Oletan vuosimallin perusteella, että kyseessä on lännen CM-8
lusikkahaarukka, suhteellisen kestävä kone se on, jos jonkinmoisella
pidolla (huollolla) ollut
eli CM 8, traktoripohjainen, (02-03 srj valtran (silloinen teollisuusmalli
valmetista) perä ja voimansiirto valtraa, loppu komponenttia
runko länkkärin valmistetta, etuakseli carraoro, kestää normaalia
käyttöä, teloja ei kestä ,banjon keinutapit porsii.
tän ikäisille jo järjestään tehty koneremppa, vuodesta olikohan -89
sylinteriputken tiivisteet vaihtu kestävämpiin.
normaalia kulumaa ja kremppaa tänikäisissä koneissa, riippuu
toki huollosta (lue... ennakoivasta huollosta, säästyy monilta
kalliilta remonteilta...)
jarrut tosiaan kuivat levyjarrut, kannattaa pistää jo oman
turvallisuuden vuoksi kuntoon, osat halpoja ja helppo rempata
osaavalle
sähköviat ominaisuus tänikäisille, jos joskus sähkörane asialla,
tsekkaa et koneessa on PÄÄVIRTAKYTKIN ja toimiva sellainen.
hydrauliikkapumpun kardaani, ristinivelet kannattaa tsekata
säännöllisesti ja rasvata, hajottaa muuten jäähdyttäjän jos
ristinivel porsii.
kaivulaitteeseen kannattaa uusia heloja/tappeja jos kovin
väljiä /etenkin kaivupukin helat/akseli, jämäköittää
kaivuhommaa oleellisesti, ja puominkäännön rajoitinventtiilit
ei "lukkiudu" ääriasennossa
jos kyseessä C8 / C10 kyseessä komponenttirakenteinen
kaivuri, jossa valmettia/valtraa/sisudieseliä vain moottori.