T-170
paljon puhuttu egr, hiottu pois. Huolto kertoi laittaneensa 171:sen ohjelman, mitä eroa lienee...
pto rpm 596, 175 ps max ja pto rpm 540, 168,8 ps
maximum torque 2373, sit lopetettiin väännätys.
T: Kone on kunnossa
Tuo vääntö...täyttä paskapuhetta,2373 NM tuollasesta lypsykoneesta...ei ikinä.
Taitaa olla 540:llä mitattu
Tuosta jos oikaisemalla lasketaan (pitäsi vielä huomioida hävikki matkalla moottorista dynoon), niin n. 680 Nm moottorissa 540 pto-kierroksia vastaavalla moottorin nopeudella, jonka oletin olevan 1900. Jos siis dyno-mittaus oli tehty 540- pto-kierroksilla, kuten tekstistä ymmärsin. Maksimimomentti on vielä alempana eli jossakin 1500 paikkeilla. Tehohan on tunnetusti momentin ja kulmanopeuden tulo eli jos teho on vakio ja kierrokset puolitetaan (1000 pto vs moottorin 2000), niin momentti tuplaantuu ja vastaavasti 540 vajaa nelinkertaistuu.