Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet 905 hydrauliikan tuotto  (Luettu 5704 kertaa)

Kessu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Valmet 905 hydrauliikan tuotto
Tervehdys!

Löytyisiköhän täältä tietoa seuraavaan pulmaan. Olen hankkimassa suurempaa (6,5 - 7 m ulottuvuus) metsäkuormainta 905 Valmetin perään ja tarvitsisi saada lisää tuottoa hydrauliikkaan. Alkuperäisellä pumpulla tuotto on alle 50 l/min. Onko 905:seen saatavana suurempituottoista pumppua alkuperäisen tilalle? Vai onko ainoa ratkaisu nokkapumppu tai VOA-pumppu? Tuottoa saisi olla noin 90 l/min niin pienemmillä kierroksilla työ olisi vielä mielekästä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Valmet 905 hydrauliikan tuotto
Tervehdys!

Löytyisiköhän täältä tietoa seuraavaan pulmaan. Olen hankkimassa suurempaa (6,5 - 7 m ulottuvuus) metsäkuormainta 905 Valmetin perään ja tarvitsisi saada lisää tuottoa hydrauliikkaan. Alkuperäisellä pumpulla tuotto on alle 50 l/min. Onko 905:seen saatavana suurempituottoista pumppua alkuperäisen tilalle? Vai onko ainoa ratkaisu nokkapumppu tai VOA-pumppu? Tuottoa saisi olla noin 90 l/min niin pienemmillä kierroksilla työ olisi vielä mielekästä.
Aika paha laittaa jos pitää työntövarrenkorvake säilyttää.
pessimisti ei pety!

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Valmet 905 hydrauliikan tuotto
Vie jollekin hydeammattilaisliikkeelle näytille se Valmetin perä jos ne jotain pumppuasetelmaa keksis. Custom työntövarren korvakkeen aina teettää jollain pajalla. Äkkiä 90 litraa saadaan aikaan.

josef

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Valmet 905 hydrauliikan tuotto
Olettaisi että 905:een olisi suht helppo rakennella tehokkaampi pumppu mutta tuo 90 litraa on niin paljon että en uskaltaisi suositella :(
Mitenkähän jos laittaisit kokonaan oman hydrauliikan siihen?  Kuormaimen runkoon pumppu kiinni ja kevyt nivel ulosotosta sitä pyörittämään :-\

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Valmet 905 hydrauliikan tuotto
Niin siinä pitäs tosiaan tarkistaa letkutusten paineenkestot yms varoventtiilit josko sielä semmosia onkaan. Oon kuullu huhua jopa linjojen pamahtamisesta niinkin sopivasti, että on öljyt suihkunnu hengenvaarallisesti ohjaamoon.

agn2926

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Valmet 905 hydrauliikan tuotto
Mulla kokemusta tuosta em.  power.fi pumpusta. Ollut 05 sarja valmetissa pari talvea ja tuotto ihan riittävä eli karkaa käsistä jos
traktorissa yli 1200 r min. asennetaan ulosottoon ja kärryn aisa on vähän liki. olisi tarvinnut hommata pumppu ensin eikä kärryä.
Yksi parhaista koneostoista!