todellisia mettätöitä lapin savotoilla. Pakkasta 40 astetta ja tukki liikkus!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Mitäköhän pahaa noi kuskit on tehny että joutuvat tuolla tuulessa ja tuiskussa olemaan ja viellä riskeeraamaan oman henkensä kun jäävät alle jos noi keksinnöt sattuu kaatumaan. Vaikka noissa vanhoissa vehkeissä on suuri nostalgia-arvo  niin kyllä nykykopit työpaikkana on aika mielekkäät.

Lueppa sellanen teos kun "kylmä kyyti traktorilla"
Siihen aikaan tehtiin todellisia mettätöitä lapin savotoilla. Pakkasta 40 astetta ja tukki liikkus!

En kyllä viitti lukea mutta se nyt vaan on fakta että paljon on  metsäihmisiä sairastunut/loukkaantunut/kuollut huonojen työolojen ja vaarallisten koneiden johdosta. Siksi pidän tämän vuosituhanne kaluston paljon mielekkäämpänä kun nuo hytittömät hirvitykset.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Mitäköhän pahaa noi kuskit on tehny että joutuvat tuolla tuulessa ja tuiskussa olemaan ja viellä riskeeraamaan oman henkensä kun jäävät alle jos noi keksinnöt sattuu kaatumaan. Vaikka noissa vanhoissa vehkeissä on suuri nostalgia-arvo  niin kyllä nykykopit työpaikkana on aika mielekkäät.

Lueppa sellanen teos kun "kylmä kyyti traktorilla"
Siihen aikaan tehtiin todellisia mettätöitä lapin savotoilla. Pakkasta 40 astetta ja tukki liikkus!

En kyllä viitti lukea mutta se nyt vaan on fakta että paljon on  metsäihmisiä sairastunut/loukkaantunut/kuollut huonojen työolojen ja vaarallisten koneiden johdosta. Siksi pidän tämän vuosituhanne kaluston paljon mielekkäämpänä kun nuo hytittömät hirvitykset.

Ei se nykyajan kalusto tee sen autuaammaks. Loukkaantuu niitä ihmisiä edelleen vaikka olis kuinka nykyaikaset koneet.

Millon on hakkuukouran välis puristuksis kun on jättäny koneen käyntiin.
Tai sit sivullinen saanu osuman ketjuluodista.
Kyllä niitä kaikenlaisia vaan sattuu oli koneet millaset tahansa

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Mitäköhän pahaa noi kuskit on tehny että joutuvat tuolla tuulessa ja tuiskussa olemaan ja viellä riskeeraamaan oman henkensä kun jäävät alle jos noi keksinnöt sattuu kaatumaan. Vaikka noissa vanhoissa vehkeissä on suuri nostalgia-arvo  niin kyllä nykykopit työpaikkana on aika mielekkäät.

Lueppa sellanen teos kun "kylmä kyyti traktorilla"
Siihen aikaan tehtiin todellisia mettätöitä lapin savotoilla. Pakkasta 40 astetta ja tukki liikkus!

En kyllä viitti lukea mutta se nyt vaan on fakta että paljon on  metsäihmisiä sairastunut/loukkaantunut/kuollut huonojen työolojen ja vaarallisten koneiden johdosta. Siksi pidän tämän vuosituhanne kaluston paljon mielekkäämpänä kun nuo hytittömät hirvitykset.

Ei se nykyajan kalusto tee sen autuaammaks. Loukkaantuu niitä ihmisiä edelleen vaikka olis kuinka nykyaikaset koneet.

Millon on hakkuukouran välis puristuksis kun on jättäny koneen käyntiin.
Tai sit sivullinen saanu osuman ketjuluodista.
Kyllä niitä kaikenlaisia vaan sattuu oli koneet millaset tahansa
niin tai meteoriitti tippunut päähän.


Toki kaikkea voi sattua ja nykykoneet on tosi vaarallisia erikoistilanteissa mutta sitä on turha koittaa väittää että eikö työturvallisuus koneiden osalta olisi mennyt  tosipaljon eteeenpäin näistä puolitelavehkeisstä. Ehkä suurimmat ongelmat on kuitenkin yleiskunnon osalta nykykoneissa kun fyysistä rasitusta ei ole muttapientä värinää ym asiaa on puhumatta siitä pankin taakasta mikä voi olla mukana.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JackSparrow

