Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Quicke lohko  (Luettu 19714 kertaa)

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Quicke lohko
Asennuksen alla on 655 Valmettiin etukuormain. Ostin käytetyn lohkon ja nyt tarvitsisi tietää että kuinka noi letkut oikein asennetaan.

Liittimien numerot lohkossa ovat: P2, T1 ja T2. P1 löytyy kanssa mutta se on jo tulpattuna.

Noista joku on varmaan jatkuva paine sisään , paine ulos ja vapaa paluu? Vaiko noi paluuletkut yhdistää vai kytketäänkö toinen ulkopuolisen hydrauliventtiililohkon jälkeen T-haaralla ja toinen vapaaseen paluun T-haaralla. Paineenhan saan varmaan otettua T-haaralla ennen ulkopuolisen lohkoa?

Osaisikohan kukaan antaa neuvoja?

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Quicke lohko
p=pressure t=tank        paluu aina paree mitä lähempänä säiliötä
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Quicke lohko
Yleensä lohkot asennetaan sarjaliitäntänipalla toisiinsa.

Valmetissa taitaa myös olla, että paine pumpulta menee ensin lisälohkolle, jossa sarjaliitäntänippa, ja sen jälkeen nostolaitteelle.

Nyt sinun uudessa lohkossasi tulee olla sarjaliitäntänippa ja se kytketään joko ennen tai jälkeen lisälaitelohkon (siis ulkop.hydr.pikaliittimet).

Paine 1:stä paine sisään (joko pumpulta mikäli ennen lisälaitelohkoa, tai lisälaitelohkon sarjaliitäntänipasta, mikäli etukuormainlohko tulee lisälaitelohkon jälkeen), ja T1:stä vapaa paluu tankkiin. T2:een, joka yleensä vastapäädyssä, tulee olla sarjaliitäntänippa (kaikissa lohkoissa ei tätä mahdollisuutta ole, toivottavasti on tuossa, muuten menee uusiksi hankinta) ja tästä nyt paine sitten eteenpäin joko lisälohkole tai jos sen jälkeen asennus, niin nostolaitteelle.  Eli painejärjestelmän letkuja tulee lohkon kolme (Paine, Sarjaliitännänpaine ja vapaa paluu). Numerot voivat vaihdella venttiilityypistä riippuen, jos sinulla on tietoa minkämerkkinen lohko on niin kerro, auttaa paljon!!!

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Quicke lohko
Yleensä lohkot asennetaan sarjaliitäntänipalla toisiinsa.

Valmetissa taitaa myös olla, että paine pumpulta menee ensin lisälohkolle, jossa sarjaliitäntänippa, ja sen jälkeen nostolaitteelle.

Nyt sinun uudessa lohkossasi tulee olla sarjaliitäntänippa ja se kytketään joko ennen tai jälkeen lisälaitelohkon (siis ulkop.hydr.pikaliittimet).

Paine 1:stä paine sisään (joko pumpulta mikäli ennen lisälaitelohkoa, tai lisälaitelohkon sarjaliitäntänipasta, mikäli etukuormainlohko tulee lisälaitelohkon jälkeen), ja T1:stä vapaa paluu tankkiin. T2:een, joka yleensä vastapäädyssä, tulee olla sarjaliitäntänippa (kaikissa lohkoissa ei tätä mahdollisuutta ole, toivottavasti on tuossa, muuten menee uusiksi hankinta) ja tästä nyt paine sitten eteenpäin joko lisälohkole tai jos sen jälkeen asennus, niin nostolaitteelle.  Eli painejärjestelmän letkuja tulee lohkon kolme (Paine, Sarjaliitännänpaine ja vapaa paluu). Numerot voivat vaihdella venttiilityypistä riippuen, jos sinulla on tietoa minkämerkkinen lohko on niin kerro, auttaa paljon!!!

Siis tämä lohko on irroitettu muutemanvuotta vanhasta Ännä Valtrasta kun siihen oli vaihdettu kuormaimelle sähkölohkot. Mitäköhn lohkoa ne Valmetilla Quickan kuormaimen kanssa oikein asentaa ei tullut tarkemmin tutkittua. Ja tähän lohkoon oli paine laitettu sisään varmaan sitten P2 ja P1 oli tulpattu eikä sitä oltu käytetty. Kyllä ne oli sitä mieltä huollossa että pitäs ton lohkon sattua ei vaan muista tiesivätkö hekään miten se kytketään.

