Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paripyörät  (Luettu 9215 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Paripyörät

Meneekö missään koneessa 65- sarjalaisen eturenkaan rinnalle vastaava tuumakoko vai olisko järkevä valita vähän pienempi? Esim. jos kumi on 14.9r28, pitäiskö olla 13.6r28? Fordissa (ZF) olkatapin kallistusta on vain nimeksi, mutta deeressä senkin edestä.  :P  Entäs takana? Millirenkaan rinnalle vastaava tuumakoko vai vähän pienempi?
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Paripyörät
Ostat semmoset levikkeet mihin sulla on varaa.

Kopottunneet ja halkeilleet 80 luvun kleeberit ei paljoa maksa.  ;D
Kui mää ain olen paras?

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Paripyörät
jos oikeasti haluu "ristus notta" levikkeistä on jotain hyötyä  eikä vain ole koristeena:

paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,

Viimeksi muokattu: 17.04.13 - klo:18:59 kirjoittanut miller

vielä viisi

Naturalis

  • Vieras
Vs: Paripyörät
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Turha sitten on pareja laittaa jos matalammat pistää...  ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Paripyörät
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...

[PeX]

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Paripyörät
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...
Keulapäässä on mukava ku on vähä matalemmat parit rinnalla. Näin ainakin valtrassa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Paripyörät
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...
Keulapäässä on mukava ku on vähä matalemmat parit rinnalla. Näin ainakin valtrassa.
Aijaa jonnikalla ei oo ollut ongelmia vaikka olis kauhankin kerännyt kiviä täyteen...

[PeX]

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Paripyörät
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...
Keulapäässä on mukava ku on vähä matalemmat parit rinnalla. Näin ainakin valtrassa.
Aijaa jonnikalla ei oo ollut ongelmia vaikka olis kauhankin kerännyt kiviä täyteen...
Meleko kankiaksi menee ohjaus. Varsinkin asfaltilla/sementillä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Paripyörät
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...
Keulapäässä on mukava ku on vähä matalemmat parit rinnalla. Näin ainakin valtrassa.
Aijaa jonnikalla ei oo ollut ongelmia vaikka olis kauhankin kerännyt kiviä täyteen...
Meleko kankiaksi menee ohjaus. Varsinkin asfaltilla/sementillä.
Onko siinä joku vika??

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Paripyörät
Tuli huomattua, että saman merkin ja mallisarjan koneissakin on eroja etuakselin ja etupyörien kallistuksen suhteen. Kaverilla MF 6280:ssä on 65-sarjan renkaan rinnalla vastaavan korkuinen tuumasarjan rengas. No itsellä kun jäi ylimääräiseksi omaan koneeseen sopivat vanteet, laitoin ne loppuun ajettujen renkaiden kanssa paripyöriksi omaan MF 6290:iin. Jousitetulla etuaksilalla varustetussa koneessa etupyörät olivatkin sen verran kallellaan, että eipä tullut tämän jälkeen kääntymisestä mitään ja tämä rengastus jäi vain kokeiluksi. Komean näköinen se kyllä oli kaksien 65-sarjan renkaiden kanssa! ;)

Laina-Valtrassa ollaan käytetty myös 65-sarjan juuripyörän kanssa vastaavan korkuista tuumasarjalaista. Rengaspaineita vain on pidetty paripyörässä hieman juuripyörää matalampana, ettei väännä liiaksi.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

[PeX]

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Paripyörät
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...
Keulapäässä on mukava ku on vähä matalemmat parit rinnalla. Näin ainakin valtrassa.
Aijaa jonnikalla ei oo ollut ongelmia vaikka olis kauhankin kerännyt kiviä täyteen...
Meleko kankiaksi menee ohjaus. Varsinkin asfaltilla/sementillä.
Onko siinä joku vika??
Useampaa valtraa ajanu parien kanssa. Kyllä niiden ohjaustehostimesta loppuu teho jos etuparit on juuripyörien kans saman korkuset.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Paripyörät
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...
Keulapäässä on mukava ku on vähä matalemmat parit rinnalla. Näin ainakin valtrassa.
Aijaa jonnikalla ei oo ollut ongelmia vaikka olis kauhankin kerännyt kiviä täyteen...
Meleko kankiaksi menee ohjaus. Varsinkin asfaltilla/sementillä.
Onko siinä joku vika??
Useampaa valtraa ajanu parien kanssa. Kyllä niiden ohjaustehostimesta loppuu teho jos etuparit on juuripyörien kans saman korkuset.
No eipä oo sitäkään etua sitten kun valmettimiehet haukkuvat sitä kun jonnikan pyörät kallistuu kääntyessään...

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Paripyörät
Useampaa valtraa ajanu parien kanssa. Kyllä niiden ohjaustehostimesta loppuu teho jos etuparit on juuripyörien kans saman korkuset.
No eipä oo sitäkään etua sitten kun valmettimiehet haukkuvat sitä kun jonnikan pyörät kallistuu kääntyessään...

C130:s ollaan siis pidetty 65-sarjaa olevien juuripyörien rinnalla saman korkuisia tuumasarjan paripyöriä. Etukuormaajan kans on ohjaus vähän raskas, mutta ilman kuormaajaa ei oo ongelmia.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Paripyörät
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...

niin tosimiehethän laittaa pykälää isommat paripyörät  jos mahdollista  ;D

tosi hyvät ajaa tiellä kun on kaks saman kokoista nakkia rinnakkain.. hakee kohtuu tehokkaasti kaikki montut/nännit tiestä..

mitä hyötyä siitä alhaisesta pintapaineesta on jos ei kuiteskaan ole "pitoja"??

kaikenlaisia variaatioita on kokeiltu ... 650 x38/20,8 x 38...... 20,8x38 /20,8 38 ..... 650x38 /18,4 38 ...... 650x 38/650 38 .... 520x42 /520 42 ....  710 38 / 20,8 38..   
650 x42 / 20,8 38..

paras maku on jäänny 710x38 / 20,8 38 ...  650x42 / 20,8 x38..   650x38/18,4 x38                         
 


vielä viisi

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: Paripyörät
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...
kaikenlaisia variaatioita on kokeiltu ... 650 x38/20,8 x 38...... 20,8x38 /20,8 38 ..... 650x38 /18,4 38 ...... 650x 38/650 38 .... 520x42 /520 42 ....  710 38 / 20,8 38..   
650 x42 / 20,8 38..

paras maku on jäänny 710x38 / 20,8 38 ...  650x42 / 20,8 x38..   650x38/18,4 x38                       
Onko sulla MB Tracci tai County? Vai missä muussa koneessa on 38 etupyörät? Eikös tässä kumminkin etuparipyöristä puhuttu?  ???

Mutta joo, kyllä mun mielestä jos haetaan paripyöristä sitä hyötyä mitä peltokaytössä yleensä ensisijaisesti haetaan eli pienempää pintapainetta niin kyllä niitten paripyörien pitäisi olla samankorkuiset kuin juuripyörän.

Viimeksi muokattu: 17.04.13 - klo:22:25 kirjoittanut bouli