Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe lantavaunu  (Luettu 14361 kertaa)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: lantavaunu
Muutama huomio Jentilin 15-12 vaunusta.

+Levitysjälki ihan hyvä päälle 12 m tollasella emo/sonnipaskalla oljella kuivitettuna. Olki luokkaa 10-15 cm pitkää. Ja on se profiilikin suht tasanen, pienellä limityksellä viimestään saa sillee et ei jäljessä huomaa epätasaisuutta. Taidettiin alussa jopa ottaa osa niistä lapioteristä pois kun levitti liikaa sivuille eikä taakseen

+Se takuu on ihan hyvä. Kulmavaihteen paukahdus alla ja muistaakseen 2 päivän seisokki ja koko kulmavaihdepaketti uusiksi alla...

-Kuutiotilavuus ei ole kyllä sitä mitä lupaillaan. Muistaakseen toi tehtaan merkitsemä koko on ilman peräporttia ja kukkukuormalla jolla näitä myydään ranskassa kai paljonkin -> voit ottaa kuution kaksi pois nimellistilavuudesta. Vaikka tekisit kukkuakin.

-Kulmavaihde tosiaan paukahti toisena keväänä. Saattto olla omaakin syytä

-Mut ehkä yks mikä ei tule mieleen -> 1 akselisuus käy kyllä tieverkon päälle. Tätä ennen ajettiin ehkä kuution pienemmällä ryssäläisellä ilman painumia tiessä. Nykyinen vaunu kyllä keväällä märillä tiepohjilla saa penkat leviämään ja ojat pienenemään ja rummut koville. Ollaankin yritetty minimoida tieajoa porukan teillä.

-kyyllä se pohjakuljetin venyy. Mut mitä sillä on väliä, onko se vaikka 1000 euron ketjukustannus vaikka viidenkin vuoden välein mikään kustannus jos vaunustaan maksaa luokkaa 50 tonnii...

JontikkaMies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
Vs: lantavaunu
Millä voiman siirrolla tämä 15-12 vaunu mahtaa olla?

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: lantavaunu
Muutama huomio Jentilin 15-12 vaunusta.

+Levitysjälki ihan hyvä päälle 12 m tollasella emo/sonnipaskalla oljella kuivitettuna. Olki luokkaa 10-15 cm pitkää. Ja on se profiilikin suht tasanen, pienellä limityksellä viimestään saa sillee et ei jäljessä huomaa epätasaisuutta. Taidettiin alussa jopa ottaa osa niistä lapioteristä pois kun levitti liikaa sivuille eikä taakseen

+Se takuu on ihan hyvä. Kulmavaihteen paukahdus alla ja muistaakseen 2 päivän seisokki ja koko kulmavaihdepaketti uusiksi alla...

-Kuutiotilavuus ei ole kyllä sitä mitä lupaillaan. Muistaakseen toi tehtaan merkitsemä koko on ilman peräporttia ja kukkukuormalla jolla näitä myydään ranskassa kai paljonkin -> voit ottaa kuution kaksi pois nimellistilavuudesta. Vaikka tekisit kukkuakin.

-Kulmavaihde tosiaan paukahti toisena keväänä. Saattto olla omaakin syytä

-Mut ehkä yks mikä ei tule mieleen -> 1 akselisuus käy kyllä tieverkon päälle. Tätä ennen ajettiin ehkä kuution pienemmällä ryssäläisellä ilman painumia tiessä. Nykyinen vaunu kyllä keväällä märillä tiepohjilla saa penkat leviämään ja ojat pienenemään ja rummut koville. Ollaankin yritetty minimoida tieajoa porukan teillä.

-kyyllä se pohjakuljetin venyy. Mut mitä sillä on väliä, onko se vaikka 1000 euron ketjukustannus vaikka viidenkin vuoden välein mikään kustannus jos vaunustaan maksaa luokkaa 50 tonnii...

Samanlaisia havaintoja pienemmästä Jeantilista täälläkin, ei tosin kulmavaihdetta hajonut.
Oon vaatimaton!