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 343
Suurin syy ettei näe näitä vanhan ajan hankinta hakkajia on LAISKUUS  eihän siinä kovin helposti irtoo normi tunti palkka mutta ensi harvennukset on ihan ok  ja siistiä tulee kun osaa homman. Turhaa se on mistään traktorin kaatumisesta huolestua, vaarallisin työkalu mettähommissa on moottorisaha. Ajatelkaa jos moottorisaha keksittäis nyt, ei sitä millään saisi hyväksytty työkaluiksi....
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Paremmin noilla puoliteloilla pääsee kuin kehnolla "neli"vedolla.
Toissa talvena metsä ja turveteiden aukojat joutuivat kaivelemaan puolitelat ja valmetit ja masserit esiin. Ei isotkaan valtut edenneet mihinkään sellaisessa hangessa mikä muutamassa viikossa satoi.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Maasto näytti tosi mukavalta, tuollaisessa metsässä olisi ilo ajaa. Oli siellä joku puukin  ;)

---just...ihan hatunnostoa vaan Dextalle.Olis vaan mukava nähdä kuinka kulkee täkäläisissä maastoissa kun ei meinaa riittää 20.8-38 takarenkailla Valtra maavara...ynnä rinteet.Kyllä tasaisessa kanervikossa ajelee millä vaan.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Minua huvittaisi rakentaa jostain 35 Massikasta + metsäkärrynraadosta ""metsäkone"". Myisi etuakselin LandeHandelle varaosiksi ja tekisi linkkuohjauksen. Sit kauhea hydepumppu aisalle  :D

Tällaisia on jo tehtykin ja ilmeisesti ihan hyviäkin. Nokkaa pitäisi varmaan lyhentää.

Sattui löytymään aiheeseen sopiva kuva ..

Se nokkaylitys olisi aika hankala, sanoisinko mahdoton. Omassa linkkulelussa on nokka huimasti korkeammalla kuin 35:ssä, ja silti sillä tulee puskettua ojanpenkkoja ihan tosissaan :-(
Ei tarvitse olla kuin paikka jossa ojan toinen puoli on reilusti ylempänä kuin toinen. Pyörät kun putoavat ojaan niin nenä puskee siellä penkan sisällä... tuo nyt menee panssarin varassa vaikka hiukan väkisin kun takapäässä sattuu olemaan vähän 'ylimääräistä' painoa (ei tuossa kuvassa).

Parasta on kun joku on vielä jättänyt ne kaivuumaat valliksi siihen ylemmän puolen penkalle... :-/

Viimeksi muokattu: 20.04.13 - klo:10:06 kirjoittanut metsajussi

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3342
Hatun nostoa! Leimikko lähellä tallia kun oli noin "lämmpimän" näköinen. Tossa yhdistyy harrastus ja hyötyliikuntaa eikä pääöma vaivaa. Ite ajan noi ensiharvennukset ja siivoukset takaveto 6600 fordilla ja juontokoura. 500-2500€ hankinta hakkuita vuositain, ja polttopuut päälle. Risutaa ja tallaa urat kun on plussa ja lapioi vähäsen ne pahimmat paikat niin pärjää, onneksi on ollut paljon lunta viime vuosina. Mulla metsät onneks teiden varsilla. Päätehakkuut ja selvät harvenukset pystykauppana.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Paremmin noilla puoliteloilla pääsee kuin kehnolla "neli"vedolla.
Toissa talvena metsä ja turveteiden aukojat joutuivat kaivelemaan puolitelat ja valmetit ja masserit esiin. Ei isotkaan valtut edenneet mihinkään sellaisessa hangessa mikä muutamassa viikossa satoi.

Kärkiauratkin on keksitty, ei siellä umpisessa kannata ryönätä jos sitä hankea alkaa olla puolenmetrin verran ja enemmän.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27817
  • vastustan
Paremmin noilla puoliteloilla pääsee kuin kehnolla "neli"vedolla.
Toissa talvena metsä ja turveteiden aukojat joutuivat kaivelemaan puolitelat ja valmetit ja masserit esiin. Ei isotkaan valtut edenneet mihinkään sellaisessa hangessa mikä muutamassa viikossa satoi.

Kärkiauratkin on keksitty, ei siellä umpisessa kannata ryönätä jos sitä hankea alkaa olla puolenmetrin verran ja enemmän.
mehtämallin linko ja pakki päälle ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Kärkiauratkin on keksitty, ei siellä umpisessa kannata ryönätä jos sitä hankea alkaa olla puolenmetrin verran ja enemmän.
No kun ei ne valtut jaksaneet pukata niitä kärkiauroja.
Ei täälläpäin juuri enään linkoja käytetä, kärkiauralla näyttää olevan lähes kaikki turve- ja metsätiet auratun.