Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Otahan kalajaa  (Luettu 4794 kertaa)

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Otahan kalajaa
eiku katoha ojalaa piti kirjottaa, karkkojäläkiekää ei nävy sotatantereella, oeskko epäkukkulaeselta käynynnä käsky, että sutarilähöt ja salaneuvvokseksi...
Elämä on parasta kometiijjaa

c2p

• Vieras
Vs: Otahan kalajaa
mä en saa tosta mitään selvää, onko tuo kirjotustaito opittu jossain kiertokoulussa?

Suki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Niin otankin, Olvia. Se tekee hyvää minulle ja emännälleni..  :P
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

milkboi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
eiku katoha ojalaa piti kirjottaa, karkkojäläkiekää ei nävy sotatantereella, oeskko epäkukkulaeselta käynynnä käsky, että sutarilähöt ja salaneuvvokseksi...
mitäkö niikö suomenkielellä meinasit sannoo?
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

tupapässi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Kalijaa otetaan, mutt ku  se o kollistunu kavasti - vaan   karkkojäläkiekä ei auvvennu minulle ;D

sjk

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
mä en saa tosta mitään selvää, onko tuo kirjotustaito opittu jossain kiertokoulussa?
Taitaa olla kainuuta,on muuten savonmurteen hallitsijalle pirun vaikeeta,vääntävät eri vokaaleja kuin me.Peä,on muuten pie.

Greenpwr

• Vieras
Taitaa olla kainuuta,on muuten savonmurteen hallitsijalle pirun vaikeeta,vääntävät eri vokaaleja kuin me.Peä,on muuten pie.

...ja vielä pohojesemmasa tunkeevat hoota jokapaikkaan... Karkuunlähtö jälkiäkään ei näy sotatantereella, olisiko Laaksoselta käynyt käsky salaneuvoa ja männä äkkiä...

mah

• Vieras
Jos pitää murrekirjoittamisesta ja omaa myös luki-ja kirjoituselinhäriön, voi jälki olla sekavampaakin, luulisin. Jos haluaa kirjoittaa pie- tai peäkirjoituksen, mutta vahingokseen kirjoittaakin haisevan puokirjoituksen.... :'(

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Niin sinänsä hienoa kuin murteen ylläpitäminen onkin niin kyllä näitä pahimpia murrekirjoituksia tulee hypittyä ylitse, ei vaan viitsi miettiä että mitä hittoa tuokin taas tarkoittaa.

Ojala

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...

Uhitteluksi meni kun eivät kestäny totuutta lukea, piti siivota pois  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
vähä ku kijoskijonossa :o

sorkkis

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari

Se on Pohjoista murretta , kai .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Naturalis

• Vieras

Uhitteluksi meni kun eivät kestäny totuutta lukea, piti siivota pois  :P
Ittehän mainitsit että olit pienemmässä osuuskunnassa vastuussa olevassa asemassa ja paskoit housuus. Ja sen jälkeen menit Valiolle missä ei vastuuta tarvi kantaa...  :o

Ojala

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...

Ittehän mainitsit että olit pienemmässä osuuskunnassa vastuussa olevassa asemassa ja paskoit housuus. Ja sen jälkeen menit Valiolle missä ei vastuuta tarvi kantaa...  :o
[/quote]

En ollut hallinnossa, tuottaja jäsenen vastuulla olin, osuusmaksun koko määrän kokoisella
vastuulla osuuskunnan jalostustoimintaa takaamassa alle 200 tuottajan kans yhdessä.
Lisäksi minulta kysymättä olin tullut nimetyksi hallintoneuvostoon. Siinävaihees kannattaa
olla viisas, rohkeus olisi ollut tyhmyyttä  ;)

Valiolla osuuskunta ei ole suoraan vastuussa jalostuksesta ja markkinoinnista, sen hoitaa Oy. Oy:n omistaa osuuskunnat ja n.8000 vastuun jakajaa  :)

Toki Kuusamon Juusto Oy ja hankintaosuuskunta Kuusamon osuusmeijeri (?) ovat
eri firmoja mut omistus aika pienellä pohjalla ja kuinka on Arlan vastuunotto
heikossa taloustilanteessa vaikka on firman osakas ?
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
pienihä se, vaen eiköstä tuommosta voesi sannoa jopa ihimisenkokseksi, ja mahottoman hyvin on assie otettu vastaan maakunnassa, eikä karkkojäläkie oo minun tiejosta tehty yhtää. Vaen eikö se Ojalan entinen virmaki porskuttele melekolaella.