Vuotokohtia voi olla monta, vuotiko ulospäin lohkon
ja sylinterikannen välistä?, jos siitä, voi kannenpahvi olla
kärvähtänyt, syöpynyt ym. vuotaako ajossa vai
paikollaan seistessä?
kannattais ottaa /otattaa sylinterikansi auki ja tsekata
kannenpahvin kunto , jos ehjä, ei merkkejä vuodosta,
seuraavaksi kannattaa tutkia sylinteriryhmä, näissähän ei
alkujaan ole sylinteriputkia, suoraan lohkoon koneistettu.
joskus tulee syöpymä/huokonen sylinteriryhmään ja
vuotaa veden/pakkasnesteen sylinteriryhmään , paikasta
riippuen joko vuotaa öljyn joukkoon ja/tai männän päälle
jos vuotanut vähänkin pitempään pakkasnestettä
öljyjen joukkoon , täysremontti tiedossa, laakeriliuskat
ei tykkää hyvää pakkasnesteestä, laakeriliuskat leikkaa
kiinni pahimmoilleen kampiakseliin ja pyörii ulkokehältään,
pahimmillaan sylinteriryhmä korjauskelvototon.
jos sylinteriryhmässä huokonen, koneistamolla työstävät ja
asentavat kuivat sylinteriputket, kestävempi ratkaisu
kun alkujaan on.