Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.  (Luettu 3739 kertaa)

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
   Kyllä on navetassa on rauha maassa kun YURY  lypsää.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
tasoitin karmasi :) mikäs se sut ajo robolta pois?

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
mikäs huollossa? kallista? toimimatonta?

131252

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Ainakin vuosi huoltosopimus maksaa aika paljon että oon ajatellut jos kokeilis niikuin aseman aikana että mksais vaan käydyt kerrat

lypsikki

  • Vieras
Onx tää robo-kiima/kuherruskuukausi kääntymässä? Viime vuoden  tutkimuksen tulos (en muista missä ammattilehdessä...sori) että viimeinkin robottitilat ovat Suomessa saavuttaneet yhtähyvän kannattavuuden kuin asemapihatot. Kyse on kuitenkin keskiarvoista, tilakohtaisia eroja on.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Ainakin vuosi huoltosopimus maksaa aika paljon että oon ajatellut jos kokeilis niikuin aseman aikana että mksais vaan käydyt kerrat

Meillä ainakin huolllot tehdään tuntitöinä ja aina koitan keritä joko itte tai  laittaa jonkun muun huoltomiehen kaveriksi. Mun mieleestäni näin on hieman edukkaammat huollot. Täytyy sitten aina muistaa että huoltokerroista ei voi tinkiä eli robo huolletaan kolme kertaa vuodessa. Toki jos haluaa ainoastaan toivottaa huoltomiehelle työn iloa kun se tulee huoltamaan niin silloin kiinteä hinta on edukkaampi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Ainakin vuosi huoltosopimus maksaa aika paljon että oon ajatellut jos kokeilis niikuin aseman aikana että mksais vaan käydyt kerrat

Meillä ainakin huolllot tehdään tuntitöinä ja aina koitan keritä joko itte tai  laittaa jonkun muun huoltomiehen kaveriksi. Mun mieleestäni näin on hieman edukkaammat huollot. Täytyy sitten aina muistaa että huoltokerroista ei voi tinkiä eli robo huolletaan kolme kertaa vuodessa. Toki jos haluaa ainoastaan toivottaa huoltomiehelle työn iloa kun se tulee huoltamaan niin silloin kiinteä hinta on edukkaampi.

Tuossapa on lasku pöydällä, 851 euroa ja alavit siihen päälle. Neljän kuukauden välein tehtävä ohjelman mukaan, eli kolmesti vuodessa. Kulutusosia tietysti, kuten nännikumeja vaihdetaan parin viikon välein itse, mutta niitä nyt menee asemalla ihan saman verran, jos kolmesti lypsettäisiin.  Vemssissähän huolto menee ohjelman mukaan, eli huoltoja on 1,2,3,4,5,6,7,8 ja sitten alkaa taas huollosta 1 alkaen. Eli eri "ajomäärällä" on omat kohteet huolloissa, nyt tehtiin kahdeksas huolto, ens kerralla sitten alkaa taas ykkösestä.
En voi kyllä omien kokemusten perusteella huoltoa kalliiksi moitia, enemmän meillä maksoi 6 paikkaisen aseman vuosihuolto, mitä nyt on vuoden aikana robotin huollot maksaneet. Elämänlaadulle saa kyllä nyt ainakin näillä kokemuksilla hyvinkin katetta.
Mutta se isäntä ei saa tosiaankaan olla teknisesti invalidi, kone vaatii tarkkailua ja huoltoa, myös ennakoivasti pitää ymmärtää katsella sillä silmällä. Jos tyyli on se, että sitten vasta kun kone on pysähtynyt, aletaan hätävarana vaihtaa välttämättömimpiä osia, ollaan hakoteillä, ja tämänkaltaiset sitten ovat päät auki haukkumassa koneet paskoiksi...

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
Meikäläistä huonompaa teknikkoa ei olekkaan. Silti pärjään, karvalakkirobotilla tosin. Miten käsiä voi viljelijät olla? Ehkä täs robottihommassa pitääki ymmärtää enenempi elukkaa kun konetta. Elukkaa joskus luulen ymmärtäväni. Vaikka joskus on rystyset verillä letkunvaihossa, nii ei täs sen suurempaa ydinfysiikkaa oo vielä tar*****. Eikä vitutusta. Mutta näillä nivelillä vituttaa lypseskellä käsipelissä, olipa kyseessä mikä tapa tahansa. Niistä tyyleistä on kokemusta. Ja vitutustaki tarpeeks...
Miust tuntuu että roboteissa on liikaa kaikenlaista paskaa nykyään, solunlaskuria ja muut ylimäärästä härräämässä. Yksinkertanen on halpaa mutta kaunista.

Red Bull

  • Vieras
Varmaan robottia vois verrata autoon. Kaikenmaailman webastot, ilmastoinnit, ilmapussit, lukkiutumattomat jarrut, kaukolukittavat ovet, sähkölasit sun muut ei pelaa vanhana, mutta ite autossa ei oo juur mitään vikaa. Robottien kans aika vähän ollu tekemisissä mutta yleensä ongelmat on ollu juur lisälaitteissa esim. solulaskurissa tai älyporteissa..  ::)

karhu3

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Kyll paku tietää.
Robotti ku navetasta läht,niin lähti omat karjanhoitajakki.
Luulis isänmaallisena isäntänä suosivan suomalaista työvoimaa.
Ei ollu talvisoras rauha maas ku paukun ikääset pystykorvalla yuryjä osootteli.

Viimeksi muokattu: 21.02.13 - klo:16:12 kirjoittanut karhu3

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
   Kyllä Yury on veljesmaassa syntynyt.