Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urat pellossa  (Luettu 17025 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Urat pellossa
Niin, mitäs teette näille lohkoille keväällä?



Farmitissa on jotain asiasta,  http://www.farmit.net/kasvinviljely/2013/03/13/mita-kylvetaan-talle-pellolle

Ne mitä itse sotkin ni laitan viherlannotukselle ja sitten syysvehnälle.


Olis kiva tietää mitä esmes nimimerkki SamiT tekee jurttisukellusten jälkeen tallatuille pelloillensa?

Lainaan luvatta häneltä kuvaa: ;D




Viimeksi muokattu: 16.03.13 - klo:12:50 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Urat pellossa
http://www.youtube.com/watch?v=t8xlqgzFP-o

Ottaa vaan fältin kauniiseen käteen.
Kui mää ain olen paras?

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Urat pellossa
http://www.youtube.com/watch?v=_zEBmhpz1bo&list=UUt5eVShAMltyWREENodolrQ

Tuo on hiukka zetor1234567890:n tyylistä touhua.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Urat pellossa



Olis kiva tietää mitä esmes nimimerkki SamiT tekee jurttisukellusten jälkeen tallatuille pelloillensa?



Kuvan luvatta lainaamiseen myönnetty lupa. Se pelto tuli kynnettyä jurtin jäljiltä, kuva on 2011 syksyltä eli 2012 siinä kasvoi kauraa ja tulikin huimaava 3 tonnin keskisato. Nyt taas kynnettynä ja toivotaan kunnollisempaa satomäärää tälle vuodelle.



Tässä kuvassa kyntöä tammikuussa 2013 viime syksyn samalla tavoin ryvetyllä jurttimaalla. Mahtanee mennä päin p*rsettä sato tänä vuonna ellei routa ehtinyt iskeä ennen lumisateita.

Viimeksi muokattu: 16.03.13 - klo:17:35 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Urat pellossa
Se mitä itte olen ollut tekemisissä näiden jurttirypemisten kanssa niin ei ollut mitään hätää jos syksyllä pääsi kyntämään pellon. Silloin koneet oli kyllä luokkaa samin kokoa joten ei tallattu mitenkään kauhean syväälle vaikka pinta liiskattiin aika hurjaan kuntoon. Toki ei ollu niin märkiä kesiä kuin viime vuonna. Seuraavana vuonna kasvoi joko vehnä tai juurikas ihan yhtälailla.

Tollanen ura jos jää keväksi niin se on oikeasti haaste koska mahdollinen vesi ei poistu kovin nopeasti keväällä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Urat pellossa
Se mitä itte olen ollut tekemisissä näiden jurttirypemisten kanssa niin ei ollut mitään hätää jos syksyllä pääsi kyntämään pellon. Silloin koneet oli kyllä luokkaa samin kokoa joten ei tallattu mitenkään kauhean syväälle vaikka pinta liiskattiin aika hurjaan kuntoon. Toki ei ollu niin märkiä kesiä kuin viime vuonna. Seuraavana vuonna kasvoi joko vehnä tai juurikas ihan yhtälailla.

Tollanen ura jos jää keväksi niin se on oikeasti haaste koska mahdollinen vesi ei poistu kovin nopeasti keväällä.

Mun mielestä se ura ei mitenkään liity sihen veden seisomisen ongelmaan, vaan sihen että kun sen tasottaa liian myöhään keväällä, tulee sihen kuiva multakerros ja siinäpä ei se jyvä sitten idäkään. Vituttaa puida vihreitä raitoja valmistuneiden kanssa....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Urat pellossa
Se mitä itte olen ollut tekemisissä näiden jurttirypemisten kanssa niin ei ollut mitään hätää jos syksyllä pääsi kyntämään pellon. Silloin koneet oli kyllä luokkaa samin kokoa joten ei tallattu mitenkään kauhean syväälle vaikka pinta liiskattiin aika hurjaan kuntoon. Toki ei ollu niin märkiä kesiä kuin viime vuonna. Seuraavana vuonna kasvoi joko vehnä tai juurikas ihan yhtälailla.

Tollanen ura jos jää keväksi niin se on oikeasti haaste koska mahdollinen vesi ei poistu kovin nopeasti keväällä.

