Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peittaus Simulta Junkkarilla  (Luettu 7907 kertaa)

Valtra_3

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Peittaus Simulta Junkkarilla
Semmosta kyselisin, että onko jollakin kokemusta peittaamisesta kylvölainnoittimessa.  Äkkiseltään tuntuisi järkevältä, mutta miten toimii.  Minulla on ihan nostolaitekone 2,5 metrinen, alumiinikantinen.

Jos olisi toimiva systeemi, ostaisin sellaisen käytetyn peittauslaitteen.

Odotan kommenttejanne mielenkiinnolla!

mx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 488
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Mulla oli sellainen amazonen valmistama peittauslaite simultan sisällä. Peittausainetta ei tahdo saada menemään riittävästi, vaikka säädöt on kaakossa. Tehosta vaikea sanoa ,mutta kyllä ne siemenet vähän punotti aineesta. Aineena käytin ainoastaan Baytania.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Menetelmä toimi ihan hyvin niillä 80-luvun jauheilla. Mutta en tiedä onko vastaavia enää saatavilla.

Veemäistä suttaamista tuo kyllä oli, ei ole yhtään ikävä. Jos minulla olisi tuollaineen loota, niin saisit hakea sen ilmaiseksi sieltä kivirauniolta jonne se oltaisiin heitetty 20 v. sitten.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lancelot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Menetelmä toimi ihan hyvin niillä 80-luvun jauheilla. Mutta en tiedä onko vastaavia enää saatavilla.

Veemäistä suttaamista tuo kyllä oli, ei ole yhtään ikävä. Jos minulla olisi tuollaineen loota, niin saisit hakea sen ilmaiseksi sieltä kivirauniolta jonne se oltaisiin heitetty 20 v. sitten.

Minulla Baytan toimii ihan mukavasti Tumen kevythinattavassa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Menetelmä toimi ihan hyvin niillä 80-luvun jauheilla. Mutta en tiedä onko vastaavia enää saatavilla.

Veemäistä suttaamista tuo kyllä oli, ei ole yhtään ikävä. Jos minulla olisi tuollaineen loota, niin saisit hakea sen ilmaiseksi sieltä kivirauniolta jonne se oltaisiin heitetty 20 v. sitten.

Minulla Baytan toimii ihan mukavasti Tumen kevythinattavassa.

Mutta onko niitä toimivia jauheita vielä. Nesteillä on tullut peittailtua jo pitkään. Muistan vaan sen tomun ja sen kun sen suttaamisen  :'(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

select o speed

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Baytan toimii hyvin, täyssato kauheeta peittaaja itse enemmän aineessa kun siemenet. >:( Itse peittaan jussiruuvilla säkkeihin.

Valtra_3

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Niin, pitääkö ymmärtää niin, että nestepeittaus ruuvissa on ainoa järkevä.  Kuitenkin näitä laatikoita myydään-onko ne siis huuhaata?

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2536
  • Etelä-Karjala
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Ei ne huuhaata ole. Paljonkin tyhjää parempi, mutta ei täydellinen. Etuna on se, ettei peitattua siementä jää kylvön jälkeen yli kuin pari ämpärillistä. Säätöihin kannattaa perehtyä huolella ja pitää mielessä se, että syöttömäärä pienenee aavistuksen kun syöttölaite saa osansa peittausjauheesta. Hehtaarin kylvön jälkeen kannattaa uusia kiertokoe. Joku rumputyyppinen oikea peittauslaite tekee tietysti täydellisemmän peittaustuloksen.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Niin, pitääkö ymmärtää niin, että nestepeittaus ruuvissa on ainoa järkevä.  Kuitenkin näitä laatikoita myydään-onko ne siis huuhaata?

Hyviä koneita nuo ovat, voit huoletta ottaa käyttöön.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Ainakaan ST-simultaan ei ollu enää uutta saatavana.

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Jos tuollaista aikoo hankkia, kannattaisi myös olla tietoa, että Baytan I:n myyntilupa jatkuu 2015 jälkeen.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Jos tuollaista aikoo hankkia, kannattaisi myös olla tietoa, että Baytan I:n myyntilupa jatkuu 2015 jälkeen.

Tämä tässä on.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Valtra_3

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Kiitokset asiallisista vastauksista!

Miksi kukaan ei ole kehittänyt siilokuivurin poistoputkeen liittyvää syklonia ja siihen liittyvää nestepeittausta.

Tätä vähän pohdiskeltiin.  Olisi nopea ja helppo ja halpa tapa-ehkä?!

Minulla on apuna tai aivona DI-tason hydrauliikan ja pneumatiikan ammattilainen.

Haluaako joku ostaa, jos kehitämme hyvän systeemin :)  ?







BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Kiitokset asiallisista vastauksista!

Miksi kukaan ei ole kehittänyt siilokuivurin poistoputkeen liittyvää syklonia ja siihen liittyvää nestepeittausta.

Tätä vähän pohdiskeltiin.  Olisi nopea ja helppo ja halpa tapa-ehkä?!

Minulla on apuna tai aivona DI-tason hydrauliikan ja pneumatiikan ammattilainen.

Haluaako joku ostaa, jos kehitämme hyvän systeemin :)  ?

Ota tiimiin vielä hengityselinsairauden ammattilainen ja MELAn ammattitautiasiantuntija niin alkaa kiinnostamaan  ;D

Peittauksen voi hoitaa vaikka betonimyllyllä johon laittaa hapottimen sumuttamaan. Mammuttimylly tietysti nopeampi. Vähemmän ilmavirtoja, koko kylää ei tarvitse suojata hengityssuojaimilla.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Valtra_3

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Näin sitä halutaan mollata, jos joku uskaltaa kehittää jotakin uutta...