Agronet

Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: paukkula - 20.02.13 - klo:23:39

Otsikko: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: paukkula - 20.02.13 - klo:23:39
   Kyllä on navetassa on rauha maassa kun YURY  lypsää.
Otsikko: Vs: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: ktm87 - 20.02.13 - klo:23:42
tasoitin karmasi :) mikäs se sut ajo robolta pois?
Otsikko: Vs: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: paukkula - 20.02.13 - klo:23:42
   Huolto
Otsikko: Vs: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: ktm87 - 20.02.13 - klo:23:45
mikäs huollossa? kallista? toimimatonta?
Otsikko: Vs: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: 131252 - 20.02.13 - klo:23:55
Ainakin vuosi huoltosopimus maksaa aika paljon että oon ajatellut jos kokeilis niikuin aseman aikana että mksais vaan käydyt kerrat
Otsikko: Vs: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: lypsikki - 21.02.13 - klo:09:51
Onx tää robo-kiima/kuherruskuukausi kääntymässä? Viime vuoden  tutkimuksen tulos (en muista missä ammattilehdessä...sori) että viimeinkin robottitilat ovat Suomessa saavuttaneet yhtähyvän kannattavuuden kuin asemapihatot. Kyse on kuitenkin keskiarvoista, tilakohtaisia eroja on.
Otsikko: Vs: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: vms1 - 21.02.13 - klo:09:56
Ainakin vuosi huoltosopimus maksaa aika paljon että oon ajatellut jos kokeilis niikuin aseman aikana että mksais vaan käydyt kerrat

Meillä ainakin huolllot tehdään tuntitöinä ja aina koitan keritä joko itte tai  laittaa jonkun muun huoltomiehen kaveriksi. Mun mieleestäni näin on hieman edukkaammat huollot. Täytyy sitten aina muistaa että huoltokerroista ei voi tinkiä eli robo huolletaan kolme kertaa vuodessa. Toki jos haluaa ainoastaan toivottaa huoltomiehelle työn iloa kun se tulee huoltamaan niin silloin kiinteä hinta on edukkaampi.
Otsikko: Vs: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: meedio - 21.02.13 - klo:11:14
Ainakin vuosi huoltosopimus maksaa aika paljon että oon ajatellut jos kokeilis niikuin aseman aikana että mksais vaan käydyt kerrat

Meillä ainakin huolllot tehdään tuntitöinä ja aina koitan keritä joko itte tai  laittaa jonkun muun huoltomiehen kaveriksi. Mun mieleestäni näin on hieman edukkaammat huollot. Täytyy sitten aina muistaa että huoltokerroista ei voi tinkiä eli robo huolletaan kolme kertaa vuodessa. Toki jos haluaa ainoastaan toivottaa huoltomiehelle työn iloa kun se tulee huoltamaan niin silloin kiinteä hinta on edukkaampi.

Tuossapa on lasku pöydällä, 851 euroa ja alavit siihen päälle. Neljän kuukauden välein tehtävä ohjelman mukaan, eli kolmesti vuodessa. Kulutusosia tietysti, kuten nännikumeja vaihdetaan parin viikon välein itse, mutta niitä nyt menee asemalla ihan saman verran, jos kolmesti lypsettäisiin.  Vemssissähän huolto menee ohjelman mukaan, eli huoltoja on 1,2,3,4,5,6,7,8 ja sitten alkaa taas huollosta 1 alkaen. Eli eri "ajomäärällä" on omat kohteet huolloissa, nyt tehtiin kahdeksas huolto, ens kerralla sitten alkaa taas ykkösestä.
En voi kyllä omien kokemusten perusteella huoltoa kalliiksi moitia, enemmän meillä maksoi 6 paikkaisen aseman vuosihuolto, mitä nyt on vuoden aikana robotin huollot maksaneet. Elämänlaadulle saa kyllä nyt ainakin näillä kokemuksilla hyvinkin katetta.
Mutta se isäntä ei saa tosiaankaan olla teknisesti invalidi, kone vaatii tarkkailua ja huoltoa, myös ennakoivasti pitää ymmärtää katsella sillä silmällä. Jos tyyli on se, että sitten vasta kun kone on pysähtynyt, aletaan hätävarana vaihtaa välttämättömimpiä osia, ollaan hakoteillä, ja tämänkaltaiset sitten ovat päät auki haukkumassa koneet paskoiksi...
Otsikko: Vs: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: lope - 21.02.13 - klo:12:20
Meikäläistä huonompaa teknikkoa ei olekkaan. Silti pärjään, karvalakkirobotilla tosin. Miten käsiä voi viljelijät olla? Ehkä täs robottihommassa pitääki ymmärtää enenempi elukkaa kun konetta. Elukkaa joskus luulen ymmärtäväni. Vaikka joskus on rystyset verillä letkunvaihossa, nii ei täs sen suurempaa ydinfysiikkaa oo vielä tar*****. Eikä vitutusta. Mutta näillä nivelillä vituttaa lypseskellä käsipelissä, olipa kyseessä mikä tapa tahansa. Niistä tyyleistä on kokemusta. Ja vitutustaki tarpeeks...
Miust tuntuu että roboteissa on liikaa kaikenlaista paskaa nykyään, solunlaskuria ja muut ylimäärästä härräämässä. Yksinkertanen on halpaa mutta kaunista.
Otsikko: Vs: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: Red Bull - 21.02.13 - klo:13:06
Varmaan robottia vois verrata autoon. Kaikenmaailman webastot, ilmastoinnit, ilmapussit, lukkiutumattomat jarrut, kaukolukittavat ovet, sähkölasit sun muut ei pelaa vanhana, mutta ite autossa ei oo juur mitään vikaa. Robottien kans aika vähän ollu tekemisissä mutta yleensä ongelmat on ollu juur lisälaitteissa esim. solulaskurissa tai älyporteissa..  ::)
Otsikko: Vs: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: karhu3 - 21.02.13 - klo:16:09
Kyll paku tietää.
Robotti ku navetasta läht,niin lähti omat karjanhoitajakki.
Luulis isänmaallisena isäntänä suosivan suomalaista työvoimaa.
Ei ollu talvisoras rauha maas ku paukun ikääset pystykorvalla yuryjä osootteli.
Otsikko: Vs: Kyllä ropotti on kansantaloudellisen uhan lisäksi yksityistataloudelle uhka.
Kirjoitti: paukkula - 22.02.13 - klo:20:23
   Kyllä Yury on veljesmaassa syntynyt.