Tämä näyttää samanlaiselta.
http://www.tori.fi/etela-karjala/Traktorin_etukuormaajan_lohko_3785717.htm

Vai laitetaanko toi nyt niin että otetaan paine pumpulta tulevasta letkusta (ennen ulkopuolisen hydrauliikan venttiiliä) kuomaimen lohkon paineeseen ja paluusta sitten takasin ulkopulisen lohkon sisäänmenoon että kaikki öljy käy lenkin koneen etuosaan ja sitten toinen laitetaan vapaapaluuseen T-haaralla? Mutta kumpi noista nipoista laitetaan vapaaseen ja kumpi kiertoon?

Tekisi mielellään kerralla oikein kun noi lohkot ei taida kestää yhtään väärinkytkentöjä. Ainakin joskus nähny lohkoja korjattavan kun mennyt letkut väärinpäin  >:(

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Quicke lohko
Lohko ei välttämättä sovellu jos N-valmetti oli ls-hydrauliikalla?
Oon vaatimaton!

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Quicke lohko
LS lohko käy tietyin ehdoin, yleensä pitää tulpata jotain...

Mutta nyt pitäisi saada käsikirja lohkosta tietoon, missä näkyisi onko tuohon asennettu sarjaliitäntänippa.

En tunne lohkoa, niin en osaa sanoa missä se sijaitsee.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

JKH

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: Quicke lohko
705seen laitettiin Valtra 1716 joka purettiin 755sta, lohko oli Kontak, letkutus siten että ulkoisen hydrauliikan venttiilien lohkon sarjaliitännästä paine etukuormaajalle, tässä menisi varmaan P2seen. Etukuormaajan lohkon sarjaliitäntänipasta (olisi tuossa varmaan T1ssä) nostolaitteille (tähän tuli aiemmin letku ulkoisen hydrauliikan venttiilien sarjaliitännästä, eli etukuormaajan lohko tulee siihen väliin) Etukuormaajan lohkon paluu (T2) haaroitettu vapaaseen paluuseen nostolaitekanteen, samaan menee ulkoisen hydrauliikan lohkojen paluu, sekä ulkoinen vapaa paluu.

http://www.nordhydraulic.se/filer/sidor/id1004_RMB_202_GB_02_10_11.pdf

Sen sarjaliitäntänipan olemassaolon voi havainnoida kun tutkii on T1 ja T2 yhteydessä. Jos ne ovat toisiinsa yhteydessä niin sarjaliitäntänippa puuttuu, jos vaikuttaa T2sta katsottaessa että T1ssä putki joka menee ekalle karalle niin silloin sarjaliitäntänippa oletettavasti on paikallaan. Samoin P2sta (ja P1stä) pitäisi olla karojen ollessa keskiasennossa yhteys T1seen, mutta ei T2seen.

Tuolla kytkennällä ulkoinen hydrauliikka aina ensimmäisenä, sitten etukuormaaja ja viimeisenä nostolaite.

hamaatta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Quicke lohko
Mulla kuormaajassa on tuo Valvoil sähkölohko mallia dlm142/2, käyttöohje löytyy http://www.walvoil.com/eng/products/distr_monoblocco_CAT.htm tuolta. Sitä on tässä yritelty saada toimimaan ergokahvan kanssa, mutta ei ihan plug ´n play tyylisesti tunnu onnistuvan, tökkii aika reippaasti. Jostakin syystä tuo lohko saa kahvan jumiin eli kahva ei anna jännitettä nuille propo-venttiileille lohkossa eikä kuormaaja liiku minnekkään. Kun työnnän propo-venttiileille jännitteen piuhoilla suoraan akulta, niin kauhan liikkeet ovat aivan normaalit eli nuo venttiilit eivät kai ole mitenkään jumissa eikä hydrauliikan puolella kait vikaa. Mittailin nuitten venttiilien vastuksetkin ja kaikissa näytti olevan vastusta saman verran olikohan 6-7 ohmia. Kahva itsessään on kait kunnossa, kävi valmistajalla tarkastettavanakin eikä tuo siitä vikaa löytänyt.

MIkähän tuossa vois mättää, hyviä arvauksia kellään?