JontikkaMies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
Vs: lantavaunu
Mitäs on hajonnu?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: lantavaunu
Muutama huomio Jentilin 15-12 vaunusta.

+Levitysjälki ihan hyvä päälle 12 m tollasella emo/sonnipaskalla oljella kuivitettuna. Olki luokkaa 10-15 cm pitkää. Ja on se profiilikin suht tasanen, pienellä limityksellä viimestään saa sillee et ei jäljessä huomaa epätasaisuutta. Taidettiin alussa jopa ottaa osa niistä lapioteristä pois kun levitti liikaa sivuille eikä taakseen

+Se takuu on ihan hyvä. Kulmavaihteen paukahdus alla ja muistaakseen 2 päivän seisokki ja koko kulmavaihdepaketti uusiksi alla...

-Kuutiotilavuus ei ole kyllä sitä mitä lupaillaan. Muistaakseen toi tehtaan merkitsemä koko on ilman peräporttia ja kukkukuormalla jolla näitä myydään ranskassa kai paljonkin -> voit ottaa kuution kaksi pois nimellistilavuudesta. Vaikka tekisit kukkuakin.

-Kulmavaihde tosiaan paukahti toisena keväänä. Saattto olla omaakin syytä

-Mut ehkä yks mikä ei tule mieleen -> 1 akselisuus käy kyllä tieverkon päälle. Tätä ennen ajettiin ehkä kuution pienemmällä ryssäläisellä ilman painumia tiessä. Nykyinen vaunu kyllä keväällä märillä tiepohjilla saa penkat leviämään ja ojat pienenemään ja rummut koville. Ollaankin yritetty minimoida tieajoa porukan teillä.

-kyyllä se pohjakuljetin venyy. Mut mitä sillä on väliä, onko se vaikka 1000 euron ketjukustannus vaikka viidenkin vuoden välein mikään kustannus jos vaunustaan maksaa luokkaa 50 tonnii...
16-12 vaunun tasalaitatilavuus ei ole mitenkään edes 12 kuutiota :(  16 kuutiotakin kyllä menee levälleen jos vaan on lisää laitaa...    Pohjaketjut tuntuu aika monta lyhennystä kestävän ja silti vielä sopii rattaalle :)  En tiedä saisiko tuota ketjua jostakin metritavarana.

JontikkaMies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
Vs: lantavaunu
Ei ne taida missään vaunuisa pitää luvatut tilavuudet paikkaansa.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: lantavaunu
Millä voiman siirrolla tämä 15-12 vaunu mahtaa olla?

Siis se 2 kelainen pystymalli, se perusmalli. kelojen korkeus sama kuin 16-12 joten uskon että on sama kuin siinä. Tarkemmin en osaa sanoa.

Hankala tuota nyt on mistään muusta haukkua kuin konseptista. 1-akselisuus on meistä aika iso rasitus tieverkolle sanoivat mitä tahansa myyjät ja tuo on kyllä ihan muutaman vuoden kokemuksella havaittu. Sitä kannattaa miettiä näitä miltä tahansa valmistajalta ostettaessa. Valtion hiekkateille ei enää rahaa anneta kunnostukseen ja porukan teilläkin on aika hankalassa asemassa alkaa rahaa kinuamaan tieverkon parantamiseen jos kaikki muut ajelee henkilöautoilla:)

Ketju: Sitä varmaan jostain saattais löytääkin(mm certex toimitti ketjut ryssään mallikkaasti) mut en en edelleenkään usko et siinä on mitään hyötyä - ketjuissa on hitsatut laput kolien kiinnitykseen joten jos jostain löydät käypäsen lujan eli karkaistun ketjun -> joudut sitä itse hitsaamaan jolloin ainakin ne lenkit ei ole enää sitä lujaa...
 

