Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Autonperäkärryt  (Luettu 18659 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Autonperäkärryt
Tuommoiset kiito kärryt kuuluu samaan "hobby sarjaan" noittan muulikärryjen kanssa, itelläkin on aivan erikseen semmoiset, noihin "kevytkuljetus" tarpeisiin, koska nuo kunnon peräkärryt painavat jo tyhjänä enemmän, kuin 750 kiloa, siitä johtuu myös tuo jonkun kirjoittajan mainitsema nykiminen. Kyllä nuo kattopellistä prässätyt kevyt kärryt seuraa huomaamattomasti autoa, mutta ei niihin ole syytä nostella vesinoppia, ei yhtä eikä varsinkaan kahta, mikä ei noissa sariksissa yms. vaikuta miltään.
Niin mä sanosin että Sarikset nykis... Mutta niissä oli jotain hämärää...  Ei meikän (entisen omistajan toimesta parilla rautapalkilla varmuuden vuoksi vahvistettu, kun kuskasi niillä bobbareita. Eli painoa enemmän kuin tehtaalaisissa) majavat 2,4tn sepelikuormalla mitään nytkyttele muutakuin kuin tien routaheitoista...  Pirun hienosti noi kaikki jarrulliset kärryt tulee verrattuna noihin pirun jarruttomiin joihin ei voi ottaa oikeen mitään kyytiin kun jo menee ylipainon puolelle... Tosin puuttuu tuo pikku-e itseltä niin laittomia kuljetuksia tulee tehtyä melkeimpä aina  ;D 

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Autonperäkärryt
Nykiminenkin katoaa kun veturina on kuorma-autoksi rekisteröity GMC tms.
Testattu juttu, auton omapaino oli noin 2800 kg, perässä 4 m Saris.
Kulunut sanonta 'menee kuin juna' piti kerrankin paikkansa.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Autonperäkärryt
Sitä  tarkoitin, että nuo raskaat kärryt nyppii autoa kaikissa heitoissa ja kuopissa, mulla meinas  ensimmäisen reippaan kuukauden ja kymmenen tonnin ajelun jälkeen irrota koukku autosta, onneksi satuin huomaamaan, kärryä perään laittaessa, ettei tiellä irronnut, olis ollut aika "torpeero", kun ois lähteny koukku vaijerilenkin kanssa autonperästä ja täys satsi päällä liki kolmetonnia painoa jarrut auki ::)  Sitten laittoivat rautaa niin paljon koukun kiinnitykseen, ettei ole hetkunut, vaikka sitä on vedelty nyt satatonnia. Juuri perjantaina oli todella likeltä piti tilanne, kun 80 alueella joku kääntyi ilman vilkkua vasemmalle, tajusin vain, että edessä on auto pidätyksissä, onneksi sattui katsomaan peilistä ja nyppäs pikkasen keskiviivallepäin, kun koitin jarruttaa mutta sillä ei juuri ollut hidastavaa vaikutusta, joten suunta kaiteen ja auton välistä, että suhahti ;D

Viimeksi muokattu: 16.02.13 - klo:20:38 kirjoittanut Klapikauppias

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Autonperäkärryt
Ei issoo kärriä oo tarkotetti tojota tercelin perään. Jos auton runko on puolen millin peltiiin 2 kertaan maalattua, ni ei siihen pikkumuulia kummempaa ole tarkoitettu.  Pitäs jonkun kirjottaa laki että vetokoukkujen asennus on kielletty ellei ajoneuvossa ole erillistä runkoa. :P
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Autonperäkärryt
Ei issoo kärriä oo tarkotetti tojota tercelin perään. Jos auton runko on puolen millin peltiiin 2 kertaan maalattua, ni ei siihen pikkumuulia kummempaa ole tarkoitettu.  Pitäs jonkun kirjottaa laki että vetokoukkujen asennus on kielletty ellei ajoneuvossa ole erillistä runkoa. :P

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Autonperäkärryt
Tuo on kyllä totta, tuollainen jenkki ois oiva peli kärryn vetoon jo ihan omapainon takia,  noilla keveämmillä tulee juuri tuo tunne, että häntä heiluttaa koiraa 8) Mulla tosin tuo koukku ei irronnut auton rungosta, vaan koukun oma runko petti, korvat ois jääny autonpohjaan kiinni ellen olisi ajoissa huomannu ;) Näin muuten joskus, kun joku kiskoi tuollaisella jenkillä rekan neliakselista täysperävaunua osuuskaupan viljavarastolla, kun täytti sitä, piti kyllä vilkaista toisenkin kerran, että näinkö oikein ::)