Vahvana vaihtoehtona tällä hetkellä on kyllä hommata tuohon vaijerilohko, loppuu siihen tämä kadonneen jännitteen metsästys jota joku muu saa sitten jatkaa nuitten kamppeitten kanssa melkein pelkän kahvan hinnalla  :P

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Quicke lohko
Mulla kuormaajassa on tuo Valvoil sähkölohko mallia dlm142/2, käyttöohje löytyy http://www.walvoil.com/eng/products/distr_monoblocco_CAT.htm tuolta. Sitä on tässä yritelty saada toimimaan ergokahvan kanssa, mutta ei ihan plug ´n play tyylisesti tunnu onnistuvan, tökkii aika reippaasti. Jostakin syystä tuo lohko saa kahvan jumiin eli kahva ei anna jännitettä nuille propo-venttiileille lohkossa eikä kuormaaja liiku minnekkään. Kun työnnän propo-venttiileille jännitteen piuhoilla suoraan akulta, niin kauhan liikkeet ovat aivan normaalit eli nuo venttiilit eivät kai ole mitenkään jumissa eikä hydrauliikan puolella kait vikaa. Mittailin nuitten venttiilien vastuksetkin ja kaikissa näytti olevan vastusta saman verran olikohan 6-7 ohmia. Kahva itsessään on kait kunnossa, kävi valmistajalla tarkastettavanakin eikä tuo siitä vikaa löytänyt.

MIkähän tuossa vois mättää, hyviä arvauksia kellään?

Vahvana vaihtoehtona tällä hetkellä on kyllä hommata tuohon vaijerilohko, loppuu siihen tämä kadonneen jännitteen metsästys jota joku muu saa sitten jatkaa nuitten kamppeitten kanssa melkein pelkän kahvan hinnalla  :P



 Mistä ja kuinka paksulla piuhalla otat syöttöjännitteen kahvalle? Haiskahtaa nyt siltä että kahvan elektroniikka kyykähtää jännitteen notkahdukseen kun kelat imaisevat reippaan puoleisesti virtaa. Ja onko kelojen napaisuudet oikein? Jos keloissa on integroidut vauhtipyörädiodit niin napaisuus pitää olla oikein.

Mika

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Quicke lohko
Mulla kuormaajassa on tuo Valvoil sähkölohko mallia dlm142/2, käyttöohje löytyy http://www.walvoil.com/eng/products/distr_monoblocco_CAT.htm tuolta. Sitä on tässä yritelty saada toimimaan ergokahvan kanssa, mutta ei ihan plug ´n play tyylisesti tunnu onnistuvan, tökkii aika reippaasti. Jostakin syystä tuo lohko saa kahvan jumiin eli kahva ei anna jännitettä nuille propo-venttiileille lohkossa eikä kuormaaja liiku minnekkään. Kun työnnän propo-venttiileille jännitteen piuhoilla suoraan akulta, niin kauhan liikkeet ovat aivan normaalit eli nuo venttiilit eivät kai ole mitenkään jumissa eikä hydrauliikan puolella kait vikaa. Mittailin nuitten venttiilien vastuksetkin ja kaikissa näytti olevan vastusta saman verran olikohan 6-7 ohmia. Kahva itsessään on kait kunnossa, kävi valmistajalla tarkastettavanakin eikä tuo siitä vikaa löytänyt.

MIkähän tuossa vois mättää, hyviä arvauksia kellään?

Vahvana vaihtoehtona tällä hetkellä on kyllä hommata tuohon vaijerilohko, loppuu siihen tämä kadonneen jännitteen metsästys jota joku muu saa sitten jatkaa nuitten kamppeitten kanssa melkein pelkän kahvan hinnalla  :P



 Mistä ja kuinka paksulla piuhalla otat syöttöjännitteen kahvalle? Haiskahtaa nyt siltä että kahvan elektroniikka kyykähtää jännitteen notkahdukseen kun kelat imaisevat reippaan puoleisesti virtaa. Ja onko kelojen napaisuudet oikein? Jos keloissa on integroidut vauhtipyörädiodit niin napaisuus pitää olla oikein.

Mika
vauhtipyörädiodit? Piikin poistajat? Mä oon maalta ???
pessimisti ei pety!

hamaatta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Quicke lohko
Suoraan akulta tulee johto kahvalle, 1.5 neliön johto taitaa olla. Traktorin laturi antaa jännitettä 13.9, kahva oli alunperin säädetty toimimaan 14.5 voltin jännitteellä, huollossa säädettiin toimimaan tuolla 13.9 voltin jännitteellä. Eilen tuon laitoin huollon jäljiltä paikalleen ja toimi eilisen, mutta tänä aamuna ei sitten taas toiminutkaan. Ja ei kait nuita keloille meneviä liittimiä saa paikalleen kuin yhdessä asennossa, joten luulisin napaisuuksien olevan oikein. Pitää yrittää laittaa uusiksi tuo virran syöttö, mutta pitäis kait kuormaajan johonkin päin nytkähtää ennen kuin tuo kahvan elektroniikka tuohon jännitteen notkahdukseen kyykkää, nyt se ei tee yhtään mitään kun kahvasta vääntää.