Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin korjaus ja huoltokustannus.  (Luettu 21121 kertaa)

pelu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
5 rattoria käytössä vm 70-91. Öljyihin 1000eurua, muihin varaosiin 2425eurua + omaa työtä.
Huoltomiestä ei käytetä.
Muihin koneisiin 1976,22eurua sisältää lypsykoneen huollon.

Viimeksi muokattu: 12.03.13 - klo:11:20 kirjoittanut pelu

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
rattoreihin ei mee ku öljyä ja suodattimia.. nehän on basildoneja, ei niissä oo vikoja.. :P :P

tai sitte meitä käyttäjiä on monenlaisia??

Niin tossa yks isäntä kovin kehus mulle kun ei jontikoissa oo hänellä koskaan ollu mitään vikoja.
Tosin kolmeen traktoriin tuli yhteensä 150 tuntia vuodessa  ;D

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
rattoreihin ei mee ku öljyä ja suodattimia.. nehän on basildoneja, ei niissä oo vikoja.. :P :P

tai sitte meitä käyttäjiä on monenlaisia??

Ne on yksilöjä ... siis ne rattorit  8)

Kyllä on työtkin erilaisia, monet koneet vaan joutuvat niin ryskähommiin, että antautuu kovempikin teräs. Olisiko osasyy rikkoutumisiin siellä sopparuuvilla käynti ? Täydet paketit apusylinteriä, valtaisat etupainot, 30 hevosvoimaa piristystä, pieni traktori ylisuuren taakan edessä ?

Sitten huutaa toisella traktori paikallaan 33000 tuntia jonkun sirkkelin edessä. Ja kehuu kuinka hienosti kestää.

-SS-

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Jos ei turbon korjaaminen ole iso operaatio tai niiden uusien nevarenkaiden osto niin mikä sitten on?
Jos ostetaan jotkut 650+++ renkaat niin äkkiä se vähintään kymppi menee hyviin renkaisiinkin, siksi onkin melkeen halvempaa vaihtaa koko raktori 5000-6000h kerran vaihdetuilla eturenkailla ;D

Paljonhan ton jontikan huoltosopimus on, aika paljon kuitenkin, mutta mitään isompaa ei kai hajonnut edes massikasta.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Traktorit eivät onneksi viime vuonna juuri muuta tarvinneet kuin huoltoa, pari hydrauliletkua on mennyt uusiksi traktoreista ja yksi laturi ja kahteen koneeseen akku, joihin toki reilun parituhatta euroa upposi kevyesti silti nykyhinnoin, mutta kaivinkone kuittasi homman kotiin useamman tuhannen euron remonttilaskuilla. Edellisvuonna sitten olikin parit rengassarjat, tänä vuonna tulee tehtäväksi vielä ehkä ennen kevättöitä vuoden -86 Valmettiin kytkinremontti 4500 tunnin kohdalla ja eilen kypsyi startti 8400:sta 8000 tunnin iässä, kaksi paria eturenkaita varmaan myös uusittava tämän vuoden aikana ja ties mitä muuta jysähtää kun iäkkäitä koneita pelkästään ajossa, uusin on -97. Olenkin tavannut sanoa että meidän pelloilta löytyy liikkuva maatalousmuseo naapuroston vallitsevaan konekannan ikään nähden kun noita 80-lukuisiakin vekottimia kovasti olen vielä käyttänyt. Eipä noilla ajetakaan paljoa, joten on syytä remontinkin olla suht vähäistä, eniten ajettavaan traktoriinkin tulee vain 700 tuntia vuoteen, muihin selvästi vähemmän. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9777
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
rattoreihin ei mee ku öljyä ja suodattimia.. nehän on basildoneja, ei niissä oo vikoja.. :P :P

tai sitte meitä käyttäjiä on monenlaisia??

Ne on yksilöjä ... siis ne rattorit  8)

Kyllä on työtkin erilaisia, monet koneet vaan joutuvat niin ryskähommiin, että antautuu kovempikin teräs. Olisiko osasyy rikkoutumisiin siellä sopparuuvilla käynti ? Täydet paketit apusylinteriä, valtaisat etupainot, 30 hevosvoimaa piristystä, pieni traktori ylisuuren taakan edessä ?

Sitten huutaa toisella traktori paikallaan 33000 tuntia jonkun sirkkelin edessä. Ja kehuu kuinka hienosti kestää.

-SS-

Toki työtkin on erilaisia, mutta mulle on jotenkin kasaantunut näitä "ei näitä nyt yleensä näillä tunneilla vielä vikoja" ;D Toki ei niissä ole vielä rauta yleensä mukautunut, mutta jurppii se. Melkein sama vaihdetaanko 10 euron stefa vai 1000 euron kulutusosa, jos työ kuitenkin maksaa molemmis 2000 euroa. Ja tuo stefa voi mennä klapusirkkeli käytös mutta ei välttämättä mene sen ryskäkäyttäjän hommis. yhdes traktoris meillä kytkin uusittiin 1000 h paikkeilla, nyt siinä on yli 6000h mittaris ja se sama toinen menos ja samat käyttäjät  ::)

Muutama viikko sitten juttelin yhden kolleekan kans ja sekin ihmetteli , miten sillä kaikki viat tuntuu kasaantuvan siihen samaan vehkeeseen. Sillä sentäs kaikki samaa merkkiäkin ja pari samaa mallisarjaakin, mutta muis ei mitään tuos sitten kaikkea "pientä".

heppihese

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Jontikassa ei olis mitään vikoja, jollei niihin olis laitettu valtran osia:

heppihese

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Joku menny laittamaan jontikkaan valtran takarenkaan:

Red Bull

  • Vieras
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Vajaa 20 keur, maataistelukoneet ja veturit. Navettaan muutama lisää. Tunteja kertyy vuositasolla traktoreihin noin 1200. Ykköstraktorissa 12000 tuntia mittarissa. Vielä ei oo aikomusta vaihtaa. Toki korjauskustannusta olis voinu pienentää ehjiä kalliimpia koneita hankkimalla, mutta korjaukset saa suoraan vähennyksiin.  :D

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.

