Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vastuu mihinkä se katosi Jyrki ?  (Luettu 1925 kertaa)

Von Göpel

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.

Veeti

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Vastuu mihinkä se katosi Jyrki ?
Jos Suomessa otettaisiin pakollinen politiikkojen vastuuvaatimus, ei meillä olisi yhtään kepupolitiikkoa.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
no harmittaisko se?   mutta kuinka monta kokkareministeriä sitten tilalla?

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Talouskriisi iski Desitonnilaankin.

Emännys haukkui Desitonnia pers´aukiseksi siaksi. (ekonomiska grisen)

;D

Kui mää ain olen paras?

ENTER

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
"Heidi Tanhua käytti puheenvuoron epäterveestä kilpailusta ja peräänkuulutti valtion omistajaohjausta. Erityisen huonona esimerkkinä hän mainitsi valtionsomisteisen Kemiran myynnin norjalaiselle Yaralle, jonka seurauksen lannoitteiden hinnat ovat nousseet kestämättömälle tasolle. Hän piti myös huolestuttavana sitä, että yhä suurempi osa suomalaisista yrityksistä ulos liputtaa toimintansa tai myydään monikansallisille yhtiöille.

Ministeri Koskinen vastasi, että hän ei ota vastuuta Kemiran myynnistä."

aika härski ministeri
ensin vaatii kemiran tuhoa
ja sitten ei ota siitä vastuuta :o

http://www.alueperiskooppi.fi/uutiset/584-kotimaisen-elintarviketuotannon-jatkuminen-suomessa-heraetti-keskustelu-maa-ja-metsaetalousministeri-koskisen-vierailulla
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Veeti

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
"Heidi Tanhua käytti puheenvuoron epäterveestä kilpailusta ja peräänkuulutti valtion omistajaohjausta. Erityisen huonona esimerkkinä hän mainitsi valtionsomisteisen Kemiran myynnin norjalaiselle Yaralle, jonka seurauksen lannoitteiden hinnat ovat nousseet kestämättömälle tasolle. Hän piti myös huolestuttavana sitä, että yhä suurempi osa suomalaisista yrityksistä ulos liputtaa toimintansa tai myydään monikansallisille yhtiöille.

Ministeri Koskinen vastasi, että hän ei ota vastuuta Kemiran myynnistä."

aika härski ministeri
ensin vaatii kemiran tuhoa
ja sitten ei ota siitä vastuuta :o

http://www.alueperiskooppi.fi/uutiset/584-kotimaisen-elintarviketuotannon-jatkuminen-suomessa-heraetti-keskustelu-maa-ja-metsaetalousministeri-koskisen-vierailulla

Mitä se toimittaja taas täällä huutelee?

Sepedeus

• Vieras
Ministerin tulee ennen tehtävänsä vastaanottamista vannoa virka- ja tuomarinvala tai antaa vastaava vakuutus, mikäli hän ei ole sitä aikaisemmin tehnyt.

Vala vannotaan tai vakuutus annetaan ensimmäisessä valtioneuvoston yleisistunnossa hallituksen nimittämisen jälkeen (ns. valtioneuvoston järjestäytymisistunto).

http://valtioneuvosto.fi/tietoa-valtioneuvostosta/perustietoa/fi.jsp

Tuomarinvalan kaava on säilynyt muuttamuttomana vuodesta 1734.
"Minä N. N. lupaan ja vannon Jumalan ja hänen pyhän evankeliuminsa kautta (vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta), että minä parhaan ymmärrykseni ja omantuntoni mukaan kaikissa tuomioissa tahdon tehdä ja teen oikeutta niin köyhälle kuin rikkaallekin ja tuomitsen Jumalan ja [Ruotsin] lain ja laillisten sääntöjen mukaan: etten koskaan minkään varjolla lakia vääristele enkä vääryyttä edistä sukulaisuuden, lankouden, ystävyyden, kateuden ja vihan tahi pelon tähden taikka lahjan ja antimien tahi muun syyn takia, enkä syytöntä syylliseksi taikka syyllistä syyttömäksi tee. Minä en myöskään ennen tuomion julistamista enkä sen jälestä ilmaise oikeutta käyville enkä muille niitä neuvotteluita, joita Oikeus suljettujen ovien takana pitää. Kaiken tämän tahdon täyttää ja täytän uskollisesti, rehellisenä ja totisena tuomarina, ilman kavaluutta ja juonia, niin totta kuin Jumala minua auttakoon ruumiin ja hengen puolesta."