Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneiden pesusta  (Luettu 6712 kertaa)

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Koneiden pesusta
Vakuutukset on sitä varten 8) ;D Tuskin ne koneet kovin pölyseks menee puolessa vuodessa mitä ne käyttämättä on.. Itellä ei ainekaa..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Koneiden pesusta
Pestään ja vahataan. Mun mielestä on kivampaa mennä hyttiin tai kärryille kun päällä voi olla vaikka pyhävaatteet.
Normaalia saviseudun täpinöintiä, mä meen pyhävaatteilla mieluummin kirkkoon, tai jonnekin muualle, kuin traktorihommiin...
Ei mikään muu vituta niin paljon kun paskaset traktorit ja vielä paskasemmat akkunat niissä. Oon jopa niin sairas että pesen joskus jopa kevät tai syystöiden välissä koneita... ::)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Koneiden pesusta
Itteä kans ottaa nuppiin jos paskaset lasit eikä kunnolla ulos näe.. ;D

pietijane

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Koneiden pesusta
Sama homma täällä, töiden jälkeen pestään. Tosin ikkunan pesuvaahtoa on joka traktorissa ja puimurissa aina mukana. Siinä ei kestä kauaa kun ikkunat putsaa ja työ on paljon mielekkäämpää.

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Koneiden pesusta
Pestään ja vahataan. Mun mielestä on kivampaa mennä hyttiin tai kärryille kun päällä voi olla vaikka pyhävaatteet.
Normaalia saviseudun täpinöintiä, mä meen pyhävaatteilla mieluummin kirkkoon, tai jonnekin muualle, kuin traktorihommiin...
Ei mikään muu vituta niin paljon kun paskaset traktorit ja vielä paskasemmat akkunat niissä. Oon jopa niin sairas että pesen joskus jopa kevät tai syystöiden välissä koneita... ::)

aamen... sama vikaa täällä . jopa kaivuriakin tulee välillä pestyä . toki ei talvella
vielä viisi

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Koneiden pesusta
Kyllähän ne perus siisteinä koitetaan pitää mutta monesti sellaisia hommia ettei koneet tule kotio käymään moneen viikkoon niin pesut on vähän vähissä ainakin kaivureilla... Hyttejä tulee mikrokuituliinoilla puhdisteltua muttei ne mitään siisteimpiä ole muttei siellä vaatteet yleensä kuitenkaan likastu  ;D 

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Koneiden pesusta
Eiköhän tuo ikkunaklasien pesu ole vähän eri juttu kun muu peseminen. Ainakin täällä tuntran reunalla kun viimein keväällä pääsee maataisteluhommiin joskus toukokuun lopulla, niin on painettava yötä päivää. Se keskiyön aurinko tulee niin matalalta, ettei paskasten - tai edes pölyisten - lasien kanssa työnteosta tule mitään.

Se muu peseskely on ainakin tällä markilla aika satunnaista eli tarpeenmukaista. Kynnys pestä voisi kyllä olla vähän alhaisempi, se on myönnettävä.

Petri

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Koneiden pesusta
Kait noita rotiskoja aina ennen remonttia pestään :-[ Paalainta ei sillonkaan pelkällä ilmala. Samoin sillon joskuskun oli vielä naimari nii pelkällä ilmalla sitäkin putsattiin. Hyttejä joskus imuroin. Mutta ovat melkein jokapäivä ajossa. Nii ei niitä viitti kauheesti puunailla. Kuitenki heti taas paskasia. :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Koneiden pesusta
Meni sevvrta myöhäiseen syyshommat et meni pesukelit ohi - jäi traktorit viruttamatta. Laseja putsaan aina kun tarve. Kausikoneista olen pessyt täyttövaunun, apulannanlevttimen ja kylvökoneen. Kaksi jälkimmäistä myös erikseen suojattu. Syksyllä virutin myös lapiorullaäestä kun siihen on remonttia tiedossa. Jaa niin kelasilppurin pesin kans ja suojasinkin vähän vaikka ei se kuivunutkaan kun oli melkein lumi maassa jo.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Mercantil

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: Koneiden pesusta
Kyllä vain ,mutta sinähän se varsinainen äly mies olet.. Voihan ne nyt muutenkin öljytä niin ei ainakaan ruostu.. Eihän siitä öljystä mitään haittaakaan ole..  ;D

Miksiköhän ne koneet oikein maalataan? :D Noh joo  mut tosiaan kun vedät jonkun suojaöljy litkun  ja sen jälkeen kun seuraavan kerran käytät masinaa niin voi luoja sitä paskan määrää mikä siihen pintaan pinttyy ! Mutta kukin taaplaa tyylillään .......

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Koneiden pesusta
Kausikoneet pestään käytön jälkeen ja öölisumu pintaan. Rattorit tarpeen mukaan. Talvella harvemmin. Mehtäkärriä en oo pessy koskaan. :o
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: Koneiden pesusta
Kyllä vain ,mutta sinähän se varsinainen äly mies olet.. Voihan ne nyt muutenkin öljytä niin ei ainakaan ruostu.. Eihän siitä öljystä mitään haittaakaan ole..  ;D

Miksiköhän ne koneet oikein maalataan? :D Noh joo  mut tosiaan kun vedät jonkun suojaöljy litkun  ja sen jälkeen kun seuraavan kerran käytät masinaa niin voi luoja sitä paskan määrää mikä siihen pintaan pinttyy ! Mutta kukin taaplaa tyylillään .......
Niin sitä maaliahan on joka kohdassa esim käytetyssä niittomurskaimessa...
Itse laitan ainakin öljyä joka paikaan. kyllä sitä paskaa tulee koneeseen muutenkin mutta väitän että ei pinty kun on öljyä.
ja kaikki missä maali on kulunut ja kaikki liikkuvat kohdat ja laakerit yms pysyvät talven paljon parempina kun on öljyä estämässä kondesioveden pääsyä kaiken maailman koloihin.
Ja puimurikin pestään joka paikasta...