Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe NH T6080  (Luettu 9099 kertaa)

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: NH T6080
Landehoo on oppinut jotakin lampailta: Kuka korjaa tänäänkin Fergua? "Mää"....
5 tunnin ajon jälkeen aika huonoon kuntoon on nimittäin päässyt: http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html
Mites sun voorrttis?  Ei oo kyljet päässy ruostuun..   ;)

Mulla on vain mc joka on HD. Näin ollen traktorin pitää olla vain ja ainoastaan JD. Mutta Foordia on turha aliarvioida. Tonnisarjan kakkosversio on edelleen yksi maailman suurimmista legendoista kestävyydeltään. Sitä samaa sarjaa anteeksi nyt vain, oli myös Fergun 100-sarja..DC:tä mulla ei ole, mutta wc on.
  Nyykärien etuakseleita on hajonnut tukussa etukuormaajakäytössä. Majureissa ei timmejä olkatappeja tunnettu kuin uutena.  Mutta kuluuhan kaikissa traktoreissa jotakin. Verkuissa renkaita. ;)
hölöhölö, ihan täyttä paskaa taas kerran.. :D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

realisti

  • Vieras
Vs: NH T6080
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: NH T6080
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
nyt sä sekotat mopot tähän keskusteluun.. :D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: NH T6080
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
nyt sä sekotat mopot tähän keskusteluun.. :D
Ainahan kaiken saa korjattua, kun lisätään malmia. Niinku belarutseissakin.   ;)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: NH T6080
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
On liikkeellä. Ei niihin uskalla etukuormaajaa tai -nostolaitetta laittaa töihin.

Hell Angel

  • Vieras
Vs: NH T6080
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
On liikkeellä. Ei niihin uskalla etukuormaajaa tai -nostolaitetta laittaa töihin.

Akselin kantavuus noissa on huippuluokkaa. Rempat ovat niitä irtoavia sisuskaluja ja vuotavia stefoja. Mopoilusta puheenollen, TS90,100,110,115 ja M100,TM120, M125 ja 8160 ja 8260 lienevät sillä pienemmällä akselilla kaikki, seuraavassa luokassa pyörännavat jo isommat? Landehandelle muistinvirkistämiseksi oikea Fergumiesten harmi, 500-ja 600-sarjan nelivedot, unohtamatta 2000-sarjaa. Ja vielä 3000-sarjassa kun keinu pettää, niin sitten lyhyt murikka-akseli ja jopa etutasauspyärästö vaihtoon. Mutta Fergu on ikiliikkuja. Liikkuu se ainakin Fergumiehen mielessä, tv-sarjan aiheeksikin kävisi. " Mitä tänään remontoitaisiin?"

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: NH T6080
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
On liikkeellä. Ei niihin uskalla etukuormaajaa tai -nostolaitetta laittaa töihin.

Akselin kantavuus noissa on huippuluokkaa. Rempat ovat niitä irtoavia sisuskaluja ja vuotavia stefoja. Mopoilusta puheenollen, TS90,100,110,115 ja M100,TM120, M125 ja 8160 ja 8260 lienevät sillä pienemmällä akselilla kaikki, seuraavassa luokassa pyörännavat jo isommat? Landehandelle muistinvirkistämiseksi oikea Fergumiesten harmi, 500-ja 600-sarjan nelivedot, unohtamatta 2000-sarjaa. Ja vielä 3000-sarjassa kun keinu pettää, niin sitten lyhyt murikka-akseli ja jopa etutasauspyärästö vaihtoon. Mutta Fergu on ikiliikkuja. Liikkuu se ainakin Fergumiehen mielessä, tv-sarjan aiheeksikin kävisi. " Mitä tänään remontoitaisiin?"
[/color] Muttei niin pal ku  nyy-voortteja!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26129
  • vastustan
Vs: NH T6080
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
On liikkeellä. Ei niihin uskalla etukuormaajaa tai -nostolaitetta laittaa töihin.