Viimeksi muokattu: 16.02.13 - klo:21:22 kirjoittanut Klapikauppias

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Autonperäkärryt
Ei sen vetoauton oo pakko olla jenkki. Zil kävis myös.  ;D Voi jenkkilaviksella siirtää tasasella vaikka junaa. ainakin pientä junaa. :P
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

realisti

  • Vieras
Vs: Autonperäkärryt
Silveradon oston jälkeen ei paljon jc-trailer ole autoa nykinyt  ;D ja duramaxilla yhdistelmä kiihtyy sen mitä normaali teinibemari.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Autonperäkärryt
Silveradon oston jälkeen ei paljon jc-trailer ole autoa nykinyt  ;D ja duramaxilla yhdistelmä kiihtyy sen mitä normaali teinibemari.
Moommalainen luomulammas karannu realistin puskuriin...

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Autonperäkärryt
grab life by the horns. dodge ^ 8)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Autonperäkärryt
Ei se nykiminen mikään ongelma ole jos on hyvä ja oikein lastattu kärry.  Köppäästä se hinaaminen pienellä japsiautolla on, ja laitontakin, mutta kyllä kärryn liikuttelu onnistuu.  Sprintterillä on ihan kiva kuskata :)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Autonperäkärryt
Eipä tuo kärry ees kulkisi millään polkuautolla, kyllä tuo munkin veturi painaa silti kolmatta tonnia ja raapii joka nurkasta, voimanpuutettakaan en ole moittinu, torikassit jää tyhjänä raapimaan risteykseen, kun tuo lähtee täydellä lastilla  ;) Mutta lähinnä kaipais kertoja laatikkoa peruutuksiin, tuon koreanmaasturin kytkin on niin lujilla, kun pakki on pitkä ja tupa rakennettu metriä ylemmäs kadusta, siitä kun peruuttaa sen ysikymppiin ja kärry nousee vastamäkeen niin, että telin etupyörät on ilmassa, saattaa auton alta tulla teknistä savua ;D Automaatti laatikko saattais olla yks ratkaisu, vaikka ottaa sekin siipeensä, jopa noissa jenkeissä tuntuvat laittavan öljyn lisälauhduttimia, jos auto kärrynvedossa enenmmänkin, ettei vain pelkkä "aisanjatke" ::)

Viimeksi muokattu: 17.02.13 - klo:08:06 kirjoittanut Klapikauppias

häjy

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: Autonperäkärryt
HT-truk kärryt on kans hyvää tekoa. Itellä 2x4,5 lava 2akselinen vääntösauva jousilla. Kuormaa kestää, kolmea apulantasuursäkkiä olen kauppiaalta ajellut. Seuraa jämäkästi perässä, suurillakin nopeuksilla. Kaveri niitä kerran lainasi mesen perään ja ohituksessa 180 vauhdis pientä havinaa oli ilmennyt mutta 160 oli ollu passeli vauhti, kärryt oli kyllä tyhjä.

Viimeksi muokattu: 17.02.13 - klo:18:54 kirjoittanut häjy

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Autonperäkärryt
HT-truk kärryt on kans hyvää tekoa. Itellä 2x4 lava 2akselinen vääntösauva jousilla. Kuormaa kestää, kolmea apulantasuursäkkiä olen kauppiaalta ajellut. Seuraa jämäkästi perässä, suurillakin nopeuksilla. Kaveri niitä kerran lainasi mesen perään ja ohituksessa 180 vauhdis pientä havinaa oli ilmennyt mutta 160 oli ollu passeli vauhti, kärryt oli kyllä tyhjä.
:o Melko vauhtia.  Itse olen pressukapelikärryn joskus ohituksessa 130:n vauhtiin nykässy :-\

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Autonperäkärryt
Minusta nuo jenkkiraudat ja peräkärryt kannattaa unohtaa paitsi jos täppäröi.
Meillä neliveto kuormaauto siinä vankka nosturi sillä saa kuorman purettua.
Mites ootte jenkin perästä kuorman purkaneet jos ei vielä koneet ole pellolla?
Samalla autolla ajettu lannoitteet tehtaalta samoin viljat ja kalkit ym ym.
Perään on lavetti olla saa kuskata koneita .