255:ssa taitaa olla sitten jo rasvattavia laakereita enemmän mut lueppas huvikseks viestiketju:
Claas 255... "cam follower" -löytyy kun selaat viestiketjuja eteenpäin koneet ja laitteet osiossa.
KJL tuntui ainakin olevan kesemmällä pätevä vastaamaan kysmykseen onko claas 255 hyvä
Kone kuin kone, saan sen rikki... ajamalla.
Joo tuosta pätevyydestä niin tiä. Kyllä claassi ihan yhtä hyvä on kuin muutkin tiettyyn rajaan asti. Siis aina jossain vaihees tulee kaikilla paalaimilla vastaan se raja, jonka jälkeen alkaa remontit. Oikeestaan claassin ikävin piirre on se, että joskus joutuu remontin yhteydes särkemään ehjiäkin laakereita saadakseen rikkoutuneen vaihdettua. 250:s ei muistaakseni ollu ainutkaan telan laakeri rasvattava. 255:sta ainakin huoltomiehen mukaan menee enemmän vetopuolen laakereita kuin vapaan pään, molempien päiden ollessa rasvattavia. Muutama kertakäyttölaakeri on koneen oikealla puolella siinä sidonnan hihnapyörien luona ja 3 rasvaamatonta siellä MPS-pakan vapaas pääs. Onhan siinä konees suunnitteluvirheitä, mutta miten lie toisten merkkien suunnitteluvirheiden kans? Öljypumpun korjauksen selvitin jo muistaakseni aikasemmin. Verkotin on ainakin mun mielestäni ihan hyvä/varmatoiminen muutaman taikatempun jälkeen. Siis onhan 255:s hyviä ja huonojakin asioita, mutta, kun ne tietää, sen kans oppii elämään. Ikään kuin oppii ennakoimaan... Pahin paskankerääjä paljastui tänä kesänä sieltä taaemman alarullan vasemmasta päästä. Kolo, josta moskan pitäis poistua, on niin syvä, ettei sormet tahdo yltää kunnolla...