Noin 15ke useamman vuoden peräkkäin, sisältää navetan ja konetunteja parisen tuhatta/ vuosi. Konerikkoja aika paljon, perushuollot ei isompia tee. Uuteen meinasin hommata vähän turvaa rikkojen varalle..  vanhoihin sitä ei ole tällä hetkellä ostettavissa. :P
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Hirmusummia :-\   Tuoreen traktorin pelkkä huolto nappaa helpolla tonnin, vanhaan valmettiin kun joskus vaihtaa suodatinta ja öljyä niin halvalla pääsee.
  Tavoite on kunnianhimoinen: Traktoreista saatavat myyntitulot - (hankintamenot + korjausmenot + huoltomenot) pitäisi saada plussalle :)    Edellyttää purkukuntoisella koneella ajamista ja työn tekemistä ilmaiseksi :(   

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Huoltokulutkin on niin suhteellisia. Joskus hyvinkin edukkaan osan rikkoutuminen voi tulla hyvinkin kalliksi. Tällaiset edulliset osat on kaikki alle 500 euron osat. Kuitenkin jos kone halvautuu sen takia että kaasuvaijeri, ek johdot, laturi, tartti, akku, joku stefa, hydeletku jne jne antautuu niin esimerkiksi sinä päivänä tekemättä jäänyt rehu voi olla 10000 arvoinen.

Sama toimii niin koneissa kuin navetassakin. Kriisi on yhtälailla pystyssä sunnuntai-aamuna jos avantista on pyörä puhki tai paalaajasta joku laakeri rikki jos se ei satu löytymään isännän pajan nurkasta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
n. 5 tonnilla kulumia korjailtu viidessä vuodessa, aika tarkasti 5000 tuntia tullut traktoreihin joiden keski-ikä on 9000 h.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Huoltokulutkin on niin suhteellisia. Joskus hyvinkin edukkaan osan rikkoutuminen voi tulla hyvinkin kalliksi. Tällaiset edulliset osat on kaikki alle 500 euron osat. Kuitenkin jos kone halvautuu sen takia että kaasuvaijeri, ek johdot, laturi, tartti, akku, joku stefa, hydeletku jne jne antautuu niin esimerkiksi sinä päivänä tekemättä jäänyt rehu voi olla 10000 arvoinen.

Sama toimii niin koneissa kuin navetassakin. Kriisi on yhtälailla pystyssä sunnuntai-aamuna jos avantista on pyörä puhki tai paalaajasta joku laakeri rikki jos se ei satu löytymään isännän pajan nurkasta.

Nämä on sellasia asioita mihin hiukan pitäisi osata varautua ja olla suunnitelma että hommat saadaan jatkumaan.
Tollaset pikkunippelit saa kyllä ihan muutaman tunnin sisällä oli sitten vaikka sunnuntai ehtoo kun tietää vaan mihin alkaa soittelemaan.
Traktorin totaali halvaantuminen sitten eria asia mutta itsellä ainaskin homma ei seisahdu yhden koneen remonttiin vaan sitten otetaan toinen peliin tai mahdollisesti vuokrataan viljatilalta kone.
Paalaajan yleensä saa näillä nurkilla paikkaamaan vuorokauden sisällä kun noita urakoitsijoita tässä lähiseudulla on ja yhdelläkin kone liikkuu sesonkina tarvittaessa kahdessa vuorossa.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Traktorin korjaus ja huoltokustannus.
Miten tarkasti raati on seurannut traktoreidensa korjaus ja huoltomenoja? Hiukan järkytyin kun katsoin verotusta tehdessä koneiden ja kaluston kunnossapitomenoja, vaikka viime vuonna ei ollut "mitään suurempaa" särkynytkään. Uudempaan jontikkaan laitettiin egr, turbo ja jotain pientä nippeliä sekä uudet renkaat. Vanhempaan laitettiin uudet jarrut, ilmastoinnin kompura ja tietty molempiin huollot. Massikkaan meni vain n.700€ huolto. Kaikki korjaus ja ylläpitokulut 24 000€.
Ei muuten tartte olla mitään kovin isoja kun menee paljonkin rahaa noihin kamppeisiin, tulisiko uudella ajo kuitenkin halvemmaksi? Jos uusi kone menisi yhtä vähällä remontilla kuin massikka tähän saakka niin olisi herkästi järkevä ostaa uudet koneet ja ajaa niillä se n.5000-6000h kun silloin ei vielä mitään vikoja pitäisi olla.

 Vaan ethän sää sillä uusimmalla ajakkaan. Apekoneisiin yms tulee aina suuriommat tunnit. Sää ajoit varmaan vanhoilla koneilla yhtä paljon viime vuonna kun sun masserillas on ajettu koko aikana.....

Nii se on...