Mun mielestä se ura ei mitenkään liity sihen veden seisomisen ongelmaan, vaan sihen että kun sen tasottaa liian myöhään keväällä, tulee sihen kuiva multakerros ja siinäpä ei se jyvä sitten idäkään. Vituttaa puida vihreitä raitoja valmistuneiden kanssa....

Niin mutta sen uran pohja on hieman kovempi jolloin siinä seisoo vesi inansa pitempään mikä estää muokkauksen keväällä tarpeeksi aikaisin. Tämä skännän esittämä ilmiö tulee myöskin esiin juuri niin että esim äestettäessä vedetään äkeellä hienoa pintamaata esim vesivakoon jolloin siihen jää höttöinen maa jokakuivana ei anna kasvupotentiaalia siemenelle. Viljassa ongelma on pienempi mutta esim paljon parjatussa juurikkaassa joka kylvetään melko pintaan ongelma on laaja. Siksi juurikaspelto kynnetään yleensä poikittain riveihin nähden koska muuten voisi koko rivi jäädä höttömaahan.

Noin yleisesti voi onneksi todeta että pahimmat urat seuraa samaa konetta millä pelasteetaan vahingot eli äskettäin kynnettyyn syntyy herkemmin uria ja ne poistuu auralla. Suorakylvössä ja nurmessa uria ei synny niin herkästi mutta ne on paljon haastavempia poistaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Urat pellossa
Niin juu oletko skännä kännissä että ymmärrät sepustusta vai näyttääkö kaikki heprealta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Urat pellossa
Niin juu oletko skännä kännissä että ymmärrät sepustusta vai näyttääkö kaikki heprealta.

Olen, mutta kyl toi edellinen taas meni sinne sun päistetie-osastolle... :o :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

realisti

  • Vieras
Vs: Urat pellossa
Vain muutama lohko oli niin märkiä että jäi muokkaamatta, muut joko kynnettiin tai jyrsittiin. Hitaasti nuo urat keväällä kuivaa, syysmuokkaus aina paras noihin. Keväällä moomma-levikkeet paikalleen ja jyrsimellä tasaamaan loput.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Urat pellossa



Tämä Samin kuva on joku kuvamanipulaatio, ei värifilmiä oltu keksitty silloin kuin tuollaisilla ajettiin  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Urat pellossa
Niin juu oletko skännä kännissä että ymmärrät sepustusta vai näyttääkö kaikki heprealta.

Olen, mutta kyl toi edellinen taas meni sinne sun päistetie-osastolle... :o :o

Mikäs tossa sepustuksessa niin omituista oli useiden yhdys ja muiden kirotusvirheiden lisäksi. Etkö usko poikittaiseen kyntöön vai mikä oli ihmeellistä. Näyttää toi samikin kyntävän poikittain riveihin nähden. Toki se on voinut sen multakin kuulla mutta ihan yleinen tieto se on.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Urat pellossa
Niin juu oletko skännä kännissä että ymmärrät sepustusta vai näyttääkö kaikki heprealta.

Olen, mutta kyl toi edellinen taas meni sinne sun päistetie-osastolle... :o :o

Mikäs tossa sepustuksessa niin omituista oli useiden yhdys ja muiden kirotusvirheiden lisäksi. Etkö usko poikittaiseen kyntöön vai mikä oli ihmeellistä. Näyttää toi samikin kyntävän poikittain riveihin nähden. Toki se on voinut sen multakin kuulla mutta ihan yleinen tieto se on.

Ei mulla ainakaan kylvörivien suunta vaikuta mitenkään kyntösuuntaan  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Urat pellossa
Niin juu oletko skännä kännissä että ymmärrät sepustusta vai näyttääkö kaikki heprealta.

Olen, mutta kyl toi edellinen taas meni sinne sun päistetie-osastolle... :o :o

Mikäs tossa sepustuksessa niin omituista oli useiden yhdys ja muiden kirotusvirheiden lisäksi. Etkö usko poikittaiseen kyntöön vai mikä oli ihmeellistä. Näyttää toi samikin kyntävän poikittain riveihin nähden. Toki se on voinut sen multakin kuulla mutta ihan yleinen tieto se on.

Ei mulla ainakaan kylvörivien suunta vaikuta mitenkään kyntösuuntaan  ???

Jos olet paljon juurikasta viljelly niin kysele kollegoilta asiaa. Kyllä sieltä joku löytyy joka asian tietää. Asiahan pätee ainoastaan pintaan kylvettäville kasveille.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.