JontikkaMies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
Vs: lantavaunu
Vaunu joka on tulollaan niin siinä on tonninen perä kahden metrin kelat ja isot renkaat.saas nähdä tekeekö sillä sitten yhtään mitään kun koittaa ajon aika.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: lantavaunu
Millä voiman siirrolla tämä 15-12 vaunu mahtaa olla?

Siis se 2 kelainen pystymalli, se perusmalli. kelojen korkeus sama kuin 16-12 joten uskon että on sama kuin siinä. Tarkemmin en osaa sanoa.

Hankala tuota nyt on mistään muusta haukkua kuin konseptista. 1-akselisuus on meistä aika iso rasitus tieverkolle sanoivat mitä tahansa myyjät ja tuo on kyllä ihan muutaman vuoden kokemuksella havaittu. Sitä kannattaa miettiä näitä miltä tahansa valmistajalta ostettaessa. Valtion hiekkateille ei enää rahaa anneta kunnostukseen ja porukan teilläkin on aika hankalassa asemassa alkaa rahaa kinuamaan tieverkon parantamiseen jos kaikki muut ajelee henkilöautoilla:)

Ketju: Sitä varmaan jostain saattais löytääkin(mm certex toimitti ketjut ryssään mallikkaasti) mut en en edelleenkään usko et siinä on mitään hyötyä - ketjuissa on hitsatut laput kolien kiinnitykseen joten jos jostain löydät käypäsen lujan eli karkaistun ketjun -> joudut sitä itse hitsaamaan jolloin ainakin ne lenkit ei ole enää sitä lujaa...
Kolat kannattaa muutenkin pistää hitsillä kiinni jos ja kun ne laput on kuitenkin sitten vaurioituneet/vanhoista kolista osa kiinnityspulteista irrotettaessa katkennut.  Asiallisesti hitsatessa ketjun lujuus ei kärsi käytännössä yhtään :) :)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: lantavaunu
Millä voiman siirrolla tämä 15-12 vaunu mahtaa olla?

Siis se 2 kelainen pystymalli, se perusmalli. kelojen korkeus sama kuin 16-12 joten uskon että on sama kuin siinä. Tarkemmin en osaa sanoa.

Hankala tuota nyt on mistään muusta haukkua kuin konseptista. 1-akselisuus on meistä aika iso rasitus tieverkolle sanoivat mitä tahansa myyjät ja tuo on kyllä ihan muutaman vuoden kokemuksella havaittu. Sitä kannattaa miettiä näitä miltä tahansa valmistajalta ostettaessa. Valtion hiekkateille ei enää rahaa anneta kunnostukseen ja porukan teilläkin on aika hankalassa asemassa alkaa rahaa kinuamaan tieverkon parantamiseen jos kaikki muut ajelee henkilöautoilla:)

Ketju: Sitä varmaan jostain saattais löytääkin(mm certex toimitti ketjut ryssään mallikkaasti) mut en en edelleenkään usko et siinä on mitään hyötyä - ketjuissa on hitsatut laput kolien kiinnitykseen joten jos jostain löydät käypäsen lujan eli karkaistun ketjun -> joudut sitä itse hitsaamaan jolloin ainakin ne lenkit ei ole enää sitä lujaa...
Kolat kannattaa muutenkin pistää hitsillä kiinni jos ja kun ne laput on kuitenkin sitten vaurioituneet/vanhoista kolista osa kiinnityspulteista irrotettaessa katkennut.  Asiallisesti hitsatessa ketjun lujuus ei kärsi käytännössä yhtään :) :)

Venyy ne ketjut bergmannissakin. Muistaakseni 3 krt lyhentäny ja ennen kevätsesonkia sais taas lyhentää. Pohjakuljettimen kolien kiinnityspultit on muuten aina auennu ilman kiroilua normi räikällä. Ei taida olla ihan perus 8.8 pultteja...

ekia99

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Vs: lantavaunu
-Mut ehkä yks mikä ei tule mieleen -> 1 akselisuus käy kyllä tieverkon päälle. Tätä ennen ajettiin ehkä kuution pienemmällä ryssäläisellä ilman painumia tiessä. Nykyinen vaunu kyllä keväällä märillä tiepohjilla saa penkat leviämään ja ojat pienenemään ja rummut koville. Ollaankin yritetty minimoida tieajoa porukan teillä.

Kuinka pahasti nuo pomppii maantiellä 40km/h nopeudella.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: lantavaunu
Millä voiman siirrolla tämä 15-12 vaunu mahtaa olla?

Siis se 2 kelainen pystymalli, se perusmalli. kelojen korkeus sama kuin 16-12 joten uskon että on sama kuin siinä. Tarkemmin en osaa sanoa.

Hankala tuota nyt on mistään muusta haukkua kuin konseptista. 1-akselisuus on meistä aika iso rasitus tieverkolle sanoivat mitä tahansa myyjät ja tuo on kyllä ihan muutaman vuoden kokemuksella havaittu. Sitä kannattaa miettiä näitä miltä tahansa valmistajalta ostettaessa. Valtion hiekkateille ei enää rahaa anneta kunnostukseen ja porukan teilläkin on aika hankalassa asemassa alkaa rahaa kinuamaan tieverkon parantamiseen jos kaikki muut ajelee henkilöautoilla:)

Ketju: Sitä varmaan jostain saattais löytääkin(mm certex toimitti ketjut ryssään mallikkaasti) mut en en edelleenkään usko et siinä on mitään hyötyä - ketjuissa on hitsatut laput kolien kiinnitykseen joten jos jostain löydät käypäsen lujan eli karkaistun ketjun -> joudut sitä itse hitsaamaan jolloin ainakin ne lenkit ei ole enää sitä lujaa...
Kolat kannattaa muutenkin pistää hitsillä kiinni jos ja kun ne laput on kuitenkin sitten vaurioituneet/vanhoista kolista osa kiinnityspulteista irrotettaessa katkennut.  Asiallisesti hitsatessa ketjun lujuus ei kärsi käytännössä yhtään :) :)

Venyy ne ketjut bergmannissakin. Muistaakseni 3 krt lyhentäny ja ennen kevätsesonkia sais taas lyhentää. Pohjakuljettimen kolien kiinnityspultit on muuten aina auennu ilman kiroilua normi räikällä. Ei taida olla ihan perus 8.8 pultteja...

Mikä vaunu kyseessä? Itellä 3140 ja meinaa olla kanssa tuota venymäongelmaa. On lyhennetty jo jonkin verran muistaakseni 2 kertaa on lyhennetty ja nyt taas säätövarat ihan tapisssa. Onko kellään kokemusta paljonko kestää venyä ennen kuin pamahtaa poikki ja tapahtuu jotain radikaalia. Aikas tyyriit noi ketjut vaan tohon vaunuun...

ekia99

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Vs: lantavaunu
On lyhennetty jo jonkin verran muistaakseni 2 kertaa on lyhennetty

Aikan vähän. Venäläisestä vähintään puolimetriä vuodessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: lantavaunu
On lyhennetty jo jonkin verran muistaakseni 2 kertaa on lyhennetty

Aikan vähän. Venäläisestä vähintään puolimetriä vuodessa.

Niitten ketjujen pitäs olla myyjän mukaan superhyperkarkaistuja. Joku jos joskus oikeesti kehittäs sellaset venymättömät ketjut ni ansaittis Nobelin palkinnon.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Greenpwr

  • Vieras
Vs: lantavaunu
On lyhennetty jo jonkin verran muistaakseni 2 kertaa on lyhennetty

Aikan vähän. Venäläisestä vähintään puolimetriä vuodessa.

Niitten ketjujen pitäs olla myyjän mukaan superhyperkarkaistuja. Joku jos joskus oikeesti kehittäs sellaset venymättömät ketjut ni ansaittis Nobelin palkinnon.

 Ketju karkaistaan venytettynä, joku berggu erikoisuus ko valmistustapa. Paljonko on poikkileikkausta jäljellä, oisko reilu puolet sopiva turvaraja?