Akselin kantavuus noissa on huippuluokkaa. Rempat ovat niitä irtoavia sisuskaluja ja vuotavia stefoja. Mopoilusta puheenollen, TS90,100,110,115 ja M100,TM120, M125 ja 8160 ja 8260 lienevät sillä pienemmällä akselilla kaikki, seuraavassa luokassa pyörännavat jo isommat? Landehandelle muistinvirkistämiseksi oikea Fergumiesten harmi, 500-ja 600-sarjan nelivedot, unohtamatta 2000-sarjaa. Ja vielä 3000-sarjassa kun keinu pettää, niin sitten lyhyt murikka-akseli ja jopa etutasauspyärästö vaihtoon. Mutta Fergu on ikiliikkuja. Liikkuu se ainakin Fergumiehen mielessä, tv-sarjan aiheeksikin kävisi. " Mitä tänään remontoitaisiin?"
[/color] Muttei niin pal ku  nyy-voortteja!
lohtu seon pienikin lohtu ;D ::) :-[ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

anpu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 34
Vs: NH T6080
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
On liikkeellä. Ei niihin uskalla etukuormaajaa tai -nostolaitetta laittaa töihin.

Akselin kantavuus noissa on huippuluokkaa. Rempat ovat niitä irtoavia sisuskaluja ja vuotavia stefoja. Mopoilusta puheenollen, TS90,100,110,115 ja M100,TM120, M125 ja 8160 ja 8260 lienevät sillä pienemmällä akselilla kaikki, seuraavassa luokassa pyörännavat jo isommat? Landehandelle muistinvirkistämiseksi oikea Fergumiesten harmi, 500-ja 600-sarjan nelivedot, unohtamatta 2000-sarjaa. Ja vielä 3000-sarjassa kun keinu pettää, niin sitten lyhyt murikka-akseli ja jopa etutasauspyärästö vaihtoon. Mutta Fergu on ikiliikkuja. Liikkuu se ainakin Fergumiehen mielessä, tv-sarjan aiheeksikin kävisi. " Mitä tänään remontoitaisiin?"

Jos en nyt ihan väärin muista niin TS:ät voortin etuperällä kun M, TM ja 8X60 isot isolla ja pienemmät pienellä fiuden etuperällä ja näitä et saa rikki kuormaimella (pois lukien vetarit jos ryvet lukot päällä takaperin kuuppa täynnä mursketta). Omat 8160 rc Q970 5000h ja TM 150 pcss zuidberg 6500h. PC ehoton (suunnanvaihto toimii jouheasti), pakki on hidas mut on sillä pärjätty vaik pihojakin on aurattu. 

6080 on aika sama kuin TM 150/155 tosin eri moottorilla. Tollasta on haaveillu itekkin, kaverilla on sama vekotin nyt 2000h ilman isompia murheita (tehtaan jäljiltä tuppaa olemaan muttereita löysällä kuten myös sähköliittimiä). Kysele paikalliselta huoltomieheltä minkälainen koneen pitäjä edellinen omistaja, kertoo aika paljon koneen tulevaisuudesta.

Viimeksi muokattu: 07.02.13 - klo:21:49 kirjoittanut anpu

Lurppa

  • Vieras
Vs: NH T6080
Kone ois ulkomailta hollanista :) joten
sen takia se varmaa pitäis käydä tsekkaamassa
ettei ostais sikaa säkissä. Kuvissa kylläkin näyttää
olevan hyvässä hapessa.

roadman

  • Vieras
Vs: NH T6080
Tiiä nyt mitä kestää nuo tm sarjan etupää. 6000h mittarissa ja noin 70-80 t/km takana maantieajoa Etukuormain kauhalla kesällä ja raskasta vetoa sorateiden tasauksia lukot aika ajoin päällä koko ajan. Talvella lumen aurausta 1t aura nokalla ja polanneterällä lsätään painoa etuakselille  polanteenpoistossa, eli käytännössä liikkumien tapahtuu etuvedon avulla. Hiekoituksessa hiekoitus 1 kuutio täynnä sepeliä eli 1,5T kuorma nokalla ja ajonopeus tiellä 20-40 km/h hiekoitus ja siirtoajossa. Tuohon työhön verrattuna en omatapuolestani moiti kestävyydestä. Laakerit näyttää olevan se heikko paikka. eivät ole kallit.

Parooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Vs: NH T6080
Kokemusta 6080 ja puma 160, hyviä traktoreita, enemmän tykkään casen ohjaamojärjestelystä, polttoaine maistuu kummallekkin, minusta ei mitenkään pieniruokaisia, puma pitäis lastuttaa keväällä, näkee sit tekeekö kulutukseen...toi pc loota on ihan hyvä varsinkin peltohommissa, portaaton mukavampi nurkkaajossa mutta raskaammissa vetotehtävissä tykkään enemmän pc laatikosta, miinusta hidas pakki, sitä tuskin tarvii ellei tee lumihommia, vaihteisto helppo kaliproida itse, paremmin toimii kuin esim valtran